Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talsinki tunneli raha: algul riigid, siis erainvestorid

    Juho Siipo konsultatsioonifirmast Sweco ütles, et tunnel peab ühenduma Eesti-poolsest otsast Rail Balticu trassiga.Foto: Andras Kralla

    Sõit Tallinnast Helsingisse läbi tunneli hakkab kestma pool tundi ning pool tunneli ehitamiseks vaja minevast tosinast miljardist peab tulema riikidelt, leidis Tallinna–Helsingi meretunneli tasuvuse eeluuring.

    Kahe pealinna vahelise tunneli tasuvusuuringu käigus peaksid Soome ja Eesti looma kahe riigi ühisettevõtte, et jõuda tunneli reaalse ehituseni, ütles täna Helsingis eeluuringu tulemusi tutvustanud Juho Siipo konsultatsioonifirmast Sweco.
    Siipo märkis, et Taani ja Saksamaa saarte vahele praegu ehitatava Fahmarn Belti tunneli projektilt saame õppida tunneli ehitamise organisatoorset poolt, tulevaste uuringute jaoks peaksid Eesti ja Soome riik looma ühisettevõtte.
    „Ühisettevõtet on vaja, et otsida rahastust investoritelt ning taotleda seda esmajärjekorras Euroopa Liidult, juhtida geoloogilisi ja tehnilisi uuringuid ning hallata avalikkuse teavitamist tunneli edusammdest. Pärast kõike seda ja tasuvusuuringut selgub, kas päriselt hakatakse tunnelit ehitama,“ selgitas ta.
    Autod ja kaubikud rongidele
    „Nüüd tehakse edasi veel detailsem planeerimine, hinnatakse keskkonnamõju, tehnilisi riske, tehakse eeluuringud ühisfirma loomiseks, millised on selleks vajalikud kokkulepped, mida ütlevad seadused ning mis riskid võivad ühisettevõtet varitseda,“ rääkis Siipo.
    Ta ütles, et tunneli tasuvus seisneb mitmete näitajate kombinatsioonis: tunnel peab ühenduma Eesti-poolsest otsast Rail Balticu trassiga, seda mööda peab hakkama liikuma nii kaup kui tavareisijad – vaid ühest ei piisa-, majanduslikult mõttekas on ehitada vaid raudteetunnel, mis tähendab, et ka autod ja veokid lähevad rongidele ning nende sõiduaeg ei tohi ületada 30 minutit.
    Tunnelitrass Tampereni välja
    Tunneli maa-aluse osa pikkus on 85 kilomeetrit, mis oleks maailma pikim merealune tunnel. Selle tasuvusaeg on 35-40 aastat. Nii Soome kui Eesti rannik on sobilikud tunneli rajamiseks, tunneli liini kulgemise variandid on järgmised:
    - Pasila-Muuga-Ülemiste
    - Pasila-Porkkala-Muuga-Ülemiste
    - Vuosaari-Aegna-Muuga-Ülemiste
    Soomlastele  on oluline, et pärast Pasila peatust saaks sama trassi mööda otse edasi Vantaa lennujaama, kuhu on praegu Eestist ebamugav pääseda, ning sealt edasi ka Tamperesse. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.