Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome väikefirma loodab Teslale konkurentsi pakkuda

    Toroidion 1MWFoto: Toroidion

    Elektriautosid valmistaval noorel Soome firmal on suured ambitsioonid – tulevikus tahetakse konkurentsi pakkuda Tesla Motorsile, vahendab CNN Money.

    Soome ettevõte nimega Toroidion tegutseb praegu elektriauto kallal, mille võimsus on üllatavalt suur – 1341 hobujõudu.
    Auto nimega Toroidion 1MW, mida ettevõte nimetab elektriliseks hüperautoks, on liblikuste ja retrodisainiga.
    Muidugi on autol väga kõrge hind. Toroidoni tegevjuht Pasi Pennanen ütles, et kindlat hinda ei ole veel määratud, aga see peaks jääma esimese 100 auto puhul 1,5 ja 3,5 miljoni dollari vahele.
    Autot esitleti esmakordselt aprilli keskel toimunud Monaco autonäitusel nimega Top Marques.
     
    Toroidion 1MWFoto: Toroidion
    Pennaneni noor ettevõte on auto ja uhiuue akude tehnoloogia kallal töötanud juba viimased neli aastat. Seal töötab 15 inimest ning ettevõte on isemajandav, mis tähendab, et väljastpoolt pole finantseeringut saadud.
    Tegevjuht tahab edaspidi meelitada ligi ka investoreid ning loodab, et ettevõttelt tellitakse vähemalt 100 Toroidioni autot. Autosid loodetakse klientidele kohale toimetama hakata umbes kahe aasta pärast. Pikemas perspektiivis tahab ettevõte viia elektriauto masstootmisesse, vähendada hinda ning püüda kõiksugu ostjaid. Eriti neid, kellele meeldivad Tesla või teised elektriautod.
    Algupäraselt disainiti Toroidion 1MW selleks, et see suudaks võistelda Le Mansi 24-tunni võidusõidus. Pennanen ütles, et elektriauto suudab võidusõidu kindlasti võita. „Meil on võiduretsept olemas,“ ütles ta ning lisas, et mitmed võidusõidu meeskonnad on auto vastu juba huvi üles näidanud.
    Samas rõhutas Pennanen, et Toroidion 1MW disainiti ka praktilistel eesmärkidel ja lootuses, et millalgi saab sellest luua ka pereauto taolise versiooni.
     
    Toroidion 1MWFoto: Toroidion
    Erinevalt Teslast saab Toroidioni akusid autolt eemaldada ja laadida neid näiteks siseruumides, kasutades selleks tavalisi pistikupesasid. Muidugi saab autot ka väljas laadida, kasutades selleks sisseehitatud laadimissüsteemi. Samuti on sõidukil superauto kohta ebatavaliselt suur pakiruum.
    Toroidion erineb teistest elektriautodest ka mürataseme poolest. Tavaliselt pakuvad elektriautod reisijale rahulikku ja vaikset sõitu. Toroidion võib muutuda aga väga valjuhäälseks. Auto mootor muutub eriti valjuks siis, kui sõiduki kiirus ületab 200 km/h.
    „See on emotsionaalne ja sensatsiooniline tunne, sest sa oled kaasa haaratud auto jõudlusest ja mootori häälest. See kõlab nagu ringraja auto koos lennuki reaktiivmootoriga,“ ütles Pennanen.
    Toroidoni juhid loodavad, et auto uus mootor ning akude tehnoloogia aitavad neil ka finantseerimist leida. Nende sõnul saab tehnoloogiat kasutada ka teistes seadmetes, näiteks tuulikutes, paatides ja isegi lennukites. Kui nad suudavad oma patenti ka müüa, saaks saadud raha eest viia elektriautod laiemale turule.
    „Ettevõtte tulevikusuund on praegusel hetkel suhteliselt paindlik,“ ütles Pennanen.
    Toroidion 1MWFoto: Toroidion
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Hollandi firma plaanib Pärnusse miljarditehast Riisalo: kui saame neid kuidagi aidata, siis teeme seda
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.