Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Korralik lisavarustus paneb töötajal silmad särama

    Omniva autoparki haldav Marten Seepter.Foto: Andras Kralla

    Ametiauto on müügiesindaja või hooldustehniku jaoks koht, kus veedetakse valdav osa päevast. Mobiilset tööd tegeval töötajal võimaldab korralik lisavarustus produktiivsust suurendada.

    Mida pakutakse lisavarustusena

    Kohapeal paigaldatav:

    rehvid, parkimisandurid, alarm (kui tehase oma puudub), haakekonks, autot kaitsvad detailid (porikummid, pakiruumi põhi, pampri kaitseteibid jm), vargavastased mutrid

    Nõuab eraldi tellimist:

    turvapatjade arv, turvakardinad, veojõu­kontroll, käed-vabad-süsteem, tuled, istme­soojendus, parkimisekaamera, muud elektrilised lisad, auto vastupidavust ja turvalisust tõestavad testid

    Allikas: Amserv Grupp

    Mugavusvarustus valitakse esimesena. Ent kuna algselt oli automaatkäigukast kallim ja vana harjumuse järgi ka kütusekulu suurem, siis peetakse seda veel pigem luksuseks, kirjutab 25. novembri Äripäev logistika rubriigis.
    Inchcape Motors Estonia müügi- ja turundusdirektor Meelis Kiiler ütles, et nemad ei esinda odavapoolseid, vaid pigem kallimaid kaubamärke ning vaadates autosalongi müüki üldiselt, mõtlevad tööandjad sellele küll, et autod oleksid töötajatele mugavad, hästi varustatud, kvaliteetsed ja töökindlad.
    “Kui aga vaadata kitsamalt ameteid, kus ­auto on töövahend – kullerid, müügimehed jne –, siis seal ei näe me automüüjana erilist muutust suhtumises, võrreldes varasemaga,” lausus ta.
    Kõik oluline lisavarustusena saadaval
    Kiiler tõdes, et valitava lisavarustuse pingerida on raske välja tuua, kuid üldiselt sisaldavad nende esindatavad tooted juba kõike olulist, näiteks käed-vabad- ja navigatsioonisüsteeme. “Mugavusvarustusest tooks välja näiteks püsikiiruse hoidja, kliimaseadme, kindlasti on olulised ka kvaliteetsed materjalid ja palju muud,” märkis ta.
    Üldjuhul lisatakse kohapeal vajaduspõhist lisavarustust, näiteks haakekonks, katuseraam ja muud sellist, mis on oluline juba tööspetsiifikast tulenevalt.
    Moller Auto Tallinna juhatuse liikme Keijo Kaasiku sõnul on tõsi, et korraliku lisavarustuse olemasolu kasvatab töötaja produktiivsust.
    “Varasemalt oli automaatne käiguvahetus aeglasem kui manuaalne ning võttis ligikaudu 10% enam kütust,” tõi ta välja. “Praegu on enamiku autotootjate tehaseandmete järgi manuaal- ja automaatkäigukasti kütusekulu vahe pea olematu ning tegelikkuses on automaatkast pigem soodsam, sest võimaldab paremat dünaamikat ja väiksemat tegelikku kütusekulu, kuna vahetab käike efektiivsemalt ja turvalisemalt kui seda teeb inimene.”
    Samuti kasvatab see Kaasiku sõnul töötajate produktiivsust ja suurendab ohutust, sest võimaldab keskenduda kohalejõudmisele ning järgmise tööülesande mõttes ettevalmistamisele.
    “Veel enamgi lisab töötajale produktiivsust ning turvalisust käed-vaba süsteem,” lisas Kaasik. “Roolis muul viisil telefoniga rääkimine ei ole kooskõlas liikluseeskirjadega ega võimalda ka kõne sisule auto juhtimise kõrvalt piisavalt kaasa mõelda.”
    Mugavusvarustus valitakse esimesena
    “Mugavusele kulutamine on olnud mõõdukas positiivses arengus aasta-aastalt,” ütles Kaasik. “Esimesena leiavad tee autodesse mugavus- ja efektiivsusvarustuse elemendid, mis end n-ö tagasi teenivad – käed-vabad-süsteem, automaatne käigukast, parkimisandurid.” Viimased on tema sõnul eriti olulised autoparkides, kus ühel sõidukil on palju kasutajaid. “Nii saab ennetada väikesi kraapimisi ja mõlkimisi, mis toovad kaasa nii raha- kui ka ajakulu,” ütles ta.
    Kaasiku sõnul peavad auto mugavus- ja funktsionaalsusvarustust selgelt silmas ka edukad ettevõtted, kes oma häid töötajaid väärtustavad ning neile kvaliteetset töökeskkonda pakkuda soovivad. “Tihti on ju ametiauto müügiesindaja või hooldustehniku jaoks koht, kus veedetakse valdav osa päevast,” ütles ta. “Mida paremas vormis ja toonuses töötaja ametiautost väljub, seda parem on ettevõtte põhitegevuse tulem.”

