Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    1. Oleg Ossinovski. Sihikul Rail Baltic

    Eesti ühe edukama raudteekontserni Skinest Rail omaniku Oleg Ossinovski elu on stabiilne, aastaga suuri muutusi toimunud ei ole. Ettevõte aga areneb edasi, haaret on laiendatud nii Kasahstanis, Leedus kui ka Eestis ning eesmärk on hakata ehitama Rail Balticut.

    Kohtume Oleg Ossinovskiga ikka samal ajal samas kohas – mõni nädal enne Äripäeva rikaste edetabeli ilmumist ja Rocca al ­Mare Ärimaja 13. korrusel tema merevaatega kontoris.
    Aastaga ei ole ta muutunud, teeb ikka sporti, hommikul enne tööleminekut sõidab vähemalt 20 kilomeetrit rulluiskudega, mobiiltelefoni helin on ikka veel “We are the champions”. Ka suhtumine on jäänud samaks: rikaste edetabel jätab teda külmaks. Küll aga on kadestamisväärt tema pühendumine tööle.
    Juba eelmisel aastal ütlesite, et 2013. aasta ei tule Skinest Railile nii edukas kui 2012, kui teie käive kasvas 65%. Eelmisel aastal kahanes käive 42%. Kas nägite seda ette? Jah, sellist kukkumist oli oodata. Nagu ma olen juba öelnud, siis meie valdkonnas algas langus eelmise aasta alguses, praktiliselt kõikide selle sektori ettevõtete käive kahanes võrreldes varasema aastaga.
    Kas mullu selle aasta eelarvet tehes oli ka langus juba etteaimatav? Jah, kukkumine jätkub. Ses suhtes on siin pikk tsükkel, lisaks sõda Venemaa ja Ukraina vahel. Kuna töötame mõlemal turul, siis meid puudutab see väga. Nüüd on rohkem võimalusi tankide, mitte vagunite tootjatel.
    Olete mõelnud, et võiks vastavalt situatsioonile ärisuunda muuta? Ma olen patsifist, sõjatööstus ei ole minule.
    Kui palju Teil jätkub optimismi? On seal üldse mõtet äri ajada? Me teeme seda, mida oskame, ning loodame parimat.
    Kuidas olukord teistel turgudel on? Skinest Rail ehitas valmis raudteeveeremi valutehase Usbekistanis. See projekt on edukalt lõpetatud, nii usbekid kui ka meie oleme väga rahul. Tegutseme pidevalt mitmes riigis ja meil on pidevalt käsil umbes kümme projekti.
    Gruusias käib hüdroelektrijaama ehitus, seal läheb kõik plaanipäraselt, järgmisel aastal käivitame. Samuti töötame ka järgmise hüdroelektrijaama kallal.
    Neid riike Ukraina ja Venemaa sõda ei mõjuta? Ma ütleks, et pigem mõjub positiivselt. Näiteks mõned veod, mis läksid läbi Ukraina, käivad nüüd läbi Gruusia. Gruusias on praegu kõik hästi ja sealsel turul on perspektiivi.
    Soovitate ka teistele ettevõtjatele sinna turule minna? Jah, absoluutselt. Ma olen suur Gruusia fänn, räägin kõikidele sõpradele ja ettevõtjatele, et Gruusia turg on praegu eriti hea. Selles riigis pole korruptsiooni, on suur arenemispotentsiaal ja vähe riske.
    Mille järele on praegu Gruusias nõudlust? Praktiliselt kõige järele. Kogu Eesti äri, mis praegu on, võib sinna kopeerida, alustades põllumajandusest ja lõpetades raudteega. Meie ­eelis on see, et me räägime vene keelt, samuti mõistame nende mentaliteeti, sest oleme mõlemad endisest Nõukogude Liidust.
    Kuidas läheb Teie äridel Balti riikides? Lätis on kõik üsna hästi, kasvame. Läti raudteesektorile kujuneb 2014. aasta tõenäoliselt üheks edukamaks. Seda ka seetõttu, et riigiettevõtte Läti Raudtee juhtkond on suutnud üles ehitada sellise ärimudeli, mis tagab veomahu kasvu olukorras, kus Eestis ja Leedus maht kahaneb. Seda vaatamata sellele, et Läti suhted Venemaaga pole samuti kuigi head.
    See on kindlasti ka küsimus isiksuse rollist ajaloos. Ma ei usu kollektiivsesse juhtimisse, keegi üks peab genereerima ideid, võtma vastu otsuseid ning muidugi ka vastutama. On alati suur õnn leida andekas juht.
    Kas meil on praegu Eesti Raudtees õiged inimesed? Ma ei taha vastata provotseerivatele küsimustele. See on küsimus aktsionärile. Selle ettevõtte juhtkonnas on ausaid ja tarku inimesi.
    Kui lihtne on leida ettevõttesse head noort juhti ja töötajaid? Tööjõuga ei ole probleemi, valik on suur. Asi on selles, kas sul veab, kas see inimene on sinu töö jaoks õige. Kui maksad korraliku palka ja pakud häid tingimusi, siis saad valida parimate seast. Eestis on palju talente.
    Räägime Teie Eesti ärist. Sel aastal ostsite Valga Depoo. Mis eesmärgil? Meil on 8600 vagunit, mida on kolm korda rohkem kui Eesti Raudteel. Me remondime oma vaguneid palju ise ning toodame uusi. Ostsime depoo, et remontida oma vaguneid ja pakkuda seda teenust ka turul. Meid teatakse ja me teeme koostööd teiste vedajatega. Tegemist ei ole väga suure äriga, kuid see on meie ettevõttega sünergias.
    On veel ettevõtteid, mida tahaksite osta? Kuna me ehitame Leedus Rail Balticut ning plaanime selles ka edasipidi osaleda, siis enda tuleviku kindlustamiseks ostsime mais ära konkurendi, Leedu raudtee-ehituse turuliidri. Aastaks 2020, kui Rail Balticu ehitust planeeritakse, on meil nii suure projekti jaoks juba potentsiaal olemas. Ehitusvaldkonnas kasvab ettevõte kiiresti.
    Areneme ka teistes suundades. Näiteks ostsime hiljuti Ust-Luga sadama lähedal veduriremondidepoo.
    Kas investeerite endiselt vaid oma vahendeid? Jah, püüame minimaalselt kasutada teiste raha. Oleme sel ja eelmisel aastal pankadele tagastanud suhteliselt suured summad ja suhtume panga finantseerimisse praegu üsna ettevaatlikult. Olukorras, mis on justkui kolmanda maailmasõja eel, ei tahaks olla kellelegi võlgu. Kui tuleb suur kriis, ei taha me ette­võtet ohtu seada.
    Millistele uutele turgudele olete sisenenud? Sellel aastal lõime uue ettevõtte Kasahstanis, Skinest Rail Kasahstan, mis aktiivselt investeerib, ostab juurde vaguneid.
    Meil on igal aastal olnud palju investeeringuid, praktiliselt kogu raha investeerime ettevõttesse edasi. Dividendidena maksame välja selle raha, mida me ei tea, kuhu ja kuidas investeerida.
    Olete alati öelnud, et naudite oma tööd? Jah, kõik on väga hästi. Töö on huvitav ja elu samuti.
    Eelmisel aastal võitsite Te Äripäeva rikaste edetabeli. Mis Te arvate, kas olete samal kohal ka tänavu? Ei ole sellele mõelnud, nii et arva midagi.
    Kas aasta pärast TOPi võitmist on olnud kuidagi teistmoodi? Loomulikult mitte. Kui Äripäev arvab, et kohta edetabelis on võimalik muuta rahaks, siis pean teid kurvastama. Ainuke pluss on ehk see, et inimesed võtavad nüüd minu seisukohti pisut tõsisemalt.
