Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Randpere: Taskila proovis EAs sama asja teha

    Reformierakonna juhatuse liige Valdo Randpere.Foto: Raul Mee

    Mul pole aimugi, mida ülejäänud erakonnakaaslased asjast arvavad, aga minu arvates oleks väga positiivne Estonian Airi müümine Infortarile, rääkis Reformierakonna juhatuse ja endine Estonian Airi nõukogu liige Valdo Randpere.

    „Nii väikeste sihtkohtade arvuga nii väikselt opereerida, see on selline ne rõba ne mjasa (ei kala ega liha – toim),“ ütles Randpere, kelle hinnangul on praegune situatsioon lennufirmale väga ebamugav.
    Randpere rääkis, et Estonian Airi tegevust püüti laiendada siis, kui ta oli lennufirma nõukogu liige ja ettevõtte juhiks sai kõrgepalgaline Tero Taskila.
    Randpere hinnangul oli Estonian Air enne Taskila tulekut umbes samas seisus nagu praegu ning opereeris samuti väikese mahuga. „Enamus mäletab seda, kuidas uhke Eesti kroonijuveel lasti allavett Tero Taskila poolt. Nii see päris ei ole. Kui riik poleks seda välja ostnud, oleks ta läinud pankrotti. See on ainukene variant, mis on veel halvem.“
    „Minu arust on märgiline ka see, et pärast kolmeaastast näljakuuri räägib ka praegune EA juht sellest, et tegelikult oleks ikka vaja 15-20 lennukit. Ma arvan, et tal on õigus. Seda enam, et see jutt kõlab nagu see, mida 2011 püüti teha - kriisist välja ekspandeerida.“
    Randpere jätkas, et kui vaadata EA varasemaid aastaaruandeid, oli aastatel 2004-2009 probleem, et isegi neil aastail, kui teeniti pisikest kasumit, tuli see enamasti ühekordsest vara müügist ja samal ajal ei investeeritud EA põhitegevusse praktiliselt midagi. „Ime siis, et firma 2010 pankroti ääre peale oli jõudnud,“ ütles ta.
    Seetõttu oleks Randpere hinnangul väga positiivne, kui Infortari ja Tallinna Sadama tehing saaks teoks.  Tema hinnangul võiks anda Tallinki ja Estonian Airi ühinemine võimsa sünergia. Ülemaailmses laevaühenduste edetabelis on Eesti esimeste seas, aga lennuühenduste poolest kaugel maas.
    „Kui Tallink suudaks Estonian Airiga ka samasugust imet korda saata, nagu nad omal ajal saatsid Tallinkiga ja Silja Line' iga, oleks see Eesti majandusele tohutu pluss,“ ütles Randpere.
    Ta tõi näiteks Läti, kus on hästi toimiv lennuühendus olemas ning seal kasvab majandus Eestist kiiremini. Lätis ei läinud lennuühenduste loomine samuti kergelt, aga Eestis jäeti see etapp poolikuks. 2012. aastal vallandati Taskila ja kutsuti tagasi ettevõtte nõukogu.
     „Mida Taskila tegi, oli sama, mida teeb Airbaltic ja Finnair, see mudel ei olnud ju iseenesest vale,“ lisas ta.
     Randpere rõhutas, et see on tema seisukoht EA teemal. „Mul pole aimugi, mis ülejäänud erakondlased sellest asjast arvavad,“ teatas ta.
    Äripäev küsis eile peaministrilt Taavi Rõivaselt, kas Infortar tohiks soetada enamusosaluse Estonian Airis ning millistel tingimustel valitsus selle heaks kiidaks. “Valitsus ei ole Estonian Airi küsimust arutanud ega ühist seisukohta kujundanud,” teatas valitsuse pressibüroo meedianõunik Helin Vaher.
    Hiljem selgitas valitsuse meedianõunik Vaher ajakirjanikule, et sel teemal oleks ennatlik hinnanguid anda enne, kui kõigi osapooltega pole räägitud. Tegu on hästi olulise teemaga, sõnas Vaher.
    Ka reformierakondlasest riigikogu liige Aivar Sõerd väitis, et fraktsioon ei ole seda küsimust veel arutanud, need arutelud seisavad ees.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.