Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubandusgigandid juurutavad arengumaades tarbimishullust

    Pood Indias.Foto: epa

    Tarbekaupade gigandid nagu Unilever ja P&G on loiu maailmamajanduse tingimustes välja arendanud uue strateegia, millega püütakse kasvatada müüginumbreid just arengumaades, vahendab Wall Street Journal.

    Indias Bengalurus elav Ragini töötab lapsehoidjana ning teenib umbes 108 eurot kuus. Pärast maksude maksmist ei jää talle just palju kuluraha.
    Hiljuti märkas 49aastane Ragini, et tema lemmikseebi Unilever PLC Hamami hind on kerkinud 24 ruupia ehk umbes 32 eurosendi võrra. Seebil on ka uus pakend ja lisatud on uusi koostisosi. Kuigi Ragini on väga hinnatundlik, pigistab ta silma kinni ning ostab oma lemmikseepi edasi. „Ma olen sellega nii harjunud ega taha muud kasutada,“ nentis ta.  
    Ragini pole aga ainus, kellele hindade kasv silma on jäänud. Üha enam märgivad ka turundajad, et arengumaades teevad tarbekaubad läbi muudatusi, mis tipnevad hinnatõusuga. Tegemist on märkimisväärse uuendusega, arvestades, et kümneid aastaid on tarbekaupade müüjad püüdnud arengumaades hoida hinnad võimalikult madalal.
    Tundub, et selline strateegia on nüüdseks aga minevik. Kuna maailmamajandus on praegu pigem loid ning arengumaade müüginumbrid vaibuvad, püüavad tarbekaupade müüjad müüginumbreid kasvatada uue strateegiaga – suruda ühte tootesse kokku rohkem omadusi ning tõsta hinda.
    Näiteks viis Unilever hiljuti Brasiilia turule OMO pesugeeli, mis peaks asendama pesupulbrit. Võrreldes pulbriga on pesugeeli hind 30% kallim, kuigi Unilever ütleb, et tegelikult tuleb pesupesemine geeliga kokkuvõttes odavam kui pulbriga.
    Lisaks sellele on Unilever tutuvustanud arenevatele turgudele ka kallimaid šampoone ning kätepesuseepi, mis pärast 10sekundilist kätepesu annab värvi muutes märku, et käed on puhtad.
    Unileveri konkurendid Procter & Gamble, Colgate-Palmolive ja Henkel on kasutamas sarnast taktikat. Näiteks püüab Procter & Gamble veenda India mehi kasutama tavaliste raseerimisvahendite asemel Gilette'i omi, kuna need olevat nahasõbralikumad.
    Unilever on arengumaade poodide lettidele toonud ka üha laiema tootevaliku, mis võimaldab inimestel valida.
    Mõistagi on selline mäng väga ohtlik. Ei tasu unustada, et arengumaades elavad inimesed on eriti hinnatundlikud ning võivad jätta toote üsna kergekäeliselt ostmata. Unilever on aga kommenteerinud, et tegelikult on uus strateegia aidanud kasvatada ettevõtte turuosa. 60% ettevõtte käibest tuleb just arenevatelt turgudelt.
    Unileveri pressiesindaja sõnul on kõik muudatused tehtud tarbija huvidest lähtuvalt.
    Kõigi tarbijate huvid pole aga võrreldavad. Wall Street Journal kirjutab hotellis töötavast Krishnappast, kes on aastaid deodorandi asemel talki kasutanud. Mõni aeg tagasi avastas ta enda jaoks tänu atraktiivsele reklaamile Unilever Axe'i deodorandi. Siis aga alustas Unilever oma uue müügistrateegiaga ning paiskas poeriiulitele suures koguses deodorante. Krishnappa jäi valimisega hätta ning pöördus tagasi talgi juurde.
    Teisalt peab nentima, et Unileveri kampaania on lisanud ka kohalike poodnike ärile hoogu juurde. Haresh Bhai on Mumbai äärelinnas poodi pidanud juba 20 aastat. Tema kauplusest võib leida peaasjalikult söögikraami ning esmatarbekaupu, näiteks seepi. Nüüd aga on tema poodi jõudnud ka niisutavad šampoonid, näokreemid ning vedelseebid. Pood on maast laeni kaupa täis.
    Bhai ütleb, et alates sellest ajast, kui Unilever tõi kohalikule turule Dove'i kaubamärgiga tooted ning Procter & Gamble'i Pantene šampooni, on need inimeste seas väga populaarseks saanud. „Rahvas jookseb tormi,“ lausus ta. 
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.