Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eeluuring: roheline tuli Talsinki tunnelile

    Tallinna-Helsingi meretunneli eeltingimuseks on Rail Balticu loomine, mis võimaldab ühendada tunneli ülejäänud Euroopaga.Foto: Helsingi linnavalitsus

    Sõit Tallinnast Helsingisse läbi tunneli kestaks pool tundi ning tunneli ehitamiseks pool vaja minevast tosinast miljardist peab tulema riikidelt, leidis Tallinna-Helsingi meretunneli tasuvuse eeluuring.

    Eeluuringu seisukoht on, et Tallinna ja Helsingi vaheline tunnel on igal juhul perspektiivikas ja nüüd saab asuda päris tasuvusuuringu teostamise kallale. Eeluuringust selgus, kust peab tulema raha tunneli ehitamiseks, kes sellest kasu saavad ja millal võiks tunnel valmida.
    Riikidelt kopsakad panused
    Tunneli ehitamine läheb maksma hinnanguliselt 8–12 miljardit eurot, selle hinna sees on ka tunneliotste ühendamine liikluse olemasolevate sõlmpunktidega. Selleks peavad Soome ja Eesti riik ning EL panustama ligi 50% vajaminevast summast ehk 4–6 miljardit eurot.
    Uuring rõhutab, et tasuvusuuringu järgmises etapis on väga oluline taotleda õigeaegselt rahastust võimalikelt välistelt toetajatelt. Praegu on Taanis käsil sarnane projekt Fehmarn Belt, mille tänavu alanud ehitusest 40% maksab kinni Euroopa Liit. Fehmarn Belti tunnel, mis peaks ühendama Saksamaale kuuluva Fehmarni ja Taanile kuuluva Lollandi saare, on ka Tallinna ja Helsingi püsiühenduse ehitamisel praegu peamiseks eeskujuks.
    Üheks tunneli rajamise eeltingimuseks on ka Rail Balticu projekti õnnestumine, mis oleks tunneli loogiline jätk selle Eesti-poolses otsas.
    Äripäev on varem kirjutanud, et Eesti poolel on planeeritud suunata rong tunneli poole Ülemiste jaamast üle Peterburi maantee Iru elektrijaama kõrvalt mööda Saha-Loo tee äärt Viimsisse. Rong läheb maa alla mõned kilomeetrid enne mereni jõudmist, tunnelisuudmest Viimsis on Peterburi maanteeni umbes 5 kilomeetrit, Ülemistele mööda tulevast raudteed ligi 10 kilomeetrit.
    Tallinna-Helsingi tunnel.Foto: Helsingi linnavalitsus
    Helsingisse Tallinna-Saue sõidu ajaga
    Üks olulisimaid eesmärke on hoida reisi aeg kahe pealinna vahel võimalikult lühikesena. Hinnanguliselt ei tohiks sõidu kestus tunnelis ületada 30 minutit – Helsingist Tallinnasse saab tulevikus sama kiiresti, kui praegu kestab autosõit Sauelt või Kehrast Tallinnasse või siis vastavalt Hyvinkäält või Järvenpäält Helsingisse.
    Tunneli ehitamine ei vähenda eeluuringu järgi laevareisijate hulka, pigem suurendab seda. Tänu liikluse tihenemisele kahe pealinna vahel kasvab üldine Soome ja Eesti vahet liikuv kauba ja reisijate voog nii palju, et koos sellega suureneb ka praegune laevareiside arv.
    Soomlaste vaatevinklist on oluline see, et lähemale tulevad nii Ida-Euroopa kui Must meri, kuhu läbi tunneli saab märksa kiiremini kaupa vedada või reisida. Selle saavutamiseks on väga oluline, et tunnelist viiks edasi Rail Baltic.
    Alustala kaksiklinna sünnile
    Tunneli valmides tõuseb nii Eesti kui Soome majanduslik konkurentsivõime ja atraktiivsus, kui projekt saab teoks, on see maailma mastaabis märkimisväärne saavutus.
    Meretunneli valmimine on võetud eesmärgiks mitte varem kui 2030ndatel. See muudaks Tallinna ja Helsingi ümbruskonna suureks pendelrände piirkonnaks, tekitaks uue kaksiklinna.
    Tallinna-Helsingi meretunneli ehk Talsinkifix projekti tasuvuse eeluuringu viisid läbi nii Eesti kui Soome liiklusspetsialistid, erinevad konsultatsioonifirmad nii Rootsist, Soomest kui Eestist, Harju maavalitsus ning Tallinna ja Helsingi linnavalitsus.
    Läbilõige tunnelist.Foto: Helsingi linnavalitsus
    Läbilõige tunnelist – tunnel rongiliikluseks, teenindustunnel ning nende vahel asuv evakuatsioonitunnel koos avariiväljapääsudega.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.