Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Agu Remmelg jäätmeturust: vihma käest räästa alla

    Ragn-Sellsi juhatuse liige Agu Remmelg.Foto: Eiko Kink

    Riigikohtu otsusega jõustus tänavu jaanuaris jäätmeseaduse muudatus, mis keelas kohalikel omavalitsustel panna oma mittetulundusühinguid teenust vahendama ning lubas igaühel ise valida prügivedaja. Otsus vallandas aga nn tulevikutehingute laine.

    „Omavalitsuste kohustus on korraldada jäätmekäitlust ehk seada jäätmekäitlusettevõtetele tingimused ja väljastada tingimuste täitjatele tegevusload, mitte aga luua kunstlikke ettevõtteid, mis kahjustavad konkurentsi, munitsipaliseerivad teenuste osutamist ning tõstavad elanikele teenuste hinda,“ lausus jäätmekäitlejate liidu juhatuse aseesimees ja Ragn-Sellsi ärijuht Agu Remmelg täna jäätmeturu pressikonverentsil. Remmelgase sõnul kergitas selline praktika olmejäätmete veo hinda lõpptarbija jaoks 100%, mis oli tema sõnul kontrollimatu hinnatõus.
    Eesti Jäätmekäitlejate Liidu juhi Margit Rüütelmanni sõnul jõustus 7. jaanuaril riigikohtu otsus, millega keelati kohalikel omavalitsustel (KOV) ja nende loodud vahendusettevõtetel kontrollimatult küsida vahendustasu. „Osad omavalitsused ja omavalitsuste volitatud MTÜd tegid aga samal päeval, kui riigikohus otsuse tegi, hankeid 10 aasta peale,“ rääkis Rüütelmann uuest lisandunud murest. Asja muudab murelikuks just see, et jäätmeturg muutub ja areneb kiiresti ning täna koostatud dokumendid ei ole kindlasti 5–6 aasta pärast enam pädevad. Ometi kuulutasid omavalitsused hanked kiiruga välja. Rüütelmann näitas slaididel näiteks Tallinna linna ja Harjumaa Ühisteenuste hangetele, kes kuulutasid need lausa 6. jaanuaril välja.
    Ka Agu Remmelga sõnul muudavad nn tulevikutehingud jäätmeturu seisu üpris muret tekitavaks.
    Kui aastani 2005 oli vabaturg ja konkurentsis 18 ettevõtet, siis alates 2005. aastast rakendus korraldatud jäätmevedu ning KOVidele pandi kohustus seda korraldada. „Omavalitsused seisid sellele toona vastu. Minu käest küsiti isegi, et kas see on jäätmekäitlejate lobi? Pidin eitavalt vastama sellele,“ rääkis Remmelg pressikonverentsil naerdes.
    Tänaseks on Remmelga sõnul 18 ettevõttest turul alles vaid kolm. „Konkurents on olmejäätme hinnale madal. Jäätmete liigiti kogunemine on pärsitud, selle peamiseks põhjuseks on hind. Samuti puudub inimestel motivatsioon prügi sorteerida,“ rääkis Remmelg.
    Ka on jäätmeturul kasvanud juriidilised vaidlused ja Remmelga sõnul eksisteerivad isegi eraldi bürood, kes tegelevadki jäätmeturu vaidlustega. Rahanumbrid, mis seal liiguvad, on Remmelga sõnul suured. „Suured advokaadibürood spetsialiseeruvadki jäätmeturu kitsaskohtadele, seal on väga suur rahaline käive,“ märkis ta.
    Tänase jäätmeturu kitsaskohad on Remmelga sõnul konkurentsi vähenemine, mis soodustab kokkuleppeid. Konkurentsi vähenemine rõhub omakorda olmejäätme hinnale ning olmejäätmete kogumine on pärsitud. Inimestel puudub motivatsioon viia prügi kaugele konteinerisse. Murekohaks on Remmelga sõnul omavalitsustes monopoli tekkimine jäätmeteenuste osutaja ja vahendajana. „Mõnes kohas on jäätmevedu tänaseni korraldamata, linnades näiteks. Kohtla-Järvel, Sillamäel ja Tallinnas pole vedu korraldatud,“ märkis Remmelg.
    Keskkonnakomisjoni esimehe Rainer Vakra sõnul on jäätmeturul hetkel väga palju vaidluseid. „Hetkel on aga kõige tähtsam ülesanne tõsta inimeste teadlikkust ja huvi selle vastu, kuidas jäätmeid õigesti koguda. Liigiti kogutud jäätmete äraandmine peaks olema inimestele soodsam kui segaolmejäätmete äraandmine ning jäätmeveoturul peab valitsema tihe konkurents,“ märkis Vakra pressikonverentsil.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.