    Käime muutustega kaasasMarten Seepter, Omniva transpordi halduse grupi juht

    Esitame hangitavatele autodele nõudeid kullerite ja ­autojuhtide turvalisest ja mugavast töökeskkonnast lähtuvalt. Kogemustest lähtuvalt on meil sõidukitele kindlad nõudmised juhiistme ergonoomikale ja reguleeritavusele. Samuti soovime oma autodel näha tagurdamissensoreid, mis suurendavad oluliselt ohutust. Ohutuse kasvu silmas pidades testime praegu automaatkäigukastiga autosid.

    Meie kullerid kasutavad oma töös PDAsid ja paberivaba asjaajamist. PDAde jaoks on autodesse paigaldatud hoidikud, et kulleritel oleks võimalik sõidu ajal mugavalt järgmise kliendi asukohta vaadata.

    Lisavarustuse tellimisel ja paigaldamisel oma autodele peame silmas nii majanduslikku tasuvust kui ka töötajate mugavust ja ohutust. Püüame muutustega kaasas käia.

    Eesmärk vähendada keskkonnareostustKristina Laaneots, DHL Express Eesti tegevjuht

    Autopargi valik algab alati tarnija valikust, DHL on valiku teinud globaalsel tasandil ning leidnud pakkujate hulgast parimad.

    Põhiline kaubagrupp, mida kullerteenusega tarnime, on dokumendid ja väikesaadetised. Produktiivsuse suurendamiseks on kulleri sõiduki kaubaruumis eritellimusel ehitatud saadetiste hoidmise riiulid, mis võimaldavad kulleril saadetisi võimalikult lihtsalt hallata ning tarbetute lisaliigutuste hulk on minimeeritud.

    Kaubikutel on peal käed-vaba süsteem, mugav ja ergonoomiline juhiiste ning ka kliimat arvestades mootori eelsoojendus. Keskkonnamõjudest lähtuvalt ei kuulu automaatkäigukast meie lisavarustusse. 2007. aastal seadis DHL iseendale globaalselt eesmärgi vähendada 2007. aasta CO2 jalajälge 2020. aastaks 30% võrra.

    Autotootjad jälgivad kliendi ootusi
    Amserv Grupi juhatuse esimehe ja Toyota brändi juhi Margus Nõmmiku sõnul on kliendid läinud oluliselt targemaks ning soetavad praktilisi asju, mis veel mõned aastad tagasi olid liigne “priiskamine” ning mida seetõttu pelgasid ka müügiinimesed pakkuda.
    Seda trendi on tema sõnul ka autotootjad märganud ning Toyota näitel võib öelda, et kõik mudelid on juba hea turva- ning lisavarustusega. Näitena tõi ta välja, et kõik varustustasemed on turvalisuse poolest võrdsed – näiteks turvapadjad, veojõukontroll jne.
    Samuti on Nõmmiku sõnul peale auto tehniliste näitajate ja kulu hakatud oluliselt arvestama sõitja töö iseloomu ja seda, millist autot sellest lähtuvalt vajatakse. “Kindlasti kaalutakse, kas praktiline on sedaan, millel saab istmed alla klappida, luukpära või hoopis universaalkere, kui tihti tuleb ette, et autos on mitu inimest ja pikemad sõidud jne,” tõi ta näiteks.
    Nõmmik nõustub, et hea lisavarustus aitab töötaja produktiivsust oluliselt suurendada. “Hea meel on järjest enam näha, et selliseid elemente hinnatakse,” märkis ta.
    Automaatkäigukasti võiduni veel aega
    Nõmmiku sõnul jälgib klient 90% ostudest selliseid asju nagu käed-vabad-süsteem, turvalisus ja halduskulud. “Automaatkäigukasti eelistamine nõuab veel natuke aega. Kuna algselt oli automaat kallim ja vana harjumuse järgi ka kütusekulu suurem, siis peetakse seda praegu veel pigem luksuseks,” märkis ta. Samas ühe enim müüdud mudeli Corolla puhul on vastupidi – automaatkast CVT on tänu uuele tehnoloogiale säästlikum ja pikas perspektiivis teenib raha tagasi.
    “Olen oma silmaga näinud, kui siiralt õnnelikud on töötajad, kes saavad endale sõitmiseks auto, mis on uudset tehnikat täis,” rääkis Nõmmik. “Olen enam kui kindel, et motivatsiooni jagub pikaks ajaks.”
    Nõmmiku sõnul kulutatakse lisavarustusele praegu kindlasti rohkem, kuid ükski otsus ei tule siiski ilma selget põhjust omamata. Seega mõeldakse lisavarustuse iga osa puhul väga hoolega läbi, kas ja kui palju sellest abi on ja kui suur on selle järele vajadus.
    “Paljud firmad soetavad endale autod liisinguga ning kasutusrendiga ehk nende jaoks on oluline kuumakse suurus,” märkis Nõmmik. Nii tekib tihti olukord, et soodsam on võtta parema lisavarustusega auto, kuna automüüja saab siis võtta suurema tagasiostukohustuse. Selle tingib tema sõnul see, et kliendid ootavad ka järelturult hea varustusega turvalist autot. “See on omakorda põhjus, miks esialgne kulutus automaatkäigukastile ära tasub, kuna need on ka jäelturul rohkem hinnatud,” lisas ta.
    Autor: Ketlin Rauk, kaasautor
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.