Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palo ei avalda Leedo põrumise põhjust

    Majandusminister Urve Palo polnud nõus täpsustama, miks ministeerium Vjatšeslav Leedo ettevõtte Väinamere Liinid pakkumist arvesse ei võtnud.

    “Kahjuks ei võimalda riigihangete seadus öelda, mis tingimustele täpsemalt  Väinamere Liinide pakkumine ei vastanud. Aga need olid piisavalt tõsised, et jätta pakkumine kvalifitseerimata,” lisas Palo.
    Nimelt teatas majandus­ministeerium eile, et mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamise hankele laekus tähtajaks üks pakkumine Leedo firmalt OÜ Väinamere Liinid, mis ei vastanud kvalifitseerumistingimustele.
    Palo ütles, et jätkatakse läbirääkimisi Väinamere Liinide ja Tallinna Sadamaga. “Aga oodatud on ka teised,” märkis ta.
    Küsimusele, kas Vjatšeslav Leedo ettevõte Väinamere Liinid võiks veel hanke võita, vastas ­Palo: “Loodame, et olemasolev vedaja suudab uue hankemenetlusega puudused kõrvaldada ja hankel osaleda. Oluline, et kõigile pakkujatele on antud võrdsed konkurentsivõimalused.”
    Saaremaa Laevakompanii juht Tõnis Rihvk loodab järgmisel lepinguperioodil riigiga koostööd jätkata.
    Võita poleks keegi suutnudki. Rihvki sõnul saatsid nad enne hankepakkumise tähtaega majandusministeeriumile kirja, milles juhtisid tähelepanu eelkõige hanketingimuste riskidele. Tema hinnangul ei võimaldanud sellised tingimused ühelgi pakkujal, Väinamere Liinidel ega teistel, esitatud hanketingimusi nõutud ulatuses täita.
    “Esitasime siiski omapoolse pakkumuse, järgides hanketingimusi ja reaalselt teostatavaid tegevusi. Loomulikult lootsime positiivset otsust ning kindlust, et saame jätkata panustamist mandri ja saarte vahelise parvlaevaühenduse parendamisse,” sõnas Rihvk.
    Tagamaid ei selgita. Ka Rihvk ei soostunud selgitama, millistele hanketingimustele nende ettevõte ei vastanud. “Kuna ees on võimalikud läbirääkimised ministeeriumiga, siis ei saa me hankepakkumise üksikasju avaldada,” lisas ta.
    Laevakompanii juht väitis, et ei pea kohaseks hinnata selle hanke puhul ministri pädevust ja kompetentsi. “Oluline on, et praamiliiklus jätkuks tõrgeteta ka edaspidi ja vähemalt sama heal tasemel kui seni,” lisas ta.
    Tallinna Sadam peab parasjagu otsekõnelusi erinevate maailmas tunnustatud laevaehitajatega, kirjutas postimees.ee.
    “Nõukogu kohustas juhatust septembri jooksul laevaomanike ja -ehitajatega otsekõnelusi pidama ja esitama nõukogule laevade ostupakkumised 30. septembriks,” ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand.
     
    Taust
    Laevaliikluse korraldamise hange
    Majandusministeerium ­ootab pakkumisi ­oktoobri alguseks, seejärel algavad maksimaalselt 60 päeva kestvad läbirääkimised.Riik soovib endiselt liinidele nelja uut või vähekasutatud laeva, mis peaks alustama opereerimist 1. oktoobril 2016. “Rõhutan, et läbirääkimisel lähtume olemasoleva hanke tingimustest,” toonitas Palo.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.