Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Soolveega sõitev superauto loodab maailma muuta

15. november 2014, 11:00
Soolveega sõitev auto Quant e-Sportlimousine selle aasta Genfi automessil.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141115/NEWS/141119760/AR/0/AR-141119760.jpg

Kuigi maailm alles tasapisi harjub elektriautodega, on uued tehnoloogiad juba uksele koputamas.

Märtsis esitles ettevõte Nano Flowcell AG Genfi automessil soolvee tehnoloogial põhinevat superautot Quant e-Sportlimousine, millest võib saada elektriautode tulevik. Auto on saanud heakskiidu sõita Euroopa teedel ning mõned tehnoloogiaportaalid on seda võrrelnud ka juba Tesla Motorsi Model S-iga.

Quanti vastu on suur huvi ka teistel autotootjatel ja seda ütles intervjuus Äripäevale ka Nano Flowcell AG esindaja Volker Pulskamp-Böcking, kelle sõnul loodavad nad enda NanoFlowcell soolvee tehnoloogiat kasutada ka mujal peale autotööstuse.

Kuidas tulite mõttele kasutada soolvee tehnoloogiat?

Plaanisime kasutada juba olemasolevaid teadmisi ja tehnoloogiaid ning arendada neid veel paremaks. Kasutades molekulaartehnoloogiat, suutis meie Zürichis asuv labor edukalt arendada ioonilist vedelikku, millega oleme saavutanud erakordseid tulemusi. NanoFlowcell kasutab juba olemasolevat läbivooluelementi, mille esialgselt patendeeris 1976. aastal Ameerika kosmoseagentuur NASA. Muutsime ioonilise vedeliku nanostruktuuri ja seetõttu on selle tehnoloogia energiaefektiivsus oluliselt paranenud.

Kuidas see tehnoloogia täpselt töötab?

NanoFlowcell töötab aku ja kütuseelemendi põhimõttel. Iooniline vedelik paikneb auto kahes paagis. Süsteemi keskel on membraan, mis eraldab erinevad kõrged ioonilised lahused ning vabastab läbi selle energiat elektrimootoritele. NanoFlowcelli edu peitub uudsetes ioonilistes vedelikes, mis on loodud väga kõrge sisaldusega metallilistest sooladest.

Millist soolvedelikku on sõitmiseks täpselt vaja – on selleks ookeanivesi või on vaja segada näiteks soola veega?

Ioonilised vedelikud, mida NanoFlowcellis kasutatakse, ei ole ainult soolvesi, vaid soolased lahendused koos erinevate komponentidega. Põhikomponendiks on vesi, koos metallisooladega ja kristalsed struktuurid – kõik see, mida saab kasutada nii, et see ei avaldaks keskkonnale mingit mõju.

Keda peate enda konkurentideks?

Kui aus olla, siis keskendume ainult enda arengule ning sellele, kuidas edendada NanoFlowcell tehnoloogiat ja selle erinevaid võimalusi. Meid ei huvita nii väga konkurents, vaid partnerlus firmadega, kes oleks nõus keskenduma meiega koos ühisele eesmärgile, milleks on luua jätkusuutlik ja efektiivne energia lahendus.

Mida arvavad suured autofirmad teie tehnoloogiast?

Nimesid ma ei hakka nimetama, aga uskuge mind, oleme peaaegu iga suure autotootja radaril. Me saame pidevalt küsimusi enda NanoFlowcell tehnoloogia kohta ning see on äratanud väga suurt huvi.

Kus te näete end 10 aasta pärast?

Meil on ainult üks visioon ja selleks on tuua NanoFlowcell tehnoloogia võimalikult paljudesse seadmetesse.

On kavas ka masstootmisega alustada?

Praegu uurime enda tehnoloogia kõiki võimalusi. Meie eesmärgiks on see, et ühel päeval kasutataks Nanoflowcell tehnoloogiat võimalikult paljudes valdkondades. Praegu on sellel palju võimalusi ja see pakub suurt potentsiaali mitmetele turuosadele nagu näiteks autotööstus, laevandus, raudteetransport, lennundus ja kodumasinad.

Mis on teie auto hind? Mitu autot olete praeguseks valmistanud?

Paraku saame sellele küsimusele vastata siis, kui edasised arenguetapid on läbitud. Praeguseks on valmistatud üks prototüüp, kuid ootejärjekorras on palju autosid.

Kas olete tootnud kõik autoosad ise?

Ei, me ei tooda osasid traditsioonilises mõttes. NanoFlowcell AG teeb tihedat koostööd tunnustatud spetsialistidega tuntud ettevõtetest, kes aitavad arendada ka meie Quant e-Sportlimousine'i. Seetõttu teeme koostööd ühe maailmaklassi Saksa autotootjaga. Tootmisel on põhirõhk pandud süsteemi integreerimisele, energia juhtimisele, kõrge ja madala pingega osade juhtimine, sealhulgas kogu pardasisese suhtlusvõrgu haldamisele, mis võimaldab andmesidet auto süsteemide ja kõigi komponentide vahel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
15. November 2014, 11:03
Otsi:

Ava täpsem otsing