Tulemuslikkuse võtmemõõdiku ehk KPI abil on ettevõtte juhtkonnal võimalus kollektiivi tulemuslikkust oluliselt suurendada ja aru saada, kas ollakse õigel teel või mitte,
KPId kuue nädalaga kasutusse:
Otsuse tegemine ja ajakava paikapanek. Esiteks tuleb maha müüa idee muutuse vajalikkusest ja leppida kokku selleks kuluv mõistlik aeg. Selles faasis peab tagama, et juhtide meeskond oleks ideega seotud määral, mis tagaks nende pühendumise. Juhid peavad tagama, et aeg oleks alustamiseks õige – et järgmisel kuuel nädalal poleks käsil suuri projekte, mis võiksid häirida.Kriitiliste tegurite kaardistamine. Protsessi käivitamiseks tasub korraldada kahe- või ühepävane ajurünnak, et selgitada välja ettevõtte jaoks kriitilised edutegurid.
Projektimeeskonna moodustamine.KPI projektimeeskonna liikmed peavad suutma esitluste ning oma hea suhtlemisoskusega kogu organisastiooni “pardale” tuua, nad peaksid olema noored ja kartmatud.Tulemuskaardi täiustamine ja meetmete valik. KPI tiim korraldab meeeskondadele tulemuskaardi töötoad, millest võtavad juhid aktiivselt osa, rõhutades oma aktiivse osalemisega protsessi tähtsust ning ühtlasi tutvustades KPI meeskonda. Koolitus vajab ainult ühte päeva ja seda võib korraldada korraga kuni 80 inimesele.
KPIde valik. KPI meeskond valib välja kõige olulisemad tegurid peale meeskondades toimunud töötubasid, sest suure tõenäususega selguvad just seal olulisemad näitajad. Seejärel tasub neid kontrollida seitsme indikaatori suhtes, millele KPId peavad vastama:- tegu pole rahalise väärtusega mõõdetava suurusega (ei mõõdeta eurodes, dollarites jne);- mõõdetakse sageli, näiteks 24/7, korra päevas või nädalas- tulemust mõjutavad juhtide otsused;- kogu organisatsioon mõistab mida mõõdetakse ja kuidas tulemusi parandada;- tulemust mõjutab kogu meeskond;- sellel on organisatsioonile oluline mõju;- edendatakse valitud tegevusi (positiivne mõju tulemuslikkusele on testitud, hoolimata võimalikest halvasti läbimõeldud meetmetest).
Aruandlusvormide väljatöötamine. KPIde aruandlusmall sätestab nõuded organisatsiooni eri tasemetele ja aruannete esitamise sagedusele. Enamasti toimub edastus iga päev (elektrooniliselt) kell 9 või uuendatakse andmeid ööpäev ringi.
Kasutuse hõlbustamine. Protsessi tuleb kaasata kogu organisatsioon ning muuta see organisatsioonikultuuri osaks.
KPIde ülevaatus. Aeg-ajalt, aga mitte sagedamini kui kuus kuud, tasuks KPId ja nende aruandlus üle vaadata, sest prioriteedid ajas muutuvad.
Allikas: David Parmenter, “Winning” KPIs in an SMEs
16.–17. aprillil toimuva Pärnu Finantskonverentsi peaesineja on David Parmenter, kelle hüüdnimeks on The King of KPIs. David Parmenter on teinud KPIde uurimistööd 25 aastat ning on mitme bestselleri autor.