Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussijuhid võitlevad palgatõusu nimel

    Firma GoBus palgal olevad bussijuhid on otsustanud korralikku palgatõusu saada.Foto: Veiko Tõkman

    Vaidlus transpordi ametiühingu ja bussifirma GoBus vahel võib veebruaris päädida streigiga, sest ühing ei ole firma pakkumisega rahul.

    "Läheme töötajate ette ja kui nad on valmis oma õiguste eest seisma, siis valmistume tõsiseks streigiks," lubas ametiühingu juhatuse liige Aare Kübarsepp, kelle hinnangul on olukord väga kriitiliseks läinud, sest GoBus ei ole suutnud läbirääkimisi pidada. "Eesti tööinimene ei suuda enda eest seista, loodetakse sellele."
    Tartumaa, Saaremaa ja Pärnumaa bussijuhid, kelle palk jäi 700 euro kanti, keeldusid uuest aastast vähema kui 930 euroga töötama.
    GoBus ja juhte toetama asunud ametiühing jõudsid lõpuks tupikusse läinud vaidlusega riikliku lepitaja juurde. 5. jaanuaril otsustati, et bussifirma teeb kompromissettepaneku, kuid ühing ei ole saadud pakkumisega rahul. "GoBus pakkus juba eelmise aasta lõpus 810 eurot. Meie pakkumine oli, et kuupalk peab jaanuarist olema 800 eurot ja 1. juulist 850," selgitas Kübarsepp, kelle sõnul ollakse valmis ka arutama seda, mil määral palka järgmisel aastal tõsta.
    Jaanuarist tõusis, nagu küsitud, juhtide töötasu, aga rohkem ei soovi firma palka kergitada, seega valmistub ühing streigiks. GoBus keeldus praegu teemat kommenteerimast.
    "Ahnusest seda raha ei endale ei hoita - kusagil on tehtud valed arvestused," oletas Eesti Buss juht Gunnar Oblonski, miks GoBus palgatõstmisel tõrgub. "Hankele minnakse madala palgakuluga, järsku tekib väga tugev surve palgatõusuks, aga arvestustes, millega hange võideti, selleks raha ei ole."
    "Kui nad (GoBus - toim) ei ole nõus palka tõstma, vaatavad ülbelt otsa ja naeravad näkku, mida siis teha tuleb?" küsis retooriliselt Tartu GoBusi bussijuhtide usaldusisik Andrus Klaos, kelle palganumber kasvas viimati neli aastat tagasi. "Tuleb kõvasti ületunde teha, et hakkama saada, aga nüüd käivad ületunnid 810 euro sisse - enam ei ole mõtet neid teha."
    Bussifirmad, kes madalamat palka maksavad, võtavad tööle meelsamini pensionäre, kes veidi lisaraha teenida tahavad -- bussijuhtide keskmine vanus on kerkinud 60 eluaasta ligi. "Näiteks varem politseinikuna töötanu jääb 55aastaselt pensionile, riigipensioni saab ta 500-600 eurot ja kui natuke lisa teenib, siis miks GoBus palka tõstma peaks? Noor pereinimene aga ei ela 400-500 eurose netopalgaga ära," lausus ametiühingu liige Evald Lass.
    Näiliselt võib palk isegi tõusta, aga sissetulek kokkuvõttes ei suurene, nagu näitab mõne bussifirma käitumine.
    "Kärbitakse samal ajal tulemus- või staažitasu," lisas Lass, kes on küll ametiühingus, aga isiklikult on streikide vastane, eelistades piketi korraldamist, et reisijad transpordita ei jääks. "Teistmoodi peaks survestama."
    Riiklik lepitaja Henn Pärn leiab, et läbirääkimisruumi siiski on. "Nad ei ole laua taha istunud ja asju läbi vaielnud," kommenteeris ta lootusrikkalt.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.