Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurendid: Uber võib olla ebaseaduslik

    Uberi esindaja Alex Lobovi sõnul on Uberil Tallinnas turgu küllaga.Foto: Andres Haabu

    Täna alustas Tallinnas tegevust rahvusvaheliselt menukas sõiduteenuse äpp Uber. Konkurentide sõnul on aga odavamaid hindu pakkuva teenuse seaduslikkus küsitav.

    Uber alustas Tallinnas tegevust autojuhte ja sõitjaid ühendava mobiilirakenduse pilootprojektiga uberPOP. USAs loodud teenus on mitmes riigis turu segamini löönud, kuna pakub tihtipeale taksodest odavamat hinda. Uberi esindaja ja rahvusvaheline lansseerija Alex Lobov ütles, et eestlastel on Uberi vastu külalltki suur huvi. Nimelt oli tema sõnul juba pool aastat enne Uberi Eestisse tulemist mobiilirakendust Tallinnast umbes 3000 korda alla laetud. „See oli ka üks peamine põhjus, miks me otsustasime Tallinnas tegutsema hakata. Nõudlus oli ilmselgelt olemas,“ märkis Lobov.
    Uber käivitas esmalt pilootprojekti. Lobov ütles, et senimaani on ta huvitundjate arvuga väga rahul. Juhtide ja autode arvu Lobov avaldada ei tahtnud. „Platvorm on sõitjatele väga paindlik. Näiteks on inimesi, kes teevad seda oma päevatöö kõrvalt,“ ütles ta. Uberi taksojuhiks saamiseks teeb ettevõtte huvilisele taustakontrolli. Isik ei tohi olla kriminaalselt karistatud, auto peab olema tehniliselt korras ja mitte vanem kui kümme aastat. Juht peab olema vähemalt 21aastane ja liiklusrikkumisteta. Uber võtab autojuhtidelt teenustasu 20% sõiduhinnast.
    Lobov lisas, et kuigi Eestis on menukas taksoteenuseid ühendav äpp Taxify, mis on ka Uberile konkurent, on teenused siiski teistsugused. „Auto on peale eluaseme kalliduselt teine asi, mida ostetakse. Samuti on neid kallis ülal pidada. Uber pakub võimalust neid kulutusi vähendada,“ ütles Lobov.
    Tulika taksod peatuses. Ettevõtte juhatuse liikme Anne Rebase sõnul võivad Uberi madalad hinnad valdkonna maksulaekumisele kurja teha.Foto: Andres Haabu

    Uber

    Tehnoloogiafirma, mis ühendab kasutajad autojuhtidega läbi nutitelefoni rakenduse. Uberi platvorm pakub alternatiivi ühistranspordile enam kui 300 linnas ja 55 riigis.

    Reedel avatud Uberi pilootprogramm pakub Tallinnas sõidujagamise teenust läbi Uberi rakenduse. Sõidu tellimiseks peavad reisijad rakenduse Apple’i või Androidi veebipoest alla laadima ja konto tegema.

    Uber võimaldab reisijatel auto saabumise ajal näha juhi nime, fotot ja auto numbrimärki. Reisijal on sõidu vältel ligipääs GPSile ja võimalus jagada oma asukohta lähedastega, kes saavad jälgida kasutaja turvalist saabumist sihtkohta.

    Kõik uberPOPi platvormi kasutavad autojuhid on enne tööle asumist Uberi poolt kontrollitud. Juhid peavad olema vähemalt 21-aastased, läbima taustakontrolli ja omama rikkumisteta juhiluba, autokindlustust ja personaalset sõidukit.

    Uber on USAs populaarne, ent Euroopas on ettevõttel keerulisem olnud. Seni on Uber keelatud Hispaanias, Portugalis ja Saksaamaal. Hiljuti alustati Uberi suhtes uurimist ka Rootsis, et kontrollida maksuseaduste täitmist.

    Konkurendid kahtlevad Uberi seaduslikkuses
    Taxify tegevjuht Martin Villigi sõnul on Uberi tegevus praegu kehtivate seaduste järgi ebaseaduslik, kuna eraisikutel pole lubatud sõiduteenust pakkuda. Villigi sõnul tuleb sügisel ühistranspordi seadusemuudatusega käibele juhuveo mõiste, mille alla Uber end paigutada tahab. „Praegu aga sellist seadust pole,“ ütles ta.
    Villig lisas, et ootavad praegu valitsuselt selget seisukohta, kas selline tegevus on seaduslik, sest siis saaks Taxify ka enda tulevikuplaane kavandada. Nimelt on Villigi sõnul eraisikutel selge huvi pakkuda enda autoga taksoteenust. „Ka meie poole on pöördutud sooviga enda autoga taksoteenust pakkuda. Siiamaani pole me seda teinud just sellepärast, et meie arvates pole see seaduslik,“ rääkis ta. Kui aga sügisene seaduse muudatus eraisikute sõiduteenuse kasuks pöördub, on ka Taxify valmis Uberile konkurentsi pakkuma. „Statistika järgi tellitakse odavamaid taksosid rohkem ja neid on turul vähe. Nõudlust on ja klientide soovile peab ju vastu tulema,“ ütles Villig.
    Tulika takso juhatuse liige Anne Rebane ütles, et nende ettevõttele on tähtis, et turul oleks kõigile tagatud võrdsed tingimused. „Kui Uber neid tingimusi täidab, siis on korras,“ ütles ta. Uberi mõju Tallinna taksoärile Rebane veel hinnata ei soenda. „Räägitakse, et Uberi hinnad tulevad oluliselt odavamad kui takso omad. Tallinna odavamate taksode hinnad on aga juba praegu väga madalad,“ ütles ta. Seega on Rebase sõnul küsitav, mille arvelt hinnavõitlus algaks. „Taksonduse maksulaekumine on problemaatiline. Kui hinnad lähevad veel madalamaks, siis tuleks see tõenäoliselt autode kvaliteedi ja veel suurema maksude optimeerimise arvelt,“ märkis ta.
    Ministeerium panustab usaldusele
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõuniku ja transpordi valdkonna pressiesindaja Mihkel Loide sõnul käib praegu Uberi tegevuse õiguslikkuse kohta analüüs. „Hinnangu saame anda siis, kui analüüs on tehtud, kuid eeldame, et Uberi esindajad lähtuvad Eestis kehtivatest seadustest,“ ütles ta.
    Loide lisas, et sügisel hakkab kehtima ühistranspordi seaduse muudatus ja kasutusele tuleb tõesti juhuveo mõiste. „Samas, siiski eraisikuna teenust osutada ei saa, kuna tegevusluba saab taotleda ainult äriregistrisse kantud ettevõte,“ selgitas ta. Samamoodi hakkab olema ka sügisel, lihtsalt seni kehtinud kord saab selgema sõnastuse ja paindlikkust juurde. „Kui osutatakse teenust, siis jätkuvalt on nõutav, et konkreetse teenuse jaoks oleks vastav luba,“ ütles ta.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.