    Ossinovski: praegune valitsus on eelmisest parem
    Oleg Ossinovski on üks vähestest rikaste edetabelis olevatest ettevõtjatest, kes on rahaliselt toetanud Eesti Sotsiaaldemokraaliku Erakonna tegevust. Ta on sotside suurim rahastaja. Tema poeg Jevgeni Ossinovski on aga praeguses valitsuses haridus- ja teadusminister.
    “Ma ei mõista ettevõtjaid, kes toetavad kõiki parteisid üheaegselt. Tõenäoliselt on see hirmust, et keegi solvub ning hakkab kättemaksuks probleeme tekitama. Paljud ettevõtjad kardavad üldse kedagi toetada, kartes ilmajäänute kättemaksu. Paraku on meil endiselt tihti nii, et kui toetad võimulolija konkurenti, hakatakse kiusama,” räägib Ossinovski.
    Ta toob näiteks Skin­est Energia, kes toodab Läänemaal tuuleenergiat. “Mõni aasta tagasi ütles üks parteidest, et me ei saa kunagi CO2-kvooti ning taastuvenergiatoetust ning meil ei ole seda siiani. Vähemalt selles on tublid, et sõna peavad,” lisab ta naerdes.
    Ossinovski arvates ei ole Eestis veel poliitiline eliit välja kujunenud. “Jahtida ettevõtteid, kes toetavad konkurenti, on poliitilise kultuuri puudujääk, see läheb kunagi üle,” märgib ta. Praeguse valitsusega on Ossinovski aga rahul. “Tänane koalitsioon on eelmisest märkimisväärselt parem,” lausub ta. “Tundub, et mõlemad valitsusparteid saavad aru, kuidas arendada riiki ja tegelevad sellega. Siiani on neil õnnestunud vältida eelmise valitsuse populismi”.
    “Natsionaalpopulistid jõud­­sid läbi suruda mitmeid ebaõiglaseid seadusi. Võtame maamaksu kaotamise, mille tagajärjel doteerivad korteriomanikud jõukaid majaomanikke. Tuleks ka küsida, kuidas stimuleerib sündimust aastaid tagasi lapsed üles kasvatanud vanaemale 5eurose pensionilisa maksmine? Ning miks diskrimineeritakse lastetuid pensionäre? Tundub, et korteris elav vanaisa ei ole IRLi valija. Ja nende uus astmelise tulumaksu idee on lihtsalt piinlik,” kritiseerib Ossinovski koos ­Reformierakonnaga pikalt võimul olnud IRLi.
    Eelmise peaministri Andrus Ansipi kohta ütleb ta, et Ansip polnud küll ideaalne peaminister, aga ta oli hea pea­minister.
    Ossinovski hinnangul on see hea, kui ettevõtete ja ka riigi juhtkonnas on noori inimesi. “Vene vanasõna ütleb: vana hobune vagu ei riku, ent ei künna ka sügavalt. Kui ettevõtte eesmärgiks on säilitada olemasolev, siis otsitakse 50aastast direktorit, kui on vaja areneda ja kasvada, siis on vaja 30aastast. Eesti vajab dünaamilist arengut, mistõttu on noored õigel kohal,” räägib ta.
     
    Taust
    1. Oleg Ossinovski, 48
    286,3eurotTransport, teenused, kaubandus
    Viis aastat tipusSündinud 27. mail 1966Rikaste TOPis neljal varasemal aastal esikolmikus, mullu esikohal.Mullu läks talle kuuluvatel firmadel kehvemalt, Skinest Grupi käive kukkus 42%, kasum ligi 10%. Skinest Finantsi (66% osalus) kasum kukkus 70%.toetab sotsiaaldemokraate, sotsist poeg Jevgeni on haridusminister.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.