Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Telefonimüük viis käibed lakke
Telefonimüügifirmad kasvavad kümneid protsente aastas.
Eelmisel aastal kasvatasid rohkem kui pooled otseturundus ja telemarketingi ettevõtted käibeid, jõudsasti kasvasid just telefonimüük ja -klienditeenindus, mis on ettevõtjate sõnul efektiivseim viis kliendini jõudmiseks.
Äripäeva Otseturundusfirmade TOPist selgus, et otseturundusäris kasvavad kõige kiiremini kõnekeskused ja telefonimüügiga tegelevad ettevõtted.
Laursen OÜ juht ja partner Urmas Agu ütles, et telefonimüügi turu kasv on ootuspärane, sest see on endiselt üks efektiivsemaid vahendeid marketingijuhi arsenalis kliendini jõudmiseks. Kui võrrelda kliendivõitmise hinda erinevate turunduskanalite lõikes, siis on telefonimüügi osakaal Agu sõnul tänu järjest madalamatele kommunikatsioonikuludele kasvanud.
Mullune 41% käibekasv oli Agu sõnul selline, nagu oligi oodata. „Investeerime pikaajalistesse kliendisuhetesse ja kvaliteeti ja käibekasv on otsene tunnustus meie klientidelt,“ ütles ta.
See-eest ei tähtsustaks Agu kasumit üle, sest kasvufaasis ettevõttena investeerib Laursen vaba raha ettevõtte arengusse. Laursen OÜ kahekordistas eelmisel aastal kasumit 4661 euroni. Sellelt aastalt ootab ta käibe kahekordistumist, praegu liigub ettevõte plaanipärases graafikus. Tema sõnul tuntakse endiselt enim huvi telefonimüügi kohta, samas on kasvanud huvi ka klienditeeninduse ja kliendihoidmise valdkondades, mida nähakse üha enam müügikanalitena.
Suurklient viis kasumi. Põhiteenusena klienditeenindust ja tehnilist tuge telefoni teel pakkuv Runway International OÜ kasvatas mullu käivet 33% ja kasumit koguni 94,5%. Sellegipoolest jäi ettevõte eelmisel aastal 40 000 euro suurusesse kahjumisse. Runway Internationali juht Ronald Habich selgitas, et 2012. aastal kaotasid nad enda kõigi aegade suurima kliendi, Norra postilaevaliini Hurtigruteni, mis vähendas aastakasumit enam kui poole võrra. Enim on Habichi sõnul kasumi parandamisele kaasa aidanud kasv kõnekeskuse ja klienditeendinduse valdkonnas. Järgmiseks aastaks ootab Habich 20-25% käibekasvu.
Otseturunduse valdkonna mullune edukus tuleneb Habichi sõnul üleüldiselt paranenud Euroopa majandusest. „Ettevõtted on hakanud uuesti strateegiliselt oma edaspidiseid tegevusi vaatama,“ ütles ta, lisades, et Eesti otseturundusettevõtete kasvu võib edaspidi pidurdama hakata üha kallinevad tööjõukulud.
FCR Media AS tütarettevõtte Kõnekeskus AS müügitulu kasvas mullu koguni 71%. Ettevõtte kommunikatsioonijuht Kaarel Tigas ütles, et nii suur müügitulu kasv on tingitud firmade ühendamisest FCR Media grupi sees. Tema sõnul ei erine konsolideeritud majandustulemus grupi siseselt oluliselt eelmiste perioodide tulemustest. Samal põhjusel tõusis Tigase sõnul ka Kõnekeskus AS kasum 608 000 euroni. Tunamullu oli ettevõtte kasum 130 000 eurot.
Klienditugi on nõutuim. Tigas märkis, et suurim nõudlus on sekretäriteenuse ja erinevate valdkondade klienditoe teenuse vastu. „Paljud ettevõtted näevad, et telefonitsi ei pöörduta nende poole enam nii palju kui varem. Nii on aina kulukam hoida oma firma siseselt valmidust telefonile vastata. Meil teevad seda inimesed ööpäevaringselt,“ ütles ta.
2013. aastal jätkus juba varasematel aastatel alanud lühinumbritele tehtavate kõnede arvu langus. Kõnekeskuse majandusaruandes on kirjas, et seetõttu vähenes ka töötajate arv ja tööjõukulud kahanesid 12%. „Majandustulemuste parandamiseks me palku kärpinud ega inimesi koondanud pole,“ selgitas Tigas. Tema sõnul on otseturundus pingeline ja üsna suure kaadrivoolavusega valdkond. „Kui keegi on lahkunud, siis pole uusi inimesi lihtsalt asemele võetud,“ ütles ta.
Tigas lisas, et FCR Media koosseisu kuulub mitmeid selliseid kaubamärke, mis vajavad kõnekeskusest saadud kogemustega inimesi, mistõttu on ka grupisisesed töökohavahetused tavapärased. „Palgad eelmisel aastal pigem veidi tõusid,“ märkis Tigas.
TASUB TEADA
Otseturundusfirmade majandustulemused
Kõnekeskus AS
2012. aasta käive 0,8 miljonit eurot, 2013. aastal 1,4 miljonit eurot.2012. aasta kasum 132 000 eurot, 2013. aastal 608 000 eurot.
Runway International OÜ
2012. aasta käive 2 miljonit eurot, käibe 2,7 miljonit eurot.2012. aasta kahjum 720 000 eurot, 2013. aasta kahjum 40 000 eurot.
Müügimeistrite AS
2012. aasta käive 1,38 miljonit eurot, 2013. aasta käive 1,7 miljonit eurot.2012. aasta kasum 189 500 eurot, 2013. aasta kasum 217 700 eurot.
Laursen OÜ
2012. aasta käive 313 000 eurot, 2013. aasta käive 440 000 eurot.2012. aasta kasum 2323 eurot, 2013. aasta kasum 4661 eurot.