Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vichmann: Parts valetas

    Marcel Vichmann ütles, et Juhan Parts valetas, kui ütles majandusministrina, et rongisõit läheb Elronit luues odavamaks.Foto: Raul Mee

    Edelaraudtee omanik Marcel Vichmann võrdles Edelaraudtee maksumust ja Elroni maksumust Eesti rahvale ja tegi järelduse, et majandusminister Juhan Parts valetas, et rongisõit läheb 6,5 miljonit odavamaks.

    "Olemuslikult saab Elron riigilt täpselt nii palju ja veidi enam raha kui Elron suudab riigile oma kulusid näidata ja tõestada," märkis Vichmann. "Kokku maksis Eesti rahvas rongisõidu eest diiselrongi liinidel 2014. aastal 34 miljonit eurot. Edelaraudtee ajal oli rongisõidu maksumus Eesti rahvale 20 miljonit."
    Vichammni sõnul peab igaüks ise otsustama, kas uued rongid ja tihedam graafik on väärt 14 miljonit eurot. "Igatahes on selge, et majandusminister Juhan Parts valetas, et rongisõit läheb 6,5 miljonit odavamaks," sõnas Vichmann viidates Parstu sõnavõtule pressikonverentsil eelmise aasta jaanuaris.
    Vichmann on varem Partsile öelnud, et riik võiks anda Elektriraudtee liinid Edelaraudteele majandada ja üleandmise päevast küsinuks ta riigi käest 10% vähem tasu, kui riik maksis Elektriraudteele. "Juhan vastas loomulikult eitavalt. Estonian Air on hea näide riigi võime(tuse)st riigiettevõtteid majandada," tõdes Vichmann.
    Ta lisas, et üldkokkuvõttes on tekitatud riiklik ettevõte, mis on tootnud aastaga 7 miljonit eurot kasumit ja põhimõtteliselt on riigil võimalik sealt dividende välja võtta, kui riigil taas mingeid kulutusi tekib. "Loomulikult meeldib poliitikutele sellist kassat enda käes hoida. Seitsmemiljoniline kasum tähendab seda, et näiteks võiks olla kogu rongisõit diiselrongidel tasuta ja Elron tuleks ikka ots otsaga kokku," sõnas Vichmann.
    Eraettevõte majandaks odavamalt
    Arvestades Euroopa suunda majanduse liberaliseerimisele on Vichmannile täiesti arusaