Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tomberg: Hiina turist on suur kulutaja

02. oktoober 2014, 15:14
EASi juht Hanno Tomberg leiab, et Eesti peab looma brändi, mille kaudu end Aasiasse müüa.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141002/NEWS/141009907/AR/0/AR-141009907.jpg

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus kavatseb tuleval aastal Hiina ja Jaapani turistide Eestisse meelitamiseks kulutada 105 000 eurot. EASi juhi Hanno Tombergi sõnul on see väike summa, millest ei pruugi sugugi piisata.

EASi juht Hanno Tomberg ütles, et Eesti peab looma endale kindla brändi, mille kaudu end Aasiasse müüa. Vajalik on rohke turundustöö ja Eesti kui huvitava sihtriigi tutvustamine. Näiteks meeldivad tema sõnul Aasia turistidele kindlad objektid, mille kaudu mõnda riiki tuntakse.

„Aasia kultuur on väga märgiline, neile meeldivad kindlad objektid, mille kaudu saavad nad kodustele näidata, kus nad on käinud. Praegu pildistavad Aasia turistid end Tallinnas peamiselt korstnapühkija kuju juures,“ rääkis Tomberg täna turismikonverentsil. Tema sõnul meelitab asiaate Eestisse ka näiteks puhas õhk ja maalähedus, mõisakultuur ning võimalus kombineerida reis Skandinaavia, Baltikumi ja Venemaa külastusega.

Samas on Tombergi sõnul sihtkoha reklaamimisest kohati olulisem hoopiski viisaküsimuse lahendamine. „Kiirema ja mugavama teenuse pakkuja on selge võitja,“ ütles ta. Näiteks on Tombergi sõnul ainult 5% hiinlastest välispassiga. Peamised sihtkohad on neil praegu küll naaberriigid, ent külastatakse rohkelt ka riike, kuhu saab minna viisavabalt.

Tomberg märkis, et EAS on seadnud eesmärgiks kasvatada aastaks 2020 jaapanlaste ööbimisi Eestis 18 000ni ja hiinlaste oma 25 000ni. Senimaani veedavad Jaapani külastajad Eestis ühe päeva.

EAS kavatseb keskenduda just Jaapani ja Hiina turistidele, kelle siia meelitamiseks tuleb teha suurt turundustööd. Strateegia, mida täpsemalt EAS turistide Eestisse toomiseks tegema hakkab, valmib selle aasta lõpuks. Piiravaks võib saada aga eelarve, mis on Tombergi sõnul pisike. Järgmiseks aastaks on Jaapani turundustegevuste maht 65 000 eurot, Hiina oma aga 40 000 eurot. Järgneva kahe aasta jooksul ei näe Tomberg eelarve mahus olulisi muutusi. „Oleme aru saanud, et meie reisikorraldajatele on Euroopa sihtturud praegu tähtsamad kui Aasia omad,“ ütles ta, selgitades, et Aasia eelarvet annaks suurendada vaid teistele turgudele mõeldud summade arvelt.

EASi juhi Hanno Tombergi sõnul kulutavad Hiina turistid maailmas kõige rohkem raha. Kui aastaks 2020 kasvab Hiina turistide arv maailmas kaks korda, siis nende tehtud kulutused kasvavad koguni kolm korda.

Tomberg lisas, et Hiina on ka Eesti olulisim kaubanduspartner Aasias. Eesti ettevõtete edu võti seisneb tema sõnul nišitoodetes või kindlatele turusegmentidele keskendumises. Tombergi sõnul korraldab EAS aastas vähemalt ühe kontaktreisi olulisematele Aasia turgudele, millest võtab keskmiselt osa 8-9 ettevõtet reisi kohta. Kuna Aasia turud on aga kasvamas, plaanib EAS mehitada Tokyosse veel ühe esindaja, samuti lisada võimekust Delhi esinduses.

Täna Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) ja Turismiarenduskeskuse korraldatud konverentsil arutleti, kas ja kuidas tuleks Eestisse rohkem Aasia turiste meelitada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. October 2014, 15:14
Otsi:

Ava täpsem otsing