Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla tahab energiaturul revolutsiooni korraldada

    Tesla akudFoto: Bloomberg

    Tesla sisenes elektrisalvestusseadmete turule, kus konkurents on suur, aga tulevikuperspektiiv helge, kirjutab Wall Street Journal.

    Tesla Motors soovib domineerima hakata kasvavat elektrisalvestamisturgu. Ekspertide sõnul on turul aga palju konkurentsi ja teisi tehnoloogiaid. Samuti tuleb hakkama saada mitmete väljakutsetega – näiteks sellega, kuidas vähendada elektrisalvestamisseadmete hinda niivõrd palju, et ka hinnatundlikul tarbijal tekiks huvi.
    Tesla teatas neljapäeval, et elektriautode liitium-ioon akud tehakse ümber selliselt, et neid saaks kasutada elektrisalvestusseadmetena kodudes, ettevõtetes ja tööstuses. Akude eesmärk on koguda elektrit ajal, mil see on odav ja seda on palju – näiteks päikesepaneelide puhul päikeselise päeva ajal – ning vabastada see siis, kui elektrit ei ole või on see kallis.
    Elektrisalvestuseadmete turg on jätkuvalt väike, kuid kasv kiireneb. Eelmisel aastal müüdi USAs taolisi akusid umbes 128 miljoni dollari eest. GTM Researchi andmetel müüdi enamus neist kommunaalettevõtetele. Vaid 1 protsent akude kogumahust installeeriti kodudesse.
    Tesla plaanib seda muuta. Ettevõtte tegevjuht teatas akusid tutvustaval üritusel, et ettevõte „proovib muuta energiaturu fundamentaalset struktuuri.“ Ettevõtte aktsia tõusis mõned päevad enne üritust 6 protsenti. Reedel, pärast üritust, püsis aktsia praktiliselt muutumata ja lõpetas päeva 226 dollaril.
    Mitme ettevõtted – näiteks Sungevity ja Sunrun Inc – plaanivad pakkuda akusüsteeme tarbijatele, kes kasutavad päikesepaneele. Ettevõtete sõnul on neil võimalik pakkuda hindu, mis suudavad Tesla omadega võistelda. Suurematele tarbijatele pakuvad liitium-ioonakusid näiteks Sunverge Energy, Stem Inc ja Greencharge Networks.
    „Turul, mida praktiliselt ei eksisteeri, on konkurents ettevõtete vahel väga tihe,“ ütles Electric Power Researchi elektrisalvestamisekspert Haresh Kamath. „Tesla loodab selle peale, et nad suudavad luua karismaatilise toote, mida inimesed tahavad osta. Sama moodi nagu Apple tegi iPhone'iga.“
    Lawrence Berkeley Riikliku laboratooriumi juht Venkat Srinivasan ütles, et keskkonna suhtes teadlikumad inimesed võtavad need patareid tõenäoliselt omaks. Samas nentis Srinivasan, et akude hinnad peavad peavoolu jõudmiseks kukkuma vähemalt 75 protsenti.
    Tesla sõnul on neil lahendus ka sellele probleemile. Nimelt ehitab ettevõte praegu koos Panasonicuga Nevadas hiiglaslikku akudetootmistehast. Ettevõtte sõnul suudab uus tehas vähendada akude tootmiskulusid 30 protsendi võrra.
    Tarbijatele pakub Tesla 7 kilovatt-tunniseid süsteeme 3000 dollari eest ja 10 kilovatt-tunniseid süsteeme 3500 dollari eest. Keskmises kodus on elektritarbimiskoormus 2-5 kilovatti. See tähendab, et Tesla patareid suudavad terve kodu vähemalt mitmeks tunniks energiaga varustada. Akud suudavad ära katta tähtsamate seadmete – külmkapi, mikrolaineahju, valgustite ja ventilaatorite – energiavajaduse terve õhtu jooksul. Näiteks ajal, mil päikesepaneelid elektrit ei anna ning päeval on olnud piisavalt päikesevalgust, et akud täis laadida.
    Akud on aga väike osa tervest päikesepaneelide ja elektrisalvestamise süsteemist. Integreeritud süsteem, kuhu kuuluvad päikesepaneelid, patareid, vaheldi, juhtimisseadmed, ehitusload ja muud kulud, võib maksta 20 000 dollarit või rohkem.
    Praegu on energiasalvestusseadmete hind 800-2000 dollarit kilovatt-tunni kohta. Tesla on oma hindade poolest seega turul praegu odavamate seas, ütles GTM Researchi analüütik Ravi Manghani. Manghani hinnangul peaks keskmine hind kilovatt-tunni kohta olema alla 500 dollari, et nõudlus tunduvalt suureneks.
    Samas on ka tarbijaid, kes hinnast niivõrd palju ei hooli. Mitmed suured ettevõtted on hakanud kasutama energiasalvestusseadmeid, et vähendada energiakasutust ning kommunaalarveid.
    Ka elektritootjad on kõrgtehnoloogilistest akudest huvitatud – nad proovivad vähendada elektrivõrgu kalleid uuendusi ning elektritootmise kõikumist.
    Elektritootjate arvates on elektrisalvestamine tulevikus tähtis osa elektrisüsteemidest, sest võrku lisatakse järjest enam taastuvallikatest saadavat elektrit, ütles Sacramento Municipal Utility Districti tehnoloogiajuht Mark Rawson.
    Liitium-ioon tehnoloogia, mida kasutab Tesla, näeb tänases kontekstis hea välja, sest taolised akud suudavad elektrit kiiresti koguda ja vabastada. Samuti peavad akud kaua vastu, ütles Rawson. „Samas ma ei ütleks, et tegemist on hõbekuuliga. Innovatsioon toimub jätkuvalt.“
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.