Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Helenius: tunnel tõstaks meie elukvaliteeti

    Heleniuse hinnangul suudaks tunnel siia meelitada rohkem IT-valla oskustööjõudu ning investoreid.Foto: Marko Mumm

    Kummaline, et Soomes on Tallinna ja Helsingit ühendavale tunnelile palju suurem poliitiline toetus kui Eestis, kuigi majanduslik kasu oleks sellest Eestile selgelt palju suurem, ütles suurettevõtja Joakim Helenius täna MTÜ Connect Baltica konverentsil.

    „Helsingil pole vaja Tallinna, kuid Tallinnal on vaja Helsingit. Ühendatud Talsinki (Tallinna ja Helsingi koondnimetus - toim) oleks kahe miljoni elanikuga piirkond, mis oleks Euroopas konkurentsivõimeline ja ahvatlev koht investeerimiseks ning Euroopa mõistes juba arvestatava suurusega linn,“ sõnas ta.Heleniuse sõnul pole Eestis ühtegi poliitikut peale Valdo Randpere, kes tunneli ehitamist avalikult toetaks. „Temagi pole kahjuks valitsuses,“ lisas Helenius.Tunnel toob investoridHelenius oli skeptiline, et Eesti suudab ilma tunnelita edaspidi siia meelitada hädavajalikku IT-valla oskustööjõudu ning investoreid. Ta ütles, et rahvusvaheliselt on Eesti mikroskoopiline riik mikroskoopilise majandusega, mis pole kellelegi ahvatlev koht, kuhu raha investeerida.Heleniuse sõnul vajab Eesti aga rahvusvahelisi spetsialiste, kuid siia on raske pääseda – rongiga saab siia vaid Venemaalt, lennuühendus Euroopa suurlinnadega on lünklik. „Eestil avaneks ligipääs ka lähedal asuvale Soome võimekale tööjõule,“ lisas ta.„Ma ei näe, kuidas Eesti on lähenemas Skandinaavia elamisstandarditele, pigem triivib Eesti sellest praegu kaugemale,“ ütles Helenius. Tema sõnul oleks tunnel aga otsene ühendustee Põhjamaadega. Lisaks ka Helsingi lennujaamaga, mis on Eesti jaos juba märgatavalt suurem ühenduspunkt kogu maailmaga.Taani sild päästis MalmöHelenius tõi eeskujuks ka Rootsit ja Taanit ühendava silla Malmö ja Kopenhaageni vahel, mille ehitamine mõjus omal ajal Lõuna-Rootsi majandusele päästerõngana.„Malmö oli 1980ndatel allakäiv tööstuslinn, Rootsi üks vaesemaid piirkondi. Silla avamisega kasvas Malmö elanike arv ligi 40% ning see tõusis Rootsi üheks jõukaimaks piirkonnaks. Malmöst ja Kopenhaagenist said sisuliselt kaksiklinnad,“ lausus ta.Helsingit ja Tallinnat ühendav tunnel pakuks Heleniuse arvates Tallinnale ilmselt veelgi positiivsemat mõju kui sild Malmöle. Paljud Helsingis tööl käijad saaksid elada mugavalt koduses Tallinnas.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.