Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

McDonald’s teeb menüü ümber

14. detsember 2014, 08:00
Pärast kriisi lõppu on huvi McDoland'si vastu langenud.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141214/NEWS/141219874/AR/0/McDoland's.jpg

McDonald’s avaldas, et plaanib vaadata üle nii oma toodete koostised kui ka viisi, kuidas neid valmistatakse. Tegu on kiirtoidugigandi ponnistusega elustada praegu USAs üsna elutuna tunduvat äri, kirjutab Wall Street Journal. Olgu siia juurde mainitud, et Baltikumi nimetatud muudatused ei jõua.

Kolmapäevasel investorite koosolekul arutati täpsemaid viise, missugune McDonald'si tegevus edaspidi välja peaks nägema. Pakutud variandid varieerusid osade pakutavate toitude menüüst väljapraakimisest kuni selleni, et kliendile antakse suurem valikuvõimalus, mida täpsemalt tema toidu sisse pannakse.

Ettevõtte juhid ütlesid, et lisaks eelnevale plaanib McDonald's uurida ka iga toidu sisse käivat koostisosa ning kaalub erinevate uute küpsetamis- ja säilitamistehnikate kasutuselevõttu, et parendada toodete kvaliteeti. „Me peame ja suudame oma toiduga võita,“ lausus USA McDonald'si uus president Mike Andres.

McDonald's kutsus juhtkonna koosoleku kokku pärast seda, kui ettevõte teatas, et möödunud kuul toimus viimase 14 aasta järsim müügilangus. Ettevõttele on juba pikemat aega peavalu teinud mitmed probleemid, teiste seas keerukad menüüd, mistõttu läheb toote valmimiseks rohkem aega ning see on kaasa toonud klientide kaotuse.

„Tulevikus tahame me olla rohkem kulinaariast inspireeritud,“ lausus Andres. „Me peame mõtlema sellele, et tulevikus võiks toitude koostisosade nimekiri olla palju lühem kui praegu,“ lausus ta ja lisas, et tooted võiksid sisaldada koostisosi, mida inimesed võivad ka oma kodust sahvrist leida.

„Miks peavad meie toitudes olema säilitusained?“ ütles Andres ja märkis, et McDonald'sis saavad koostisosad väga ruttu otsa. „Ilmselt ei pea,“ vastas ta enda küsitud küsimusele. 

Toimuvad uuendused

Ettevõtte juhid laususid, et McDonald's eemaldab järgmisel kuul menüüst kaheksa toodet – täpsustamata missugused –, samuti vähendatakse extra value einete arvu. Mõningatel turgudel on muudatusi ka juba katsetatud ning kompanii ütles, et see on vähendanud tunduvalt drive-ini ooteaegu.

Samal ajal püüab McDonalds mõningatel turgudel muuta süsteemi selliselt, et kliendil oleks suurem sõnaõigus, mida tema toidu sisse pannakse. Selleks on kasutusele võetud „moodusta oma maitse“-funktsioon, kus kliendid saavad valida oma toidule ise lisandid. Sellist varianti pakub McDonald's alates järgmisest aastast alates umbes 2000 USA restoranis. Kokku on McDonald'sil USAs 14 000 restorani.

McDonald'si tegevdirektor Don Thompson ütles, et ettevõte loodab, et inimesed hakkavad McDonaldsit nägema kui „modernset progresseeruvat burgeri- ja hommikusöögirestorani“.

McDonald'si ambitsioonikad plaanid aga ei kajastunud kuidagi ettevõtte aktsiahinnas, mis kolmapäeva õhtul sulgus 90 dollari peal. Ettevõtte aktsia hind on aastaga langenud 7,2%. 

Eestis menüüvalik ei vähene

McDonald's Baltikumi turundusdirektor Marius Stonkus kommenteeris, et nimetatud muudatused Baltikumii ei laiene.

„Baltikumis McDonald's menüüvalikut vähendada ei plaani. Viimaste aastate jooksul on meie menüü pigem täienenud. Lisame menüüsse pidevalt erinevate uudismaitsetega burgereid, aga ka uusi tootekategooriaid, nagu näiteks vrappe ja salateid. Möödunud aastal tõime turule ka spetsiaalse hommikusöögimenüü, mis laieneb uuest aastast ka Lätti ja Leetu. Lisaks sellele plaanime rajada Baltikumi restoranidesse iseteeninduse kioskid, mis võimaldavad võtta arvesse külastajate personaalseid soove ning pakkuda neile senisest veelgi kiiremat teenindust,“ rääkis ta. 

Baltikumis on kokku 30 McDonald'si restorani. 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. December 2014, 10:27
Otsi:

Ava täpsem otsing