Venemaa saadab meediasputniku Eestisse

11. november 2014, 12:45
Vene propaganda vedur Dmitri Kisseljov pälvis mõne aasta eest Sõpruse Ordeni.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141111/NEWS/141119927/AR/0/Dmitri-Medvedev-ja-Dmitri-Kisseljov.jpg

Venemaa astus infosõjarindel uue sammu ning asutas meediabrändi Sputnik, mis juba järgmisel aastal peaks hakkama edastama sisu 30 keeles, sealhulgas eesti keeles.

Wall Street Journal kirjutab, et Sputniku toimetus asutatakse 25 suuremas linnas üle maailma. Igaühte palgatakse 30-100 inimest. Sisu hakkab peamiselt ilmuma raadios ja veebis. Kanalit hakkab juhtima Euroopa Liidus sanktsioonide alla sattunud Vene valitsuse propaganda keskne isik ja telesaatejuht Dmitri Kisseljov, kes ütles, et Sputnik hakkab pakkuma alternatiivset vaatevinklit mille järele on kahtlemata nõudlus.

Üheks Sputniku tegevuskohaks on plaanitud Helsingi ja Helsingin Sanomate teatel on sügise algusest peale Soome pealinnast juba ka töötajaid otsitud. Leht vestles anonüümseks jääda soovinud toimetajaga, kes vestles Sputnik Newsi esindajatega paar kuud tagasi. „Vestlesin nendega Helsingis paar tundi. Nende plaanid olid sel ajal veel ebamäärased,“ rääkis toimetaja. „Ei saanudki selgust, kas pakuti freelance-tööd, osaajaga tööd või täistöökohta.“ Tema sõnul vestlus palgani ei jõudnud. „Sellegipoolest jäi mulje, et neil on taskud raha täis.“

Venemaa on aktiivselt laiendanud oma propagandakanaleid, eriti pärast Ukraina kriisi puhkemist. Nii näiteks telekanali RT (endine Russian Today) eelarvet suurendatakse 90 miljoni dollari võrra 340 miljonini. Riikliku uudisteagentuuri Rossija Segodnja, mis hakkab Sputnikut tootma, eelarve on järgmisel aastal 140 miljonit dollarit.

Rööbiti investeeringutega oma kanalite laiendamisse piiratakse Venemaal välismaiste meediaäride tegevust. Nii võeti hiljuti vastu seadus, mille järgi ei tohi välisosalus meediakanalis ületada 20%, mis sunnib lääne ettevõtteid end koomale tõmbama. Näiteks CNN omanik Turner International teatas esmaspäeval, et peatab CNN Internationali ülekandmise. Ettevõte rõhutas, et muutused ei puuduta CNN toimetuse tööd Moskvas.

Wall Street Journali hinnangul näitavad nimetatud sammud, et Vladimir Putin püüab Venemaad positsioneerida kui juhtivat ameerikavastast häält. Kui Euroopa ja USA on kajastanud Ukraina vägivalda kui Venemaa tegevuse tulemit, siis Putin ja Venemaa meedia on süüdistanud USAd Venevastase ülestõusu algatamises.

Poliitikud üle Euroopa on mures, kuidas Venemaa agressiivsele plaanile reageerida. Suurbritannia meediajärelvalve Ofcom süüdistas juba kohalikku RTd erapoolikuses mitmes Ukraina kriisi käsitlevas reportaažis ning hoiatas, et nende rikkumised võivad kaasa tuua sanktsioonid. Saksamaal on mõni poliitik kutsunud üle aktiviseerima Deutsche Welle tegevust ja astuma nii Venemaa tegevusele vastu. RT avas eelmisel nädalal saksakeelse veebilehe ja plaanib telejaama avamist uuel aastal.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. November 2014, 12:23
Otsi:

Ava täpsem otsing