Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soolveega sõitev superauto loodab maailma muuta

    Soolveega sõitev auto Quant e-Sportlimousine selle aasta Genfi automessil. Foto: EPA

    Kuigi maailm alles tasapisi harjub elektriautodega, on uued tehnoloogiad juba uksele koputamas.

    Võimsus: 920 hobujõudu

    Kiirendus 0-100km/h: 2,8 sekundiga

    Tippkiirus: 380km/h

    Sõiduulatus: 400-600km

    Energiakulu: 20kWh/100km

    Esimesel prototüübil on kaks 200-liitrist paaki

    Läbivooluelemendid võivad läbida 10 000 laadimistsüklit

    Autoportaalide hinnangul võib Quant e-Sportlimousine maksta 1,37 miljonit eurot.

    Märtsis esitles ettevõte Nano Flowcell AG Genfi automessil soolvee tehnoloogial põhinevat superautot Quant e-Sportlimousine, millest võib saada elektriautode tulevik. Auto on saanud heakskiidu sõita Euroopa teedel ning mõned tehnoloogiaportaalid on seda võrrelnud ka juba Tesla Motorsi Model S-iga.Quanti vastu on suur huvi ka teistel autotootjatel ja seda ütles intervjuus Äripäevale ka Nano Flowcell AG esindaja Volker Pulskamp-Böcking, kelle sõnul loodavad nad enda NanoFlowcell soolvee tehnoloogiat kasutada ka mujal peale autotööstuse.Kuidas tulite mõttele kasutada soolvee tehnoloogiat?Plaanisime kasutada juba olemasolevaid teadmisi ja tehnoloogiaid ning arendada neid veel paremaks. Kasutades molekulaartehnoloogiat, suutis meie Zürichis asuv labor edukalt arendada ioonilist vedelikku, millega oleme saavutanud erakordseid tulemusi. NanoFlowcell kasutab juba olemasolevat läbivooluelementi, mille esialgselt patendeeris 1976. aastal Ameerika kosmoseagentuur NASA. Muutsime ioonilise vedeliku nanostruktuuri ja seetõttu on selle tehnoloogia energiaefektiivsus oluliselt paranenud.Kuidas see tehnoloogia täpselt töötab?NanoFlowcell töötab aku ja kütuseelemendi põhimõttel. Iooniline vedelik paikneb auto kahes paagis. Süsteemi keskel on membraan, mis eraldab erinevad kõrged ioonilised lahused ning vabastab läbi selle energiat elektrimootoritele. NanoFlowcelli edu peitub uudsetes ioonilistes vedelikes, mis on loodud väga kõrge sisaldusega metallilistest sooladest.Millist soolvedelikku on sõitmiseks täpselt vaja – on selleks ookeanivesi või on vaja segada näiteks soola veega?Ioonilised vedelikud, mida NanoFlowcellis kasutatakse, ei ole ainult soolvesi, vaid soolased lahendused koos erinevate komponentidega. Põhikomponendiks on vesi, koos metallisooladega ja kristalsed struktuurid – kõik see, mida saab kasutada nii, et see ei avaldaks keskkonnale mingit mõju.Keda peate enda konkurentideks?Kui aus olla, siis keskendume ainult enda arengule ning sellele, kuidas edendada NanoFlowcell tehnoloogiat ja selle erinevaid võimalusi. Meid ei huvita nii väga konkurents, vaid partnerlus firmadega, kes oleks nõus keskenduma meiega koos ühisele eesmärgile, milleks on luua jätkusuutlik ja efektiivne energia lahendus.Mida arvavad suured autofirmad teie tehnoloogiast?Nimesid ma ei hakka nimetama, aga uskuge mind, oleme peaaegu iga suure autotootja radaril. Me saame pidevalt küsimusi enda NanoFlowcell tehnoloogia kohta ning see on äratanud väga suurt huvi.Kus te näete end 10 aasta pärast?Meil on ainult üks visioon ja selleks on tuua NanoFlowcell tehnoloogia võimalikult paljudesse seadmetesse.On kavas ka masstootmisega alustada?Praegu uurime enda tehnoloogia kõiki võimalusi. Meie eesmärgiks on see, et ühel päeval kasutataks Nanoflowcell tehnoloogiat võimalikult paljudes valdkondades. Praegu on sellel palju võimalusi ja see pakub suurt potentsiaali mitmetele turuosadele nagu näiteks autotööstus, laevandus, raudteetransport, lennundus ja kodumasinad.Mis on teie auto hind? Mitu autot olete praeguseks valmistanud?Paraku saame sellele küsimusele vastata siis, kui edasised arenguetapid on läbitud. Praeguseks on valmistatud üks prototüüp, kuid ootejärjekorras on palju autosid.Kas olete tootnud kõik autoosad ise?Ei, me ei tooda osasid traditsioonilises mõttes. NanoFlowcell AG teeb tihedat koostööd tunnustatud spetsialistidega tuntud ettevõtetest, kes aitavad arendada ka meie Quant e-Sportlimousine'i. Seetõttu teeme koostööd ühe maailmaklassi Saksa autotootjaga. Tootmisel on põhirõhk pandud süsteemi integreerimisele, energia juhtimisele, kõrge ja madala pingega osade juhtimine, sealhulgas kogu pardasisese suhtlusvõrgu haldamisele, mis võimaldab andmesidet auto süsteemide ja kõigi komponentide vahel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.