Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    General Motors taandub Vene turult

    Autokauplus StavropolisFoto: Scanpix/Reuters

    USA autotootja General Motors teatas eile, et tõmbub aasta lõpuks Venemaa turult peaaegu täielikult välja.

    „See otsus väldib suuremaid investeeringuid turule, mille pikaajalised väljavaated on väga küsitavad,“ teatas firma president Daniel Ammann oma avalduses.
    GM teatas, et sulgeb Venemaal oma peamise tehase Peterburis ning lõpetab aasta lõpuks Opelite ja enamiku Chevrolet' mudelite müügi. Otsus läheb firmale koondamistasude ja muude ühekordsete kuludena maksma 600 miljonit dollarit.
    Otsusega annab GM märku, et ei panusta enam Venemaa keskklassile. Odavamate sõidukite müük lõpetatakse, kuid jätkatakse Cadillacite ja muude kallite autode müüki Venemaa rikastele.
    Olid ajad, mil prognoositi, et müügimahult läheb Venemaa turg Saksamaast mööda. Veebruaris oli automüük Venemaal aastatagusega võrreldes 38% kahanenud.
    GM sisenes Venemaa turule juba 1990. aastatel enne teisi tootjaid, luues ühisettevõtte Ladade tootja Volga autotehasega. See sportautosid tootev tehas jätkab tööd, kuid tootmist ei laiendata, teatas GM.
    Venemaa meedia vahendas täna ka Kremli seisukohta GM riigist lahkumise kohta. President Vladimir Putini pressisekretär Dmitri Peskov ütles infoagentuurile TASS, et GM on pannud ennast lihtsalt ebasoodsasse olukorda. „Turul tühja kohta ei ole. Kui lahkub üks ettevõte, loovutab ta koha uuele,“ selgitas Peskov. Ta lisas, et on veendunud selles, et praegune langus asendub peagi tormilise tõusuga ning et siis on „see kompanii kaotajate ridades“.   
    GM lõpetab lepingu Gorki autotehasega Nižni Novgorodis aasta lõpuks. Sellega saab seal ümber Venemaa ja Ameerika ühise autotootmise ajutiselt uuesti sündinud traditsioon. Henry Ford müüs seal Nõukogude Liidule esimese koosteliini 1930. aastatel.
    Agentuur Bloomberg vahendab, et erinevalt GMist jätkab Ford Venemaale investeerimist. Ka Ford möönab, et tingimused Vene turul on rasked, kuid usub siiski, et perspektiivis võib sellest saada suurim autoturg Euroopas. Läinud aasta keskpaigast selle aasta lõpuni on Fordil käsil suur investeerimisprogramm kuue uue mudeli tootmiseks. Läinud kuul ütles Fordi finantsjuht Bob Shanks, et oodatav kasv tulevikus on väärt raskete aegade üleelamist.
    Läinud aastal müüs GM Venemaal 189 000 autot, Ford müüs 66 000 autot. GM tootis vähem kui pooled Vene turul müüdud autodest kohapeal, mis tähendab, et rubla järsk odavnemine muutis GMi autod väga kalliks.
    Suurim välismaine tootja Venemaa turul on Korea autotootja Hyundai koos Kiaga, müües läinud aastal 375 000 autot. See oli vaid ühe protsendi võrra vähem kui 2013. aastal. 
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.