Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parme Trans: on oht, et autovedajad lahkuvad Eesti turult

    Parme Trans juhatuse esimees Jüri Šehovtsov.Foto: Raul Mee

    Eesti suurimate autovedajate hulka kuuluv OÜ Parme Trans juhatuse esimees Jüri Šehovtsovi ütles eilsel Delovõje Vedomosti konverentsil „Eduvõti 2015“, et kui tihedas konkurentsis ei võta riik midagi ette, siis võivad paljud autovedajad Eesti turult lahkuda.

    Šehovtsovi sõnul veohinnad langevad ja seega väheneb ka ettevõtete kasumlikkus.  Parme Transil õnnestub tema sõnul teenida kasumit, kuid see on väike. „Pigem on juttu ellujäämisest,“ märkis ta. „Töö on väga raske ja see kehtib enamiku ettevõtete kohta, kes tegelevad rahvusvaheliste kaubavedudega.“
    Murekohana tõi Šehovtsov välja ka selle, et kulud ettevõtetel kasvavad. „Kui kütesekulu jääb samale tasemele, siis teedemaks Euroopa Liidus kasvab,“ sõnas ta. Ta tõi näitena, et Prantsusmaa ja Itaalia on kõige kallimad riigid. „Autovedajate palgad on riigiti erinevad. Kui öeldakse, et euro on hea, siis tegelikult see ei ole nii, sest palgad Euroopa Liidus on väga erinevad,“ ütles ta.
    Tema sõnul ainukesed kulud, mida ettevõtted saavad kokku tõmmata, on autojuhtide tasud ja halduskulud. „Paljud ettevõtted tegelikult töötavad kahjumis. Kui ettevõttel on masinapark liisingus, siis kulud on nii suured, et praktiliselt ei jää midagi alles,“ rääkis Šehovtsov.
    Murekoht on autovedajate jaoks ka see, et kui paljudes riikides on teedemaks, siis Eestis seda ei ole. „Võiks olla teedemaks, sest need autod, mis liiguvad Venemaale läbi Koidula piiripunkti, need peavad maksma teedemaksu. Meie organid ei taha seda sisse viia, ütlevad, et see ei ole õige, korrektne ja eetiline,“ märkis Šehovtsov. „Eesti peaks sisse viima samasugused tasud nagu on teistes riikides, siis oleksime võrdsed.“
    Šehovtsovi sõnul ei pööra Eesti riik tähelepanu autovedajatele ning poliitikud võiksid oma väljaütlemistega olla ettevaatlikumad, sest ettevaatlikus mõjub ärile negatiivselt.  2015. aasta perspektiivis ei ole Šehovtsov väga optimistlik, pigem on pessimistlik. "Mida rohkem meid puuakse, seda vähem ettevõtted siia turule jääb,“ märkis ta. „Tuleb minna teistesse riikidesse, näiteks minna Leetu, sinna registreerida oma ettevõtteid ja ajada äri seal.“
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.