Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uued brändid hülgavad traditsioonilise turunduse

    Rudy De WaeleFoto: Erakogu

    Uued brändid – Airbnb, Spotify, Uber ja Netflix – ei kasuta enam traditsioonilist massimeedia reklaami. Nende ärimudel ja tegutsemispõhimõtted on väga erinevad klassikaliste brändide omast, rääkis Belgia futurist ja tehnoloogiavisionäär Rudy de Waele.

    Uued brändid tegutsevad digimaailmas, nad on juba sündides olemuselt globaalsed ja neisse on sisse ehitatud sotsiaalne element – teenusega rahulolevad kliendid jagavad oma kogemust sotsiaalmeedias. Loomulikult vajab iga bränd ka tuntust, aga kui tegemist on innovaatilise teenusega, siis saavad nad palju meedia tähelepanu ja seega võib väita, et tuntuse ehitamisel on peamine tööriist PR, rääkis intervjuus turunduskonverentsi "Password 2015" esineja Rudy de Waele.
    Miks peaksid Eesti turundajatele üldse korda minema globaalsed tehnoloogiatrendid? Meie turg on väga väike ja igapäevatöös tuleb kokku puutuda palju „maisemate“ probleemidega.
    Olen pärit Belgiast ja kuigi Belgia on Eestist suurem, jõuavad ka sinna paljud globaalsed uuendused viivitusega. Näiteks Spotify jõudis Belgiasse palju hiljem kui Suurbritanniasse.
    Aga varem või hiljem jõuavad need uued teenused teie turule niikuinii ja pakuvad kohalikele tegijatele konkurentsi. Spotify konkureerib nii raadiojaamade kui väheste allesjäänud plaadipoodidega. Olen kuulnud, et Uber on tulemas Eesti turule ja hakkab konkureerima nii Taxify kui traditsiooniliste taksofirmadega.
    Muutused toimuvad väga kiiresti ja seetõttu ei tohi pead liiva alla peita ja teha nägu, et Eestit need globaalsed arengud ei puuduta. Konkurentsis võidab see, kes õigel ajal muutusteks valmis.
    Väga palju uuendusi kutsuvad ellu start-up'id-idufirmad, uutesse äridesse sisenemise barjäärid on muutunud madalamaks.
    Millised on ettevõtete suurimad väljakutsed innovatsioonivallas?
    Kõige rohkem innovatsiooni tuleb praegu idufirmadest ja nende kasvukiirus on muljetavaldav. Näiteks eraisikute kodumajutust vahendav Airbnb kasvab ilmselt 2015. aasta jooksul suuremaks kui Hiltoni hotellikett.
    Suurettevõtetel on järjest raskem selle innovatsiooni võidujooksuga kaasa minna – esiteks on suurt laeva raskem pöörata ja teiseks ei tõmba suurettevõtted tööandjatena ligi ettevõtja mentaliteediga töötajaid.
    See ongi suurettevõtete suurim väljakutse – saada endale tööle ettevõtja vaimuga inimesi. Teine tee on hoida idufirmadel silm peal, õigel ajal mõnda sobivasse investeerida ja sealtkaudu innovatsiooni omandada.
    Millised on peamine innovatsioon turunduses ja kommunikatsioonis?
    Minu arvates oli 2014. aasta selles mõttes märgiline, et toimus Lääne-Euroopa turundajate peades oluline „krõks“ – digitaalturundus ei ole enam midagi, mida teha lisaks teistele turundusliikidele. Alates eelmisest aastast on digitaalturundus kõikide turundustegevuste keskmes.
    Uued brändid – Airbnb, Spotify, Uber ja Netflix – ei kasuta enam traditsioonilist massimeedia reklaami. Nende ärimudel ja tegutsemispõhimõtted erinevad väga klassikaliste brändide omadest. Uued brändid tegutsevad digitaalmaailmas, nad on juba sündides olemuselt globaalsed ja neisse on sisse ehitatud sotsiaalne element – teenusega rahulolevad kliendid jagavad oma kogemust sotsiaalmeedias.
    Kuna uued teenused on digitaalsed, siis käib ka nende turundus digitaalkanalites. Näitena võib tuua jällegi Uberi: nemad reklaamivad ennast Google Mapsi rakenduse sees. Kui kasutaja vaatab näiteks Londonis Google Mapsist juhiseid liikumiseks punktist A punkti B, ilmub sinna Uberi pakkumine konkreetse hinnainfoga.
    Loomulikult vajab iga bränd ka tuntust – aga kui tegemist on innovaatilise teenusega, siis saavad nad palju meedia tähelepanu ja seega võib väita, et tuntuse ehitamisel on peamine tööriist PR.
    Millist eriala soovitaksid noortel praegu omandada, millel on suur tulevik?
    Tulevikus on kõige tähtsamad inimesed data-scientistid ehk andmeid tõlgendavad teadlased.
    Miks pead just andmetega seotud valdkonda nii oluliseks?
    Toon näite: taksoäpp Uber kinnitab kanda autoliisingu valdkonnas. Kuna Uber teab täpselt, kui palju temaga liitunud taksojuhid teenivad ja millised on nende tööharjumused, saab ta neile suhteliselt madala riskiga pakkuda autoliisingu teenust. Ennustan, et Uberist saab liisingufirmadele kõva konkurent.
    Uberil pole vaja isegi uurida taksojuhtide krediidiajalugu, nagu pangad seda teevad. Uberil on palju parema kvaliteediga andmed ja need võimaldavad palju paremaid otsuseid teha.
    Milliseid muutusi näed lähitulevikus meediamaastikul?
    Olen päris kindel, et kaob ära traditsiooniline reklaamipausidega televisioon. Tänapäeva noored enam sellist TV-d ei vaata, nemad kasvavad üles YouTube´i ja Netflixiga.
    Netflix tugineb programmi koostamisel kasutaja otsinguandmetele, samuti toodab Netflix ise sisu. Netflixi eelis sisutootjana on see, et tal on olemas miljonite kasutajate filmieelistuste info.
    Rudy De Waele esineb 25. märtsil kell 15:30-16:30 ettekandega „Meedia, turunduse ja meelelahutuse tulevikustsenaariumid“ aasta turundussündmusel Password 2015. Tule osalema! Programmi ja registreerimisvormi leiad siit.
    Rudy De Waele on tehnoloogiavisionäär, futurist ja raamatu "Shift 2020" autor. Ta konsulteerib rahvusvahelisi kontserne mobiilse tehnoloogia ja meedia valdkonnas, tema klientide hulka kuuluvad BMW, Microsoft, Vodafone, IBM, PayPal jpt.
    Autor: Silja Oja, Best Marketing Eesti juht
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.