Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Airbusi kukutas alla kaaspiloot?

    GermanWingsi lennuki tõenäoliselt sihilikult alla kukutanud kaaspiloot, 28aastane sakslane Andreas Lubitz.Foto: Paris Matchi twitterikonto

    Allakukkunud GermanWingsi lennuki kaaspiloot kukutas ilmselt lennuki alla tahtlikult, ütles Marseille prokurör täna pressikonverentsil.

    Tänaseks on teada, et kapten oli jäänud kokpiti lukustatud ukse taha ega saanud enam sisse ning lennuki juhtimine oli kaaspiloodi käes. "Üksinda kokpitis, lülitas kaaspiloot sisse lennujälgimissüsteemi, et aktiveerida lennuki maandumine," vahendas Le Figaro prokuröri Brice Robini öeldut. "See oli tahtlik tegevus."
    Uurijate käsutuses on lennuki viimase 30 minuti salvestus. "Esimesed 20 minutit suhtlevad piloodid normaalselt, nagu piloodid lennu ajal ikka," kommenteeris psokurör. "Seejärel on kuulda kapteni käsklus võtta kaaspiloodil juhtimine üle ning tooli liigutamise ja ukse sulgumise heli. Oletatavasti läks kapten tualetti või midagi."
    Nii jäi kaaspiloot omaette ja lennuk tema juhtida. Prokuröri sõnul püüdis kapten veidi aja pärast tulutult piloodikabiini sisse saada ja rammis ust. "Kabiinist on kuulda hingamist, mis tähendab, et kaaspiloot oli elus ning et teda ei tabanud mingi haigushoog," märkis prokurör.
    Robini kinnitusel ei öelnud kaaspiloot kogu aja, mil ta üksi kabiinis toimetas, ühtegi sõna. Salvestuse põhjal lisas ta, et reisijatel ei olnud toimuvast aimu kuni viimase hetkeni, "karjeid on kuulda viimasel hetkel, just enne kokkupõrget".
    End kabiini lukustanud ja lennuki tõenäoliselt sihilikult alla kukutanud kaaspiloot oli 28aastane sakslane Andreas Lubitz. Prokurör ei osanud öelda, mis võisid olla tema teo motiivid ja ka seda, kas need võisid olla seotud usu või rahvusega. "Ma ei usu, et see annaks meile ka vastused," lisas ta.
    Teisipäeval kukkus Lõuna-Prantsusmaal Alpide kohal alla reisilennuk, pardal olnud 150 inimest hukkusid kohapeal.
    Associated Press vahendab Lubitzi tuttava Peter Rueckeri sõnu, kes kinnitas, et tegemist ei olnud depressiivse mehega. "Ta oli õnnelik, et töötas GermanWingsis ja tal oli kõik hästi," rääkis Ruecker, kes tundis Lubitzit lennundusklubist. Ta lisas, et Lubitz oli "piisavalt rahulik ja sõbralik inimene".
    Lubitz sai purilennuki juhtimise loa juba teismelisena ja ta võeti vastu Lufthansa piloodipraktikandiks pärast karmi ettevalmistust, lisas Ruecker.
    Paris Match kirjutab, et lennuki vastu kaljuseina juhtinud Andreas G. Lubitz oli kahest piloodist väiksema kogemusega, Lufthansa avalike suhete osakonna sõnul oli ta õhus olnud 630 lennutundi. Tööle asus ta 2013. aasta septembris.
    Kaptenil oli üle 10 aasta lennukogemust ja üle 6000 lennutunni.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.