Järvamaa TOP: Pigipada alustab igal aastal uuesti

16. oktoober 2014, 08:30
Bituumenisegusid tootva Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit (vasakul) ja tegevdirektor Arne Pindmaa ei sea eesmärgiks kasvu, vaid uut kvaliteeti bituumeniturul.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141016/NEWS/141019773/AR/0/Pigipada.jpg

Mullu Järvamaa üks edukamaid ettevõtteid Pigipada tegutseb ebakindlal turul, kus hooaja lõppedes ei ole kindlust, milline tuleb järgmine.

Teede katmiseks vajalikku materjali tootev Pigipada kasvatas müügitulu eelmisel aastal poolteist korda, kasum kasvas ligi kaks korda. Mulluses Järvamaa TOPis 23. kohale tulnud ettevõtte juhi Marek Koidu sõnul on kasv noorele ettevõttele loomulik.

Teil on tee-ehitusettevõtte kohta üsna huvitav nimi. Kuidas see sündis?

Eks see on loovate inimeste koostöö vili. Pigi tähendab rahvakeeles põhimõtteliselt bituumenit ja ka tõrva. Pada tähendab mingit anumat. Kokku saigi Pigipada. Alguses käis ka läbi, et ette liita Paide, kuid siis oleks Paide Pigipada oma kõlalt liiga agressiivne jäänud.

Pigipada käive kasvas eelmisel aastal 1,5 korda. Millest selline tulemus tuli?

OÜ Pigipada on väga noor ettevõte, sellises arengufaasis on kasvamine väga loomulik protsess. Suutsime Eestis kasvatada turuosa bituumenemulsiooni tootmise turul ning lisaks avada ka uue asfaldi tootmisesse mõeldud polümeerbituumeni tootmisliini.

Mida tegite teisiti võrreldes teiste Järvamaa ettevõtetega?

Teiste Järvamaa ettevõtetega konkureerime peamiselt tööjõuturul. Meie tootmissüsteem on paljuski automatiseeritud, seega meie tootmisega seotud meeskond on kõigest viieliikmeline. Kuid ilma tubli ja pühendunud meeskonnata poleks me suutnud pooltki nii palju, kui oleme siiamaani teinud.

Toodangu müügi poolest on meie kliendid peamiselt teedeehituse ja hooldusega tegelevad ettevõtted üle kogu Eesti. Lisaks arvestades meie asukohta Sillaotsal on meil kindlasti potentsiaali avaneda Läti, Lääne-Venemaa, Soome ja Rootsi turule.

Ärikasum kasvas mullu ligi kaks korda. Mis seda mõjutas?

Ärikasum on meie alal väga tugevalt seotud nafta hinna kõikumisega. Me ei ole suutnud midagi teha, et sellest kasu lõigata, seega spekuleerimisega me ei tegele. Meie peamised tootmiskuud on aprill kuni september. Sellele ajavahemikule tuleb maksimaalselt keskenduda ja olla efektiivne. Ülejäänud aeg läheb puhkustele ja järgmiseks aastaks ettevalmistuste tegemisele.

Milliseid olulisi investeeringuid tegite eelmisel aastal?

Eelmisel aastal sai rajatud polümeerbituumenite tootmissõlm, mis toodab bituumenit peamiselt asfaltkatetesse. Samuti ehitasime uued mahutid, mis võimaldavad meil olla paindlikumad oma tootmisprotsessides.

Kuidas need on end ära tasunud?

Turg on sellistele toodetele väga kõikuv ja hinnatundlik. Tasuvusajad on pikad.

Ütlete oma majandusaasta aruandes, et see aasta tuleb raske. Miks?

Meie äris on väga rasked kevad ja talv, mil ei ole täit selgust, kui palju mingit toodangut võiks turul vaja minna. Pikaajalised lepingud puuduvad, seega iga hooaja algus on nullseis ja müüki peab alustama algusest.

Kas varasemad kliendid siis ei pruugi tahta enam teilt osta?

Alati ostetakse hinda ja kõik pindamisettevõtted, kes ostavad bituumenemulsiooni, osalevad maanteeameti hankes. Mis ettevõte millise regiooni võidab, sõltub pakkumistest ja riigihangetest. Asukoha mõttes on meil hästi, sest oleme Kesk-Eestis ja sealt on igale poole kuni 100 kilomeetrit.

Kuidas on teil õnnestunud tootesortimendi laiendamine, mida tänavu plaanisite?

Tootesortimenti on plaanis laiendada just uue polümeerlisandite tootmisliiniga seotult. Meie soov on toota kõrge lisandväärtusega bituumenitooteid, mis annavad ka teedele pikema eluea ja parema kvaliteedi. Maanteeametil ja ka teedeehitajatel on aeg mõista, et see bituumen, mida teedeehituses kasutatakse, ei ole ammu enam see, mis 10-20 aastat tagasi. Segud ja retseptid on aga kõik sellest ajast.

Millist käibe- ja kasuminumbrit sel aastal ootate?

Ka sel aastal tuleb väike kasv käibes. Kasum peaks samale tasemele jääma.

Kuidas on käibeplaan seni täitunud?

Meie ettevõttes ei tegeleta eelarvestamisega ja plaanidega. Oleme orienteeritud efektiivsele tootmisele ja oleme kliendikesksed.

Milliseid investeeringuid teete sel aastal?

Selle aasta investeeringud on enamjaolt tehtud. Põhirõhk oli suunatud töötajatele ja nende olmetingimustele, lisaks ka uuendused laboris.

Mis on teil praegu võtmeküsimus, millega põhiliselt tegelete?

Hakkame valmistuma järgmiseks hooajaks.

Mismoodi see täpselt välja näeb?

Teeme peamiselt laboritöid, töötame välja uusi tooteid ja retsepte järgmiseks hooajaks. Valime ka uusi lähtematerjale, erinevad bituumenid ja emulgaatoreid, võimalik on leida ka uusi kemikaale ja tarnijaid.

Millist tulemust prognoosite järgmiseks aastaks?

Väga raske on midagi järgmise aasta kohta öelda. Loomulikult tahame hoida sama taset, mis oli siiamaani. Väiksemaks kahaneda ei plaani, aga me sõltume väga palju maanteeametist, kui palju tema tellib pindamistöid või polümeerbituumeniga asfalteerimistöid. Maanteeamet on väga palju rääkinud, et tahab olla tark tellija. Loodame, et see tarkus väljendub ka selles, et hakkavad tulema paremad materjalid teedeehitusse.

Mis takistab teil praegu kasvamast?

Meie eesmärk ei ole kasvada. Tahame luua uue kvaliteedi bituumeni- ja sellega seotud toodete turul.

Kuidas rohkem müüa?

Alati ei ole vaja rohkem müüa. Kõige tähtsam on klienti kuulata, mida ta tegelikult sinult osta tahab.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
15. October 2014, 18:30
Otsi:

Ava täpsem otsing