Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tunnustus PÖFFile reklaamib Eestit

09. september 2014, 00:00

Pimedate Ööde filmifestival jõudis ametlikult 15 maailma parima filmifestivali hulka. Kui tunnustust õigesti välja reklaamida, võib see kasu tuua tervele Eestile.

Rahvusvaheline Produtsentide Liitude Föderatsioon (FIAPF) kinnitas Tallinna Pimedate Ööde filmifestivali (PÖFF) alates 2014. aastast rahvusvaheliselt sertifitseeritud võistlusprogrammiga festivalide hulka.  See tähendab, et PÖFF saab maailmas 15. filmifestivalina võistlusprogrammi kaasata ka filme väljastpoolt Euroopat ja Aasiat.

PÖFFi direktori Tiina Loki sõnul on 15 maailma parima filmifestivali nimistusse jõudmine suur tunnustus. “Kindlasti avab see meile ajapikku uusi uksi, samas me ei pea praeguses olemuses midagi muutma,” rääkis ta, selgitades, et parimate filmifestivalide hulka valiti neid peamiselt programmi kvaliteedi, järjepidevuse ja organisatoorsete võimete eest.

Algatus festivali külastajatelt. Lokk märkis, et mõte FIAPFilt sertifikaati taotleda tuli pigem festivalikülastajatelt kui organisatsiooni liikmetelt. “PÖFF on väga rahvusvaheline, isegi et suurima osalusriikide arvuga festival, kus on stabiilselt olnud umbes 70 osalejat,” rääkis ta. Võistlusprogrammi on tavaliselt kuulunud 17–18 Euroopa ja Aasia riiki, mistõttu kiputi väljaspool Euraasiat unustama, et tegu pole ülemaailmse festivaliga. “Tekkis nõudlus, et võiksime kuuluda FIAPFi nimistusse,” ütles Lokk.

Lokk kinnitas, et saadud tunnustus tuleb kindlasti kasuks kogu Eestile. Tema sõnul loob loomemajandus ja ürituste korraldamine töökohti mitte ainult ürituste korraldajate, vaid ka paljude seotud ettevõtete jaoks. Lokk tõi välja 2012. aasta Eesti konjunktuuriinstituudi kultuuri- ja spordisündmuste regionaalse majandusliku mõju hindamise uuringu, kus märgiti, et iga ürituse eelarvesse panustatud euro tõi piirkonda tagasi keskmiselt neli eurot. “Teame veel, et näiteks Suurbritannias on samalaadse uuringu tulemusel leitud, et üks euro tõi tagasi viis kuni seitse eurot,” ütles Lokk.

PÖFFi eelarve tänavu on ligi 1,3 miljonit eurot, kusjuures 2012. aastal jäi festival ligi 43 500 euro suurusesse kahjumisse. Aasta varem oli PÖFFi kahjum koguni üle 113 000 euro. Eelmise aasta majandustulemused avalikustab PÖFF sel sügisel.

Rasked ajad. Loki sõnul olid 2011. ja 2012. aasta kahjumite taga majanduslikult rasked ajad ja ebasoodsate asjaolude kokkulangemine. Riiklikud toetused moodustavad PÖFFi eelarvest umbes kolmandiku, ülejäänu tuleb sponsoritelt.

Lokk rääkis, et sama kategooria filmifestivalide eelarved Euroopas on 5–10 korda suuremad. “Võime küll oma efektiivsusega kiidelda, aga tegelikult on tegu ka suure pinge ja aastatepikkuse alarahastusega, mis nüüd tundub, et lõpuks hakkab paika saama,” ütles ta.

Ta lisas, et  PÖFFi kunstilise taseme ja rahvusvahelise filmitööstuse kõrge hinnangu kõrval on meeskond suutnud ka majandusliku poole paremale kursile juhtida. See on tähendanud püsi- ja üldkulude kärpimist, meeskonna vähendamist, uute sponsorite leidmist. Eriti rõõmustav on Loki sõnul aga mullu saavutatud publikurekord, mis oli üle 77 600 külastuse.

