"Aasta teine pool tuleb kõva"

21. september 2014, 17:03
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20140921/NEWS/309219999/AR/0/AR-309219999.jpg

Väikefirmadest parim müügikasvataja, Chilli kaubamärgi all tegutsev veebipood Shopping Center OÜ plaanib ühe asutaja Silver Leetma sõnul tänavu veelgi tormilisemat arengut.

Mullu 5,5 korda käivet kasvatanud Shopping Center teenis 908 000 euro suuruse müügituluga 53 000 eurot ärikasumit ning võitis väikefirmade arvestuses Äripäeva müügi TOPi, kirjutab 22. septembri Äripäev paremaid müügi- ja ekspordimüügi kasvatajaid firmasid välja toovas kaaneloos.

"Tänavune aasta tuleb veelgi tormilisem kui eelmine," selgitas ettevõtte asutaja ja partner Silver Leetma. "Üheks põhjuseks on ka see, et plaanime vallutada Soome turu."

Juhtkond ja nõukogu ei pidurda arengut. Tema sõnul aitasid edu saavutada õiged investeeringud ja töötajad. Firma investeeris ohtralt veebiplatvormi ostukeskkonda ja esimeseks suuremaks tulemuseks oli detsembris poe avamine. Oma meeskonna tugevuseks hindab Leetma ka enda tugevat IT-osakonda, mis hoidis kulud mõistlikena. Samuti loeb ta ettevõtte eeliseks suure juhtkonna ja nõukogu puudumist, mis lihtsustab kiireid ja sügava analüüsiga otsuseid.

Tänavu loodab Leetma ettevõttele vähemalt kaks korda paremat müügitulu. Täpseid numbreid ta praegu ei ütle, kuna kogu n-ö ostuperiood oktoobrist novembrini on veel ees ja varasemate aastate kogemusega on just jõulud parim aeg. "Septembri ja augusti teine pool näitasid selgelt pärast suvise madalseisu ületamist, et aasta teine pool tuleb kõva."

Üks kuu kui valgusaasta. Ettevõte üritab tema sõnul tänavu kasumit hoida ja võimalusel isegi kasvatada. Juunis võttis ta kaasomanikega riski avada teine pood Sikupillis, et olla sügisel valmis müügiks. Tema sõnul parandab teine pood kindlasti logistilisi võimalusi.

Leetma ettevõte on laiendanud ja parandanud kaubavalikut, teinud klientide tagasiside-uuringuid ja visanud portfellist välja kaupa, mis ei ole kõige kõrgema kvaliteediga. Eesmärgiks saada lõpptarbija jaoks võimalikult hea hind. "Väga palju oleneb, kui palju sa teatud toodet sisse ostad," ütles Leetma.

Uuel aastal plaanib Shopping Center tugevdada senist positsiooni ja teha tarku investeeringuid - hoida järgmiste poodide ja arengute suhtes kindlat joont ja luua pilootprojekte. "Meie jaoks on üks kuu kui valgusaasta. Internetiäris algab nullmüük keskööst, misjärel on 24 tundi aega, et teha müük ja võtta eelmise päeva tulemused kokku. Nii kuust kuusse. Iga väiksemgi otsus võib mõjutada päris suures osas tulemust," ütles Leetma. "Valdkond on äge. Võitjad oleme nii meie kui kliendid."

Mullune hoog raugeb. Suurte, enam kui miljon eurot aastakäivet teenivad firmad, müügigasellide parima Applaford ES Transport & Logisticsi juht Raivo Nirk on iga aasta planeerinud tagasihoidliku kasvu 5% nii käibe kui kasumi osas. Kunagi pole ettevõte planeerinud rohkem.

Mullu käivet 2,3 korda kasvatanud Applaford soetas toona palju uut tehnikat, nii haagiseid kui autosid ja see oli ka peamine käibekasvatamise põhjus. "Samuti oleme juurde saanud uusi kliente ja suurendanud vanadega mahtusid," ütles Nirk.

Püsikunde ei jookse odava hinna järgi. Tänavust tulemust prognoosib Nirk tagasihoidlikumaks. Tema sõnul Venemaa sanktsioonid otseselt Applafordi ei mõjuta, kuna ettevõte tegeleb pole osutanud transpordi teenust viimased 10 aastat Venemaa suunal. Nirk lisab, et praegu löövad Venemaa suunal toimetanud transpordiettevõtted hindu kõvasti alla, kuid tema juhitavat firmat aitab lojaalne kliendibaas, kes ei ole nn hinnasõjale reageerinud. See on ka põhjus iga-aastaseks kasvuks. Mullusest paremini möödus suvine periood, kus tavapärase nn mõõna ajal tuli vähem seisakuid.

Uut aastat on Nirgil keeruline prognoosida, kuid ta jääb sellegipoolest optimistlikuks. Näiteks kliendid Soomes, mis on Applafordi üks turgudest, ütlevad Nirgi sõnul, et vaatamata väiksematele kasumimarginaalidele ei ole kõigil mahud vähenenud. "Pigem on need suurenenud, see on positiivne," märkis ta.

LISALUGU: Minibuumiga tabati kümnesse.

"Kindlasti tabasime pakku sellega, et Taskar sai vahetult enne minibuumi loodud ja me olime maksimaalselt valmis selle perioodi ära kasutama. Tegime õiged eeldused ja nii ka läks," ütles TREV-2 Grupi keskkonnaehituse ettevõtte Taskari juhatuse liige Tarvo Kuusk. Firma suutis tema sõnul mulul käivet ligi kaks korda kasvatada varasematel aastatel võidetud suuremahuliste lepingute toel ning möödunud aastale langes suurem osa ehitustöödest.

Taskari käive tuli toona enamuses keskkonnaehituse riigihangetest, mida toetas eelmine Euroopa Liidu rahastusperiood. Kuusk lisas, et tema teada läks paljudel keskkonnaehitajatel sel ajal hästi, nii suurematel kui väiksematel konkurentidel.

Tema sõnul tuli eelarveperioodi lõppemise tõttu teha tööd kiiresti, mistõttu kiiremad reageerijad said eelise. "Me lendasime hooga peale ja hakkasime tgema," ütles Kuusk, kiites oma meeskonna kogemust kiirel kohanemisel valdkonna trendidega.

Samas on praegu ettevõtte mahud vähenenud, kuna avaliku sektori tellimusi pole ELi eelarveperioodi vahetumise tõttu enam nii palju. "Praeguse eelarve järgi on keskkonnaehitust puudutavas segmendis langus mullusega võrreldes ikka kordades. Keskkonnasegmendis on see kõikidel nii," lisas ta.

Järgmisele aastale vaatab kontsern Kuuse sõnul keskkonnaehituse sektoris veidi lootusrikkamalt, kuna algab ELi uus eelarveperiood, mistõttu võiks avaliku sektori tellimuste maht kasvada. Tänane nn mõõn peaks Kuuse sõnul kindlasti paranema, kuid uue perioodi teistsuguste rahastuspõhimõtete tõttu ei pruugi enam tulla analoogses mahus tellimusi.

MIS ON MIS: Müügi kasvu TOP

Äripäeva koostatav edetabel.

Müügi kasvu TOPides osalesid kõik firmad, mis kasvatasid 2013. aastal 2012. aastaga võrreldes käivet nii kordades kui eurodes. Ettevõtted seati mõlema näitaja järgi pingeritta ning kahe pingerea kohapunktid liideti. Võitis kõige vähem punkte kogunud firma.

Firmad seati ritta kahes kategoorias - väikesed müügigasellid(vähem kui 1 mln eurose aastakäibega firmad) ja suured müügigasellid (enam kui 1 mln eurose aastakäibega firmad).

TASUB TEADA: Müügigasellid kasvasid kordades

VÄIKESED MÜÜGIGASELLID ehk käive kuni 1 mln eurot (käive 2013)

1. Shopping Center OÜ - Kaubandus, kaubamärgid Shopshop.ee ja Chilli Deals - käive 908 847
2. Lõuna-Eesti Metsakinnistute OÜ - Metsamajandamine, kinnistute ost ja müük - käive 772 010
3. WeldMet Solution OÜ - Profiil- ja lehtmaterjalist toodete valmistamine - käive 959 461
4. AGMA OÜ - Metallkonstruktsioonide tootmine - käive 816 036
5. EPROFF KONSULT OÜ - Elektritööd - käive 724 343
6. Kirkeval OÜ - Põranda- ja seinakatete paigaldus - käive 796 430
7. Eltech Service OÜ - Elektrijuhtmete ja -seadmete paigaldus - käive 810 668
8. Küllus OÜ - Maanteeveod - käive 770 009
9. Kodutehnika Grupp OÜ - Kodumasinate jaemüük - käive 696 063
10. Compakt Kinnisvara OÜ - Kinnisvara ost ja müük - käive 910 655

11. Ankatrans OÜ - Metsavarumine - käive 947 760
12. Tyre Mould Eesti OÜ - Valuvelgede vormide tootmine - käive 786 228
13. Estest PR OÜ - Kinnisvara ost ja müük - käive 899 699
14. Oakridge OÜ - Ekspedeerimine - käive 901 707
15. Melian Grupp OÜ - Autopesu- ja garaažisseadmete müük ja hooldus - käive 924 858
16. Eurogoods OÜ - Traktoriteenused ehitustele - käive 530 714
17. Carries Trans OÜ - Maanteeveod - käive 645 231
18. JNK OÜ - Taimekasvatuse abitegevused - käive 695 345
19. Structo Group OÜ - Mööbli, kodutarvete ja rauakaupade vahendamine - käive 564 744
20. Saamela OÜ - Maakuivendus- ja maaparandustööd - käive 908 547

21. Krogius Group Services OÜ - Arvutisüsteemide ja andmebaaside haldus - käive 489 150
22. Hansakaupmees OÜ - Ehitus- ja viimistlusmaterjalide müük - käive 720 604
23. Fastline Baltic OÜ - IT arendusteenused - käive 479 431
24. Advmaker EST OÜ - Veebiportaalide tegevus  - käive 666 813
25. Serinus OÜ - Torustikupaigaldus - käive 732 830

SUURED MÜÜGIGASELLID ehk käive üle 1 mln euro (käive 2013)

1. Applaford ES Transport & Logistics OÜ - Ekspedeerimisteenuste osutamine Lääne- ja Põhja-Euroopas - käive 30 305 620
2. Vercorso OÜ - Autoveod ja ekspedeerimine - käive 10 527 868
3. NT Bunkering AS - Meretranspordi korraldamine - käive 31 473 447
4. Antonio Trade OÜ - Tööstuskaupade - hulgimüük - käive 121 804 318
5. Taskar OÜ - Keskkonnarajatiste ehitus - käive 25 108 443
6. Helme Graanul OÜ - Puidu töötlemine - käive 24 843 000
7. Leonarda Invest AS - Kauplemine väärismetallidega - käive 7 822 662
8. Marsalis Metall OÜ - Metallkonstruktsioonide tootmine - käive 13 437 336
9. Energia Nord OÜ - Vedelkütuste müük - käive 14 523 480
10. Kricon Baltics OÜ - Kaupade transport ja ekspedeerimine.  - käive 10 334 795

11. EBAVERE GRAANUL OÜ - Biomassist puidugraanulite tootmine - käive 15 180 000
12. Mortellar Invest OÜ - Külmutatud kalatoodete eksport, import ja vahendamine - käive 10 488 615
13. Baltfarma OÜ - Farmaatsiatoodete hulgimüük, kaubamärk Euroapteek - käive 9 978 383
14. Remichem OÜ - Keemiatoodete hulgimüük - käive 8 368 132
15. Mapri OÜ - Peatöövõtt ja projektijuhtimine - käive 20 138 661
16. Mitt & Perlebach OÜ - Ehitus ja kinnisvaraarendus - käive 7 329 279
17. GLOBAL MARINE SUPPLY OÜ - Laevade varustamine kaubaga - käive 5 053 008
18. Trigendi OÜ - Norrast lõhe hulgimüük - käive 32 043 928
19. Aegviidu Puit AS - Saematerjalide tootmine - käive 15 644 543
20. Tehnikaring OÜ - Kasutatud autode keskus - käive 5 327 513

21. Reval-Oil OÜ - Mootorikütuste maaletoomine ja hulgimüük - käive 150 610 470
22. Assistor AS - Uute sõidukite ja varuosade logistika - käive 9 944 030
23. Evo Design OÜ - Sisustusprojektide koostamine ja eritellimusmööbli valmistamine - käive 6 294 036
24. Kemtrans Grupp OÜ - Tsisternide rendile andmine ja bituumenite müük - käive 5 603 185
25. NCC Ehitus AS - Hoonete ehitamise seotud peatöövõtt ja projektijuhtimine Eestis - käive 22 821 728


 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. September 2014, 12:44
Otsi:

Ava täpsem otsing