Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leedu avab LNG terminali

    LNG terminal kärbib Gazpromi monopoli jõuduFoto: Scanpix/Reuters

    Leedu avab täna Klaipedas LNG ujuvterminali, mis läks maksma 350 miljonit litti ehk 101, 3 miljonit eurot.

    Terminali eesmärk on vähendada sõltuvust Gazpromist, mis seni oli Leedule ainus gaasi tarnija.
    Lõuna-Koreas valminud alus on sama suur kui kolm jalgpalliväljakut ning võib asendada kogu Venemaalt aastas ostetava gaasikoguse - 2,7 miljardit kuupmeetrit, vahendas agentuur Bloomberg.
    „Leedu tegi julge, kuid samas õigeaegse otsuse alustada sõltumatult ja kiiresti LNG terminali ehitamist,“ ütles Leedu president Dalia Grybauskaite. “Nüüd on Leedul valikut.”
    Terminal annab Leedule tugevama positsiooni hinnaläbirääkimistes Gazpromiga, kui pikaajaline tarneleping tuleval aastal lõpeb. Euroopa Liidu riikidest on Gazprom nõudnud Leedult gaasi eest seni kõrgeimat hinda, väidab Leedu.
    Nüüd võib Leedu kaaluda ka sellist võimalust, et ei sõlmigi Gazpromiga uut lepingut, ütles Grybauskaite. Samas ei kavatse Leedu Vene gaasi tagasi lükata, kui seda on võimalik osta soodsama hinnaga, lisas ta.
    2014. aasta esimesel neljal kuul maksis Leedu gaasi eest 36% kõrgemat hinda kui oli gaasi hind Saksamaa piiril, selgub Euroopa Komisjoni oktoobris avaldatud gaasituru ülevaatest.
    LNG terminaliks kasutatavat alust, mille mahutavus on 170 000 kuupmeetrit, liisib riigifirma Klaipedos Nafta AB Norra firmalt Hoegh LNG Holdings. Leping on kümneks aastaks võimalusega alus seejärel ära osta. Ka aluse mehitamine ja hooldustööd jäävad praegu norralaste ülesandeks.
    Norra Statoilil on viieks aastaks Leedu uuele terminalile gaasitarne leping, mis katab minimaalsed operatsioonid.
    Täisvõimsusel umbes 4 mld kuupmeetri tasemel suudaks terminal katta 80% kogu Balti regiooni gaasitarbest, varustades ka Lätit ja Eestit.
    Oktoobris avaldatud raportis nentis Euroopa Komisjon, et kui Venemaa gaasitarned peataks, võiks see Eestis ja Leedus mõnedele klientidele tõsise defitsiidi põhjustada.
    „Kui Klaipeda terminali ei oleks, oleksid selle tagajärjed Eestile dramaatilisemad, kuna 4-5 päeva pärast ei oleks nende süsteemis enam gaasi ka kaitstud tarbijatele,“ märkis komisjon. Kui terminal on töös, on gaasivarustus tagatud.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.