Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubanduskeskus peab klienti kinni hoidma
Ülemiste kaubanduskeskusFoto: Raul Mee
Kuna kaubanduskeskusi turule enam ei mahu, tuleks rahvusvahelisel kinnisvarakonverentsil osalenute sõnul mõelda, kuidas inimesi kaubanduskeskuses pikemalt hoida.
“Kindlasti on oluline toitlustuse olemasolu keskuses, see hoiab inimesi seal kauem,” nentis Ülemiste Keskuse juht Guido Pärnits, lisades, et Eestis ei ole sellele veel piisavalt keskendutud.
Rimi Eesti kinnisvarajuht Urmas Sildnik märkis, et keskus võib “tulede ja viledega mängida”, aga klienti näeb uuesti keskuses siis, kui ta on kohtunud meeldivate teenindajatega. Seega tuleks näiteks kassapidajaid õpetada viisakamalt ja sõbralikumalt suhtlema.
Kõige haavatavamad on kaubanduskinnisvara turul Maxima Eesti kinnisvara arenduse ja halduse osakonna direktori Lauri Henno hinnangul need keskused, kus on toidupood ja veel umbes 10 000 ruutmeetrit pinda üürnikega, näiteks Lasnamäe Centrum. “Neil pole tugevaid argumente,” sõnas ta, märkides, et Maximal ja Ülemiste Keskusel on turul kindlam seis.
Capfield OÜ juhatuse liige Ruben Gornischeff lisas, et e-poe pidajal puhul on lihtne aru saada, kes on selle klient. Kaubanduskeskustega on aga teine lugu, nii et iga keskus peab oma kvaliteeti tõstma, pakkuma lisandväärtust.
Samuti tuleks olla üürnike valimisel paindlikum. Gornischeff märkis, et kahe üürniku vahel valides ei saa mõelda vaid summadele, mida nad maksaksid, vaid kas nad suudavad keskusesse uusi kliente tuua.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.