Eesti taustaga idu kaasas 20 miljonit eurot

29. september 2014, 00:00

Prantsusmaa üks suuremaid investeerimisfirmasid Naxicap Partners investeerib Eesti ettevõttesse Adcash OÜ 20 miljonit eurot ning saab endale  25% ettevõttest.

Erinevalt algselt pressiteates kirjas olnud 80 miljoni euro suurusest investeeringust oli investeeringu suurus 20 miljonit, kinnitas ettevõtte juht Thomas Padovani. 80 miljonit eurot on hinnanguliselt kogu firma väärtus.

Adcash pakub online-reklaamivõrgustiku teenust, keskendudes meelelahutusveebidele.

Konkureeriva firma Smart­AD üks omanikke Priit Kivinurm tõdes, et Naxicap Partnersi 20 miljoni ­eurone investeering Adcashi on huvitav ­uudis. ­“5–7 aastat tagasi olid sellised uudised Ameerikas igapäevased, aga ka Euroopas oli siis investeerimises palju aktiivsem aeg. Praegu toimub adtech’i turul konsolideerumine ehk uudiseid tuleb pigem ühinemiste ja ülevõtmiste kohta,” ütles Kivinurm.

Tegutseb eikellegimaal. Kivinurm ütles, et Adcash tegutseb nii-öelda eikellegimaal. Tema sõnul jaguneb interneti sisu tänapäeval laias laastus kaheks – autori­õiguste mõttes korras olevaks sisuks ja autoriõigusi mingi nurga alt rikkuvaks sisuks.

“Hakkamata siinkohal lahkama autoriõiguste teemat sisuliselt, tasub teada, et Google tegutseb ainult selles osas, kus vähemalt idee poolest on ­autoriõigustega kõik korras. Adcash tegutseb aga ka selles osas, kuhu näiteks Google autoriõiguste rikkumise tõttu ei lähe,” rääkis Kivinurm. “Ehk et Adcash tegutseb ka interneti nii-öelda Metsikus Läänes, mille alla kuuluvad näiteks torrentisaidid. Pornosaidid on seejuures täiesti omaette teema,” lisas ta.

Metsikus Läänes kehtivad Kivinurme sõnul omad reeglid. “Näiteks võib seal leida ohtrasti veebi­saite, mille sisu on internetist kokku kopeeritud ja veebisaidi ainus eesmärk on teenida reklaamiraha. Seejuures on need veebisaidid kohati päris populaarsed, vaadake näiteks lehekülge meeldib.ee,” tõi Kivinurm näite. Adcash on Kivinurme sõnul lahendus firmadele, kes ei huvitu autori­õigustest vähemalt selles võtmes.

Samas märkis ta, et ei taha moraalijünger olla, sest kõik on vaatenurga küsimus ja interet ongi ­eikellegimaa. “Ma väga ei tahaks ka sellist internetti, mis allub ühtedele reeglitele ja reegleid teeb üks suur. Las möllatakse, aga teatud piirini,” lisas ta.

Võlus rahvusvahelisus. Investeeringu teinud Naxicap Partnersi juhatuse liige Axel Bernia selgitab investeeringut sellega, et Adcashi loodud reklaamiplatvorm pakub head teenust ning nad näevad suurt potentsiaali mobiilsel reklaamiturul, kuhu Adcash äsja siirdus.

“Meid võlus Adcashi rahvusvaheline profiil, nende dünaamilisus ja võimekas juhtkond, kes on taganud kvaliteetse teenuse ka ettevõtte kiire kasvu ajal,” ütles Bernia.

  • Padovani: konkurendid ei tea, mis me teeme

“Konkurendid ei tea kõike, mida me teeme. See teebki meid meie valdkonnas turuliidriks,” ütles Adcashi juht Thomas ­Padovani. Veebi ja mobiilireklaami vahendava ettevõtte järgmine laienemissiht on Aasia.

20 miljonit eurot 25% osaluse eest teie ettevõttes. Olete tehingu üle rõõmsad? Jah, see tähendab meie ettevõtte arengule väga palju.

Mis on teil plaanis selle rahaga peale hakata? Meil on plaan viia Adcash välismaale. Oleme juba väga edukad Ameerikas ja meil on plaan liikuda Aasiasse.

On teie ettevõte vastu veel huvi tuntud? Ettevõtjale on oluline leida õige partner. Ma soovitan seda ka teistele firmadele. Turul on praegu palju vaba raha, küsimus on, kellega sa lähed. Me leidsime väga hea partneri, et oma firmat kiiremini arendada.

Adcash kasvas eelmisel aastal märgatavalt. Kui palju on teil plaanis uue partneriga kasvada? Taevas on piiriks ja otsime pidevalt arenguvõimalusi. Nüüd on meil rohkem kui lihtsalt uus partner, meile on avatud uksed teiste väga kogenud inimesteni, kes aitavad meil kiiremini areneda ja eesmärgini jõuda.

Eelmisel aastal otsisite töötajaid. Kui palju on teil töötajaid praegu? Eelmise aasta detsembris oli meil 35 töötajat ja praegu on meil 96 töötajat, aga see number võib juba homme muutuda. Meil oli plaanis kasvatada oma meeskond 100 inimeseni. See on veel arutlusel juhatuse koosolekul.

Kui suureks võiks teie käive järgmisel aastal kasvada? Mul on aimu, mis see võiks olla, kuna ma lubasin seda oma partneritele. Alates tegevuse algusest oleme igal aastal käibe kahekordistanud. See muutub ­aina raskemaks, aga kui suudame seda teed jätkata, oleks see perfektne.

Aga kui suur see number olla võiks? No ütleme, et 50 miljonit eurot 2014. aastaks oleks tore.

Mida teete, et käivet kasvatada? See on seotud eelmise küsimusega. Palkame andekaid inimesi, treenime neid oma tooteid müüma ja leidma annet, et tooteid luua. See on segu andekatest inimestest ja heast strateegiast.

Mõni teie konkurent on öelnud, et töötate eikellegimaal – seal, kuhu Google reklaame ei müü. Konkurendid ei tea kõike, mida me teeme. See teebki meid meie valdkonnas turuliidriks. See on tõsi, et Google on väga tugev bännerites ja reklaamis, me kasutame veidi eksootilisemat väljendust ka ajakirjanduses, slaidides, videotes.

Kas teil on plaanis Eestisse jääda? Meie juured on kindlasti siin, Eestis. Tugevat puud ei saa maa seest välja tirida. Kindlasti tahame kasvada ja keskenduda ka Prantsusmaa ja Ladina-Ameerika kontorile.

 

Mis on mis

  • Adcashi käive kahekordistub aastaga

Korraldab klientide reklaamkampaaniaid internetis.
Klientideks on näiteks Alibaba, Easyvoyage, Electronic Arts, Ubisoft, Spotify, King ja paljud teised.
Suurimad turud on USA, Saksamaa, Prantsusmaa. Koos Eestiga müüb ettevõte teenuseid 38 riiki, sealhulgas Põhja-Koreasse, Singapuri, Hispaaniasse, Venemaale, Mehhikosse, Indiasse, Hongkongi.
Vahendab klientide reklaame ligi 200 riiki. 
Käive ulatus esimesel tegutsemisaastal 900 000 euroni, 2012. aastal oli 14 mln eurot, 2013. aastal 24,2 mln­ ­eurot.
Kasum 2012. aastal 2,8 mln ­eurot, 2013. aastal 4,5 mln ­eurot.
töötajaid üle maailma 96.
Peakontor Tallinnas, harukontorid Bulgaarias Sofias, Mehhikos Queretaros ja Prantsusmaal Pariisis.
Omanikud on Webinfluece Group OÜ kaudu Thomas Jean Lucien Padovani ja Arnaud Granal.
Pärast värsket tehingut kuulub 25% ettevõttest Prantsusmaa investeerimisfirmale Naxicap Partners.
Asutaja Thomas Padovani tuli Prantsusmaalt Eestisse aastal 2007 ja käivitas Adcashi aasta hiljem endale ja abikaasale kuuluvas 40ruutmeetrises ­Tallinna äärelinnakorteris.
Välisrahastuseta ehitas ta idufirma üles ja selgitas edu Prantsusmaa klientidele keskendumisega. “Teeme seda­sama, mida Google Adsense (kuvab reklaame vastavalt sellele, millise sisuga veebis neid näidatakse – toim), ainult keskendume meelelahutusveebidele,” selgitas Padovani.
Suurima lepingu sõlmis ette­võtja toona veebilehitseja­põhise arvutimängude arendamisvõimalust pakkuva Gameforge’iga.

 

Kommentaar

  • Sellised firmad peavad riiki üleval

Jaan Pillesaar, Helmes
Eesti ühiskonnale on väga vaja, et Eestiga seotud ettevõtjad ja töötajad rahvus­vaheliselt tegutsevad ja edu saavutavad. Ei ole vahet, millist äri tehakse, oluline on ettevõtete püsimine Eestis ja nende teenuste ja toodete müük Eestist välja. Riiki ju pikaajaliselt ainult eksportivad ettevõtjad ja töötajad üleval peavadki. Kõik muu on riigi­sisene ümberjagamine.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. September 2014, 19:11
Otsi:

Ava täpsem otsing