Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Naftaturul rafineerimisprobleem
On küllaldaselt põhjuseid, miks Hiina praegu toornafta investoritele meeldib. See aga ei anna põhjust meeldida nafta rafineerijatele, kirjutab Wall Street Journal.
Lähtuvalt värsketest andmetest on Hiina, kes on USA järel maailmas suuruselt teine nafta importija, kasvatanud võrreldes eelmise aasta oktoobriga nafta importimist 18% võrra. Kuna toornafta on üha odavam, haarab Hiina härjal sarvist.
Suurte naftaeksportijate jaoks võib see tähendada, et hinnalangus võtab hoo maha.
Kuna Hiina impordib üha enam toornaftat, on ka rafineerimistehastel, kes muudavad selle reekspordi tarbeks diisliks või bensiiniks, palju tööd. Naftasaaduste netoeksport jõudis möödunud kuul kuu lõikes uue rekordini, ületades senise rekordi kahekordselt.
Probleem seisneb aga selles, et Hiina on ehitanud rohkem rafineerimistehaseid kui tarvis. Septembris oli tehaste tootlikkus aastases võrdluses suurem 9%, ületades ühtlasi ka tarbimise. Nii sel kui ja järgmisel aastal plaanitakse tehastele veelgi võimsust juurde lisada.
Ületootmine mõjutab ka teisi Aasia riike. Eriti on see mõju avaldanud Hiina lähipiirkondades, näiteks Lõuna-Koreas asuvatele rafineerimistehastele. Wall Street Journal kirjutab, et naftatootjatele peaks taoline olukord tegelikult muret tegema, sest kui riik vähendab rafineerimisvõimsust, siis tähendab see omakorda, et ta ei impordi enam nii palju toornaftat.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.