Tunnustus Eestile reklaamiks. Solo Sokos Hotell Estoria tegevdirektori Anu Soosaare sõnul on PÖFF üks 80 organisatsioonist, kes uues Solo Sokos Estoria hotellis oma lugu rääkima hakkab. “Oleme ­PÖFFi saavutuse üle väga uhked, nüüd saame muuta lugu veelgi atraktiivsemaks, sest loo varasem variant rääkis PÖFFist kui ühest maailma 50 A-klassi festivalist,” ütles ta.

PÖFF annab oma panuse ka turismile. Kuigi ­ainult PÖFFi pärast Eestit külastavate inimeste hulk pole seni olnud suur, on Soosaare sõnul festival turismile siiski oluline.

“Inimesed, kes PÖFFi külastavad kas filmitegijate või -arvustajatena, on aktiivsed, suure kontakti­võrgustikuga ja loovad inimesed, kelle arvamus maksab,” rääkis ta. Tema sõnul peakski rääkima ­PÖFFi pikaajalisest mõjust – kui festival külastajatele meeldib, läheb ka sõna liikuma. “Parim reklaam on ju alati autoriteetselt sõbralt saadud info,” ütles Soosaar.

Ta lisas, et kuigi praegu oleks vaid spekulatsioon, kui palju turiste seetõttu täpselt Eestisse juurde tuleb, hõlbustab PÖFFi uus positsioon kindlasti paljude Eestit tutvustavate inimeste tööd – on jälle rohkem, millest rääkida ja mis kõnetab.

TLG Hotell OÜ juhatuse esimees Taavi Tiivel ütles, et PÖFFi saadud tunnustus teadvustab maailmas nii Tallinna kui ka Eesti olemasolu ning muuhulgas ka huvitava reisisihtkohana. “Sellest võidavad kõik, ka kohalikud hotellid,” ütles ta.

 

Mis on mis

  • Pimedate Ööde filmifestival  (PÖFF)

Algas 1997. aastal, mil linastus 25 täispikka filmi, mis tõid kokku 4500 kinokülastust.
2012. aastal 540 filmi ja 730 linastust ning kokku rohkem kui 67 000 külastust.
Publiku­rekord 2013. aastal, üle 77 600 külastuse.
Lorraldab veel Kumu Doku­mentaali, Haapsalu ­õudus- ja fantaasiafilmide festivali ning Tartu armastusfilmifestivali, samuti alafestivale Just Film, Sleepwalkers ja Animated Dream.
Eelarve on sellel aastal 1,3 miljonit eurot.

 

Kommentaar

  • Kasu lõikamiseks tugev turundustöö

Hando Sinisalu, ABest Marketing Internationali juht
Selline tiitlivõit on kindlasti väga oluline. Igasuguste ­auhinnakonkursside võitudel on tavaliselt kaks tulemust. Esimene puudutab organisatsiooni ennast ja selle efekt on kohene. Kõikidele organisatsiooniga seotud inimestele on see suur tunnustus, mis annab energiat ja lisab motivatsiooni. Samuti on PÖFFil selle tulemusel tulevikus lihtsam saada festivaliprogrammi häid filme ja kutsuda žüriisse säravaid talente.
Teine efekt puudutab Eesti või Tallinna kui festivali toimumispaiga mainet. Selleks, et saadud tunnustuse toel siia rohkem turiste meelitada, on vaja teha palju tööd ja investeerida. Tunnustus loob ainult eelduse, et PÖFFi tõttu siia rohkem turiste tuleks. Et eeldus realiseeruks, on vaja teha tugevat turundus- ja müügitööd. Nii Tallinn kui ka Eesti riik võiksid seda potentsiaali senisest rohkem ära kasutada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
08. September 2014, 18:35
Otsi:

Ava täpsem otsing