Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Luksusautode rentijad: turg on kasvamas

    Porsche Panamera luksusauto, mida saab ka Eestis rentida.Foto: EPA

    Luksusautode rentijate sõnul on viimase kahe aasta jooksul turg muutunud ja tegemist on kasvava äriga, kus on huvi nii tavaautode kui ka luksusautode vastu.

    „Huvi on kindlasti, üldiselt Eesti inimestele kallid luksusautod väga meeldivad, aga küsimus on hinnas, mida ollakse nõus maksma,“ sõnas A+ Autorendi juht Ringo Kristelstein. Tema sõnul on huvi autorendi vastu kasvamas. Mis puudutab luksusautosid, märkis Kristelstein, et mida soodsamaks autorent muutub, seda suuremaks ka kasvab huvi.
    A+ Autorent alustas eelmise aasta novembrist ainsana Baltikumis Porsche Panamera luksusauto rentimist ning juhi sõnul kasvab nõudlus suvel auto järgi kindlasti. „See on julge katsetus, sellist autot Eestis varem ei ole renditud. Reaalset ju nõudlust teada ei saa, kui seda pole katsetatud,“ rääkis Kristelstein.
    Autorendi turg on Kristelsteini sõnul viimase kahe aasta jooksul muutunud mitmekesisemaks ning autosid renditakse sageli. „Kallite autode jaoks on turg ilmselt piiratud,“ tõdes ta. „Autosid rendivad erinevad inimesed, erinevatel põhjustel. Inimesed on muutunud palju altimaks rentima.“
    Tesla Model S on Kristelsteini sõnul kindlasti pigem luksusauto kui elektriauto „Elektriautodesse suhtun neutraalselt. Huvi nende vastu oli suurem mõni aasta tagasi,“ sõnas ta. „Tesla on Eesti mõttes uudne ja huvi selle vastu alguses on kindlasti väga suur.“
    Europe Auto Tallinn omanik Silver Kasatkini sõnul rendivad inimesed luksusautot pulmadeks. „Seega praegu on rahulikum periood, kuid suvel renditakse autot rohkem,“ märkis Kasatki.
    Europe Auto Tallinn rendib ühte suurt mugavat ja esinduslikku Mercedes-Benzi ning siht- ja tegevuspiirkond on Tallinn ja Harjumaa, aga ka mujal Eestis on koos autojuhiga autot renditud. „80% rentijatest on Harjumaa pulmalised, kes rendivad kolmeks-neljaks tunniks,“ märkis Kasatkin. Ta lisas, et populaarne on Mercedes ka noorte seas, kes rendivad autot suvel nädalavahetuseks. Juurde ei ole Kasatkini sõnul plaanis luksusautosid rohkem soetada.
    Kasatki sõnul kogub Tesla S Model kindlasti Eestis populaarsust.
    Eesti esimene Tesla omanik Mario Kadastik teatas täna, et on otsustastanud koos sõbra Toomas Arikega teha Tesla rentimise firma, kust saab tänasest elektriautot rentida.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.