Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maailma populaarseim karastusjook on... vesi

    Naine poes vett ostmas.Foto: Bloomberg

    Kuigi praegu teevad alkoholivabade jookide turul ilma ülieksootilised janukustutajad, on siiski üks jook, mis teeb kõigile teistele pika puuga ära, kirjutab Financial Times.

    Selleks joogiks on vesi. Turu-uuringufirma Canadean kohaselt on tavalise pudelivee tarbimine esmakordselt ületanud tavapäraste alkoholivabade jookide nagu näiteks kookose- ja laimiveed, tarbimise. See tähendab omakorda, et maailma populaarseim alkoholivaba jook on vesi.
    Tarbijate „veejanu“ on tekitanud suurt konkurentsi ning turuosa pärast heitlemist suurtootjate nagu prantsuse Danone’i, šveitslaste Nestle`i ning USA suurkorporatsioonide Coca-Cola ja Pepsi vahel.
    Canadeani statistika kohaselt on pudelivee müüginumbrid kasvanud alates 2008. aastast kuue protsendi võrra, karboniseeritud karastusjookide müük on kasvanud samal ajavahemikul üksnes 1,3%.
    Uuringute põhjal on kindlaks tehtud, et Y-generatsioon ehk aastail 1979-2001 sündinud inimesed eelistavad üha enam töötlemata ning võimalikult väheste lisanditega sööke-jooke, kusjuures jookide puhul on näha üha suurenevat tendentsi just vee suunas.
    Globaalsel tasandil on seesugust trendi märgata just Aasias, eeskätt Hiinas ja Indias, kus valitsus on sageli hädas inimestele kraanivee võimaldamisega, eriti just suurtes ning kiiresti kasvavates linnades. Kui keskklassi kuuluvatel peredel majanduslikult võimalik, eelistavad nad osta pudelivett. Näiteks on hiinlaste pudelivee tarbimine viimasel viiel aastal kahekordistunud.
    Danone’i finantsdirektor Cecile Cabanis on öelnud, et Aasia on ettevõtte jaoks tugeva kasvutendentsiga piirkond.
    Mitmed analüütikud on mõistagi kahelnud, kas Danone suudab müüginumbreid pikalt nii kõrgel hoida. Praegu on eriti populaarsed Danone’i erinevad maitseveed. Siiski väidab kompanii ise, et müüginumbrite püsimine on kindel.
    Hinnasõda
    Nestle`i müüginumbrite põhjal on lisaks Aasiale vesi üha populaarsemaks muutumas ka ameeriklaste seas. Nestle sisenes pudelivee turule 1992. aastal, mil osteti Perrier-Vittel. Kui Danone keskendub rohkem arenevatele turgudele müümisele, siis Nestle on oma fookuse seadnud arenenud turgudele.
    Nestle`i veemüügiosakonna juht Marco Settembri väitis, et kuna USAs on inimesed muutumas oma tervise pärast üha murelikumaks, on nad varasemad magusad karastusjoogid vahetamas vee vastu.
    Beverage Digesti andmeil on karboniseeritud karastusjoogid tegemas suurt vähikäiku – 2014. aasta märkis kümnendat järjestikkust aastat, mil karastusjookide müüginumbrid on langenud. Selle valguses püüab näiteks Coca-Cola vähendada oma majanduslikku sõltuvust karboniseeritud karastusjookidest ning on seadnud kursi hoopis veeturule – näiteks müüb Coca-Cola vitamiinivett Suurbritannias.
    Uuringufirma Nielseni andmeil suurenes viimase aasta jooksul Suurbrtannias pudelivee müük 10% võrra.
    Lisaks kompaniidevahelisele võimuvõitlusele on pingeid seoses jookide müügiga tekkinud ka ettevõtete ja valitsuse vahel. Näiteks on Mehhikos tekkinud olukord, kus Danone sõdib valitsuse plaani vastu kehtestada magusatele karboniseeritud jookidele lisamaks. Kuigi Danone toodab maitsevett, millele on natuke suhkrut lisatud, mõjutab see rohkem siiski koolakompaniisid, kes on koola asemel hakanud tootma samuti maitsevett. See tähendab, et arenevatel turgudel on kujunemas omamoodi hinnasõda.
    Canadeani raporti kohaselt on nõudlus pudelivee järele tulnud, et jääda. Uuringufirma andmeil on pudelivee müügi väljavaated väga head ja müüginumbrid peaksid tegema tublit kasvu vähemalt kuni 2019. aastani.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
LHV kasvatas tugevalt kasumit, toetudes intressitulude kasvule
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.