Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tee-ehitus vajab paremat kontrolli
Tee-ehitajad tervitavad maanteeameti otsust uurida, miks teed lagunevad juba enne nende garantiiaja lõppu. Probleemi aitaks lahendada parem tööde järelevalve.
PKM Grupi juhataja Andres Kaljuvee ütles, et maanteeamet oleks pidanud juba ammu lagunevate teede põhjusi otsima hakkama. “Nad tegid väga õige sammu,” ütles Kaljuvee.
Tema sõnul läheb osa ettevõtteid juba hangetele plaaniga hoida igast võimalikust kohast raha kokku. “See ei ole õige. Peab aru saama, et alati ei saa odavamat teed pidi minna,” ütles ta.
Ka tee-ehituse ja ehitusmaterjalide tootja Moreen OÜ juht Juss Maurer ütles, et maanteeamet liigub õiges suunas. “Kui midagi juba teha, siis korralikult,” leidis ta.
Selleks on Maureri sõnul kindlasti vaja parandada ehitustööde järelevalvet – nii garanteeritakse, et ei kasutata kehvemaid materjale ja projektid koostatakse õigesti. “Loodan, et lõpuks kaotatakse meil odavad allhanked ära,” lisas ta.
Maurer märkis, et kui maanteeamet muudab kvaliteedinõuded karmimaks ja parandab järelevalvet, toob see kaasa tööde hinnatõusu.
Tema sõnul kasutatakse tee-ehituses palju kohaliku lubjakivikillustikku, mille kvaliteet varieerub erinevate karjääride vahel märgatavalt.
Karjääre, kus kaevandatakse tee-ehitusse sobivat kolmanda klassi killustikku, on Maureri sõnul vähe. “Kui sobiv karjäär on kaugel, siis on ju ikka ahvatlus võtta kehvem materjal lähedalt. Eks ta selline mäng ole,” ütles ta.
Maanteeamet uuris, miks hakkavad uued teelõigud lagunema juba enne viieaastase garantiiaja lõppemist. Selleks võeti pinnaseproovid 11 teelõigult, mille garantiiaeg hakkab kohe läbi saama. Kõiki objekte ja tulemusi maanteeamet veel avaldanud pole, ent kavatseb edaspidi muuta oma kvaliteedinõudeid täpsemaks ja kindlustada, et neid ka täidetakse, kirjutas Postimees.