Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Palo ei avalda Leedo põrumise põhjust
Majandusminister Urve Palo polnud nõus täpsustama, miks ministeerium Vjatšeslav Leedo ettevõtte Väinamere Liinid pakkumist arvesse ei võtnud.
“Kahjuks ei võimalda riigihangete seadus öelda, mis tingimustele täpsemalt Väinamere Liinide pakkumine ei vastanud. Aga need olid piisavalt tõsised, et jätta pakkumine kvalifitseerimata,” lisas Palo.
Nimelt teatas majandusministeerium eile, et mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamise hankele laekus tähtajaks üks pakkumine Leedo firmalt OÜ Väinamere Liinid, mis ei vastanud kvalifitseerumistingimustele.
Palo ütles, et jätkatakse läbirääkimisi Väinamere Liinide ja Tallinna Sadamaga. “Aga oodatud on ka teised,” märkis ta.
Küsimusele, kas Vjatšeslav Leedo ettevõte Väinamere Liinid võiks veel hanke võita, vastas Palo: “Loodame, et olemasolev vedaja suudab uue hankemenetlusega puudused kõrvaldada ja hankel osaleda. Oluline, et kõigile pakkujatele on antud võrdsed konkurentsivõimalused.”
Saaremaa Laevakompanii juht Tõnis Rihvk loodab järgmisel lepinguperioodil riigiga koostööd jätkata.
Võita poleks keegi suutnudki. Rihvki sõnul saatsid nad enne hankepakkumise tähtaega majandusministeeriumile kirja, milles juhtisid tähelepanu eelkõige hanketingimuste riskidele. Tema hinnangul ei võimaldanud sellised tingimused ühelgi pakkujal, Väinamere Liinidel ega teistel, esitatud hanketingimusi nõutud ulatuses täita.
“Esitasime siiski omapoolse pakkumuse, järgides hanketingimusi ja reaalselt teostatavaid tegevusi. Loomulikult lootsime positiivset otsust ning kindlust, et saame jätkata panustamist mandri ja saarte vahelise parvlaevaühenduse parendamisse,” sõnas Rihvk.
Tagamaid ei selgita. Ka Rihvk ei soostunud selgitama, millistele hanketingimustele nende ettevõte ei vastanud. “Kuna ees on võimalikud läbirääkimised ministeeriumiga, siis ei saa me hankepakkumise üksikasju avaldada,” lisas ta.
Laevakompanii juht väitis, et ei pea kohaseks hinnata selle hanke puhul ministri pädevust ja kompetentsi. “Oluline on, et praamiliiklus jätkuks tõrgeteta ka edaspidi ja vähemalt sama heal tasemel kui seni,” lisas ta.
Tallinna Sadam peab parasjagu otsekõnelusi erinevate maailmas tunnustatud laevaehitajatega, kirjutas postimees.ee.
“Nõukogu kohustas juhatust septembri jooksul laevaomanike ja -ehitajatega otsekõnelusi pidama ja esitama nõukogule laevade ostupakkumised 30. septembriks,” ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand.
Taust
Laevaliikluse korraldamise hange
Majandusministeerium ootab pakkumisi oktoobri alguseks, seejärel algavad maksimaalselt 60 päeva kestvad läbirääkimised.Riik soovib endiselt liinidele nelja uut või vähekasutatud laeva, mis peaks alustama opereerimist 1. oktoobril 2016. “Rõhutan, et läbirääkimisel lähtume olemasoleva hanke tingimustest,” toonitas Palo.