Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turvaline tankimine eeldab töötajate usaldamist

    Omniva ­sõidukeid tangitakse posti­firma transpordi halduse grupi juhi Marten Seep­teri sõnul firma kahes eratanklas või kütusekaartidega. Foto: Andras Kralla, Äripäev

    Autopargi omamine ettevõttes või rahvusvahelise veoteenuse osutamine eeldab, et autojuht tangib masinasse kütust ka teel olles ehk ajal, mil selle eest ei ole tööandjal ise vahetult võimalik tasuda.

    Selleks sobiva võimaluse valimisel on määrav töötaja usaldamine, kirjutab 3. märtsi Äripäev logistika rubriigis.
    Uurisime, millist varianti ettevõtted kasutavad. Kas töötajatele on tankimiseks väljastatud limiidiga kütusekaardid, arveldatakse arvetega, kantakse kindel summa kütuse ostmiseks töötaja kontole või omab ette­võte ise tanklat.

    31. märtsil toimub Kütuseturu aastakonverents 2015

    Konverentsilt saab ülevaate nii Eesti kui ka maailma kütuse­turul toimuvast. Räägitakse maksupettustest kütuseturul ja sellest, mis toimub aktsiiside vallas. ­Päeva teine pool keskendub töötajate usaldusele ja kontrollile, räägitakse ka sellest, milliseid mooduseid kasutada kütusekaartidega seoses.

    Omnival kaks eratanklat
    Omniva transpordi halduse grupi juhi Marten Seepteri sõnul on Omnival eratankla nii Tallinnas Pallasti tänaval kui ka Tartu kandekeskuse territooriumil. Ta lisas, et teenust osutab ettevõttele 2013. aastal kütusehankes edukaks osutunud N-Terminal OÜ. “Mõlemal juhul on tegemist diislikütuse tanklatega, kus peamiselt tangitakse Omniva autoparki kuuluvaid sõidukeid. Lisaks oleme loonud võimaluse teenust kasutada ka allhankijatel ning Omniva oma töötajatel, kes on teenuse pakkujaga otse lepingulises suhtes. Põhilised eelised on aja ning kulude kokkuhoid ja mugavus. Nii mõnelgi juhul jääb ära spetsiaalne tanklasse sõitmine ning sellega kaasnev kilometraaž,” kommenteeris ta.
    Seepter märkis, et Omniva on töötajatele väljastanud ka limiidiga kütusekaardid, mis on kohandatud vastavalt nende töövajadustele. Seepter põhjendas, et valiku peamiseks põhjuseks on turvalisus. “Juhul, kui ­kaa­rt peaks kaduma või varastatama, on kahju minimaalne ja lisaks on meil tankimised väga detailselt nähtavad autopargi kaughalduse süsteemis,” toonitas ta ning lisas, et kaardi andmeid kasutatakse peamiselt logistika analüüsis, eesmärgiga tõsta efektiivsust. Kuid ka järelevalvel on oma roll.
    “Usaldades autojuhile tööandaja vara, ei ole kuritarvitamine ühelgi juhul täielikult välistatud,” ütles advokaadibüroo Lextal vandeadvokaat Oliver Nääs. Parim lahendus oleks tema sõnul kasutada krediittankimise teenust. “Sellisel juhul on autojuhi kasutuses kaart, millega on võimalik tasuda ­ainult koostööpartneriks olevates tanklates ainult kütuse eest,” märkis ta.Mõistagi ei ole Nääsi sõnul ka krediittankimise puhul välistatud, et kütust tangitakse näiteks pere või sõprade autodesse, kuid risk selliseks kuritarvituseks on siiski tagasi­hoidlik.

    Kaks võimalust töövõtjatele kütuse tankimiseks teel olles

    1. Krediittankimise teenus ehk kindla limiidiga kütusekaardid. ­Autojuhi kasutuses on kütuse­kaart, millega on võimalik tasuda ainult koostööpartneriks olevates tanklates ainult kütuse eest.+ Kuritarvitamise võimalused on piiratud. Kaarti on võimalik kasutada ainult konkreetsete koostööpartnerite juures ning määratud limiidi ulatuses.+ Töötajal ei ole võimalust pöörata ettevõttele antud krediiti otse sularahaks ning see enda taskusse panna.– On võimalik, et ettevõttele usaldatud krediidi arvel tangitakse kütus töötaja sõbra, ­sugulase või mõne muu kolmanda isiku ­autosse. Selline risk on ­suurem riigi­siseste ja väiksem rahvus­vaheliste vedude korral.

    2. Kulude hüvitamine hiljem ja arvete alusel. Sel juhul ei pea tööandja enda vara kütuse tankimiseks autojuhile usaldama. Autojuht tangib teel olles kütust oma raha eest ning tööandja hüvitab kulutused hiljem.+ Tööandjale kõige kindlam lahendus, kuna töötaja käes ei ole tööandaja vara.+ Lisaks võimaldab selline lähenemine kulutuste põhjendatust hinnata alles pärast kulutuste tegemist.– Eeldab töötaja krediidi­võimekust ehk rahalisi sääste, mida saab töötaja kasutada kuni kuluhüvitise väljamaksmiseni.– Eeldab töötaja usaldust tööandja vastu, kuna töötaja kannab krediidiriski, mis võib realiseeruda tööandja pankrotistumisel.

    Allikas: Oliver Nääs

    Autojuht maksab ise ja saab hiljem hüvitist
    “Põhimõtteliselt on ka mõeldav, et tööandja ei pea enda vara kütuse tankimiseks ­autojuhile usaldama, kui autojuht tangib teel olles kütust oma raha eest ning tööandaja hiljem hüvitab need kulutused. See aga eeldab, et autojuht on suuteline oma rahaga kütuse eest jooksvalt tasuma kuni kuluhüvitise saamiseni.
    Eesti Energias on kasutusel erinevate kütusefirmade krediitkaardid, millega saab osta kütust ning autotarvikuid. Iga autoga on seotud üks kütusekrediitkaart. “Tankimise ja läbisõidu info kogutakse autopargi haldamise programmi, kus kütusekulu analüüsitakse. Selle süsteemi plussiks on asjaolu, et arvestades ettevõtte suurust ja ostetava kütuse mahtu, on sel moel võimalik soetada kütust soodsamalt kui näiteks eraisikuna,” rääkis ettevõtte pressiedendaja Eliis Vennik. Ta lisas, et nende tootmisettevõtete juures on nende geograafilise paiknemise tõttu kasutusel ka oma kütusetanklad.

    Teeme koostööd eri tanklategaASi Eesti Telekom transpordi valdkonnajuht Andres Randveer

    Meie kasutuses on hetkel ligi 280 ametiautot ning viimastel aastatel on ametisõidukite hulk kahanenud. Selle tulemusel on varasemaga võrreldes vähenenud ka kulutused mootorikütusele.

    Järgneva paari aasta perspektiivis pole meil veel kavas oma autopargis elektri-, gaasi- ja hübriidsõidukeid kasutusele võtta, kuna meie autopargi sõidukite läbisõidud pole väga suured, on täna veel mõistlikum kasutada bensiinimootoriga sõidukeid.

    Ühtegi oma tanklat pole meil otstarbekas üleval pidada, kuna meie autopark on hajutatud üle kogu Eesti. Eesti erinevates piirkondades teeme koostööd erinevate tanklakettidega.

    Transpordis kütuse hinnalisa aastate madalaimal tasemel
    Pikemat aega madalal püsinud kütuse hind on viinud viimaste aastate madalaimale tasemele ka transpordifirmade kütuse hinnalisa.
    Mullu detsembris langes esmakordselt üle paari aasta diislikütuse liitri hulgihind alla ühe euro. Vähenenud on ka transpordifirmade kütuse hinnalisa. “Kõikidel klientidel,  kellele on hinnapakkumine tehtud koos kütuse hinnalisaga, on veohinnad langenud. DSV märtsikuu kütuselisa tõusis 1,6 protsendipunkti võrra ja on 12,5%,” ütles ASi DSV Transport juht Jaan Lepp.
    Küsimusele, kes soodsatest kütusehindadest kõige rohkem võidavad, vastas Lepp, et kuna lepinguid ja koostöövorme on hästi palju, siis üheselt polegi seda võimalik öelda. “Aga reeglina saavad soodsatest kütusehindadest kasu ikka kliendid, mitte veofirmad või ekspedeerijad,” märkis Lepp. Jaanuaris ütles Lepp, et DSV Transpordi kütuse hinnalisa oli 14,5
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.