Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tänasest saab Eestis Teslat rentida

    Tesla model SFoto: Tesla model S

    Eesti esimene Tesla omanik Mario Kadastik otsustas koos sõbra Toomas Arikega teha Tesla rentimise firma, kust saab tänasest elektriautot rentida.

    „Tänasest hakkame pakkuma Tesla rentimise võimalust. Seda nii eraisikutele kui ka firmadele, nii lühiajaliselt kui ka pikaajaliselt ning juhita või juhiga,“ rääkis Kadastik.
    Mõte Teslat rentima hakata tuli rahva huvist. „Selle asemel, et hakata autosid vahetama ja uusi ostma, mõtlesime, et võiks turul puuduvat kohta täita,“ selgitas Kadastik. „Elektriautode renti küll on, aga Teslade vastu on kogu aeg huvi tuntud. Regulaarselt olen saanud Tesla fänniklubilt kirja, kas kuskilt oleks võimalik rentida ürituse või reklaami jaoks jne. See idee on mõnda aega juba küpsenud.“

    Mario Kadastik on esimene Tesla omanik Eestis, fänniklubi eestvedaja ning aktiivne brändi populariseerija. Lisaks Tesladega tegelemisele uurib ta universumi saladusi Euroopa Tuumauuringute Keskuses (CERN).

    Toomas Arike on üks Tesla esimesi omanikke Eestis ning esimese P85D omanik. Lisaks Tesla lipu kõrgel hoidmisele parandab Toomas ka meie kõigi elukvaliteeti meditsiinitehnika vallas.

    Kadastiku sõnul on esialgu plaanis rentida kahte autot. Mõlemad on olnud kasutusel, kuid lähevad puhtalt rentimiseks. „See on kasvav tempo. Kohe on võimalik ühte rentida, aga lähiajal liitub teine ka,“ märkis Kadastik.
    Äripartneril Toomas Arikel on praegu kaks Teslat, nendest üks läheb kohe rentimisele. "Kui inimene tahab rentida autot pikemaks perioodiks - pool aastat kuni kaks -, siis on ka selline võimalus olemas. Hetkel me oleme paindlikud ja vaatame rohkem klientide huve,“ sõnas Kadastik.
    Võistleb luksusautodega
    Ettevõte hakkab konkureerima Kadastiku sõnul pigem ülemise otsaga autoturust. „Me kindlasti ei hakka konkureerima lihtsate igapäevaste autorendifirmadega, vaid pigem sportlikuma ja luksusklassi autodega, mis teise suunitlusega,“ märkis Kadastik. Ta lisas, et ka ühe tunni kaupa ei ole võimalik Teslat rentida.  „Kindlasti jälgime ka seda, kellele me rendime,“ märkis Kadastik.
    Põhiliselt hakkavad autod olema Tallinnas, aga kokkuleppena on võimalik autot rentida ka väljaspool Tallinna. „Hetkel oleme otsustanud minna seda teed, et pakume kliendile sobivama lahenduse,“ rääkis Kadastik.
    Kui bensiiniauto puhul peab klient veenduma, et bensiinipaak oleks tagastusel täis, siis Tesla puhul seda nii karmilt ei nõuta. „Tõenäoliselt saab klauslina olema tingimus, et kui tuuakse mõni tund varem auto ära, siis üleandmise kohas saab akut laadida järgmise kliendi jaoks,“ märkis Kadastik.
    Odavaim Euroopas 
    Hind hakkab olema Euroopa odavaim. „Võrreldes teiste Euroopa Tesla rendihindadega me pakume odavamat teenust, aga mitte nii odavat kui üldine autode rendihind Euroopas,“ sõnas Kadastik.
    Kadastik ei osanud öelda, kas sellest ärist võib saada tema põhisissetulek ja ta paneb teaduri ameti maha. „Kunagi ei tea, kui suureks see äri kasvada võib. Kindlasti see ei jää kahe auto äriks,“ rääkis Kadastik. Ta ei välista ka seda, et teenust laiendatakse välismaale. „Kuna Teslal saab järgmine aasta valmis super laadimise võrgustik, mis katab kogu Euroopa ja milles laadimine on tasuta, siis miks mitte pakkuda seda teenust ka teistes riikides Euroopas,“ sõnas Kadastik.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.