Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Porsche – ametnike kiuste kaubik

    Porsche Cayenne’i luksusmaastur on kaubiku kuues tänavu jaanuaris saanud juba ühtekokku seitse omanikku, mullu ei müüdud kaubikuna ühtegi.Foto: Andres Haabu

    Kui eelmisel aastal ei müüdud kaubikuna ühtegi Porschet, siis tänavu on registreeritud juba seitse Porsche Cayenne’i kaubikut.

    Nii mõnelgi luksusmaasturil on õnnestunud teha totaalne muutumine maasturist kaubikuks, kuigi majandusministeerium on autode ümberregistreerimist karmistanud. Nii on aasta alguses ostetud kaubikute ehk N-kategooria arvestuses seitse Porsche Cayenne'i, samas kui 2014. aastal ei müüdud kaubikuna ainsatki Porschet.
    Seadus annab võimaluse erandiks
    Põhjusi võib otsida detsembrist, mil jõustus autode käibemaksu muudatus. Rahandusministeerium soovis kutsuda muudatusega korrale ettevõtjad, kes kasutavad tööautosid isiklikul otstarbel. Kui varem võis ameti­autolt sisend­käibemaksu maha arvata 100%, siis alates detsembrist on mahaarvamist piiratud 50%ni. Erandid on sõidu­autod, mida kasutatakse täielikult ettevõtluse tarbeks.

    Autoostjad püüavad seaduse mõju vähendadaArno Sillat, AMTELi tegevjuht

    Käibemaksuseaduse muudatuse asemel oleks riik võinud rakendada CO2-põhist maksu ettevõtete autodele. Sellega oleks tagatud riigikassa täitumine plaanitud mahus, väga väike halduskoormus riigile ning poleks olnud võimalusi seadusest mööda hiilida. Kahjuks jättis riik selle ettepaneku arvestamata ning on praegu vastamisi olukorraga, kus autoostjad kasutavad kõiki võimalusi maksumuudatuse mõju vähendamiseks.

    Luksusautode arvestuses ei ole N-kategoorias midagi muutunud. Üldiselt ei ole luksusautodele võimalik teha N1-tüübikinnitust. Kui vaadelda luksusautode osakaalu uute autode üldise müügi taustal, tuleb tõdeda, et tegemist on praktiliselt olematu turuosaga (0,3% ehk iga 330. müüdud uus auto), mis on iga aastaga vähenenud.

    Mullu oli teatud määral anomaalia-aasta käibemaksuseaduse muudatust ennetades. Kui 2013. aastal müüdi Eestis 60 uut luksusautot, siis läinud aastal 92.

    Selles ei saa näha trendi muutust, vaid soovi ennetada maksumuudatusest tulenevat mõju. 2015. aastal jääb luksuautode müük tavapärasele või veidi madalamale tasemele.

    Kategooriad N1 ja N1G kuuluvad tarbe­sõidukitele, mistõttu sõiduautode käibemaksumuudatused nende puhul ei kehti. Tarbesõidukid on eelduslikult täielikult ettevõtluses kasutatavad ­autod – kaubikud.
    Porschesid müüva Auto 100 müügijuhi Gert Rohtla sõnul on N-kategooria müügi­statistika siiski marginaalne. “Ajaliselt on vara veel järeldusi teha, aga praegu tarbijate poolt põhimõttelist ostukäitumise muutust N1 kasuks veel märgata ei ole,” ütles Rohtla.
    Tõestamiskohustus
    Kui varem oli võimalik sõiduautosid, mis muidu on kategoorias M, ümber vormistada kategooriasse N, siis nüüd see enam nii lihtne ei ole.
    Erandite korral tuleb tõestada, et sõidukit kasutatakse vaid töö­asjuks. Maksu- ja tolli­ametile on pressiesindaja Rainer Lauritsa sõnul silma jäänud, et seaduse jõustumise eel registreeriti varem M1- või M1G-kategoorias registreeritud sõidu­autosid ümber N1- ja N1G-kategooriasse. Seetõttu pöörab amet tema sõnul neile sõiduautodele ka suuremat tähelepanu.
    Automüüjad nõustusid, et seadusemuudatuse eel oli suurem huvi sõiduki muutmise vastu M-kategooriast N-kategooriasse, aga lisasid, et nüüdseks on huvi taandunud. ­Autospirit ASi juhatuse esimees ­Marko Viirand nentis, et huvi pole suur, kuna N1-kategooria sõidukiga kaasneb negatiivseid aspekte. Näiteks tuleb igal aastal teha uus ülevaatus, on väiksem lubatud istekohtade arv kui sarnasel M1-kategooria sõiduautol, peab olema vahesein, auto väärtus järel­turul on väiksem jne. Samas märkis ta, et väikekaubikute kategoorias on N1-kategooria sõidukid populaarsed, kuna need on alati töö­vahendid.
    Viking Motors ASi juhatuse esimees ­Jüri Kuusk nentis, et oktoobris ja novembris tunti elavamat huvi mittetarbesõidukite ümberehituseks N1 vastu. Maksu- ja tolliameti pressiesindaja Rainer Laurits märkis, et selliste juhtumite puhul on plaanis teha vaatlused, et tuvastada sõiduauto tegelik kasutus.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.