Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas tõusta parimaks turundajaks?

    Turundusfirmade TOPi võitjaks kuulutatud FreshMedia OÜ edu taga ei ole hoolikalt komplekteeritud sünergiline meeskond – kogu au kuulub ettevõtte omanikule, juhile ja ainsale töötajale Mikk Lilole.

    2013. aasta oli FreshMediale omaniku Mikk Lilo sõnul tegus ja raske, kuid siiski edukas, kirjutab 16. septembri Äripäeva eriväljaanne Turunduse TOP, mis reastab valdkonna parimad firmad.
    Ettevõte kasvatas ülemöödunud aastaga võrreldes käivet 2,7 korda ehk 2,1 miljoni euroni. Samuti kasvas 55 000 euro võrra ettevõtte kasum. "Käibe kasvu tingis see, et hakkasin praegustele klientidele lisaks Facebooki ja Google'i reklaamidele pakkuma reklaamivõimalusi ka teiste reklaamivõrgustike kaudu," selgitas Lilo edu tagamaid.
    Kooli kõrvalt, keset kriisi oma äri asutama. 2009. aastal loodud ettevõtte FreshMedia loomise idee sai alguse juba 2008. aastal, kui veel ülikoolis õppinud Lilo hakkas kooli kõrvalt eraisikuna reklaamiteenuseid pakkuma. "2009. aasta algus tundus ettevõtte loomiseks ning suuremas mahus tegutsema hakkamiseks õige aeg."
    Majanduslikult keerulisel ajal alustamises Lilo mingit eelist tagantjärele ei näe, küll aga tõi FreshMediale kasu kindlasti see, et Facebook oli just alustanud reklaami müümist läbi iseteenindusplatvormi. "Viisin ennast Facebookis reklaamimise iseärasustega kiiresti kurssi ning see andis mulle tol ajal päris hea stardipositsiooni," sõnas ta.
    Täna asuvad FreshMedia kliendid Lilo sõnul nii Skandinaavias kui ka Saksamaal. Peamiselt on tegemist online-keskkonnas tegutsevate ettevõtetega, nagu näiteks online-tutvusmisteenused või -mängud. Ent on ka kliente, kellel FreshMedia aitab veebi kaudu müüa toodangut.
    Oma eduteguriks peab Lilo üksi tegutsemist ning kliendi soovide igakülgset arvestamist. "Näiteks kui klient soovib oma reklaamkampaaniat mingil moel muuta, siis saab ta seda minu kaudu teha kasvõi laupäeva öösel. Suuremates turundusagentuurides võib muudatuse tegemine võtta kuni nädala," selgitas ta ja lisas, et edu on taganud ka klientide majandusliku olukorraga arvestamine ja sellest lähtuvalt sobivate maksetingimuste pakkumine. "Näiteks võib väga kiiresti kasvaval ettevõttel tekkida ajutiselt probleeme rahavoogudega. Siis tuleb koos leida lahendus, mis kokkuvõttes oleks kasulik mõlemale osapoolele," rääkis Lilo paindlikkusest.
    Tühjalt lastakse tuulde vähem raha. Lilo sõnul on märkimisväärselt kasvanud mobiilireklaami valdkond. "Tunduvalt rohkem kasutatakse retargeting'i ehk taassihtimist, kus veebilehte juba külastanud kliendile näidatakse veelgi täpsemalt sihitud reklaami vastavalt sellele, mille vastu inimene varem lehte külastades huvi on tundnud."
    FreshMedia omaniku sõnul on huvitav näha ka seda, et üha enam tele- ja raadioreklaame kolib veebiteenustesse nagu Spotify, YouTube ja Netflix, kus reklaami tõhusust on lihtsam mõõta kui traditsioonilises meedias.
    Samuti on Lilo täheldanud, et läbimõtlematut rahakulutamist jääb turul üha vähemaks, kliendid tahavad aina täpsemalt näha, kui palju kundesid kampaania neile toob. "Suur reklaaminäitamiste ja veebilehe külastajate arv ei maksa midagi, kui see lõpptulemusena müügini ei vii," toonitas Lilo.
    Mis saab e-turundusest edasi? "On selge, et e-turundus jätkab turuosa röövimist traditsioonilistelt turunduskanalitelt, sest üha enam inimesi veedab oma aega internetis ning ka raha liigub sinna, kus on inimesed," rääkis Lilo, mida lähiaastad tuua võivad. Lisaks on e-turundusfirmade pluss see, et neil on hõlpsam laieneda. "Puudub vajadus suurte investeeringute järele ning ka klientide osas ei pea oma tegevust piiritlema kindla riigi või regiooniga."
    Järgmise aasta tegemisi prognoosides näeb Lilo ennast hulgaliselt mobiilireklaame ja nutiseadmesõbralikke kampaanialehti tegemas ning kavatseb senisest veelgi põhjalikumalt hakata kampaaniate analüüsiga tegelema. FreshMedia investeerimisplaanid on peamiselt seotud Lilo enesetäiendamisega, sest enese täiendamine ja pidev arenemine on tema sõnul konkurentsivõime säilitamisel peamised tegurid. Uusi turge otsib ta igapäevaselt, kuid soov oleks rohkem töötada huvitavate Eesti ettevõtetega ning aidata neil oma tooteid Eestist väljapoole müüa.
    MIS ON MIS 
    FreshMedia OÜ
    Tegevjuht ja omanik: Mikk Lilo
    Ettevõtte valdkond: e-turundusagentuur
    Töötajaid: 1
    Rentaablus 2013. aastal: 9,43 %
    Käive 2013: 2,1 mln eurot (kasv aasta varasemaga võrreldes 2,7 korda)
    Kasum 2013: 201 000 eurot (kasv aasta varasemaga võrreldes ligi 50%)
    ----
    Artikkel ilmub 16. septembril Äripäeva erilehes Turunduse TOP, mis avaldab, millised on edukamat turundajad, mis meediakanal teenib enim käivet, milline agentuur teenib enim tulu ning selgitab trende, mis turundust suunavad. 
    Autor: Kadrin Karner, Rivo Sarapik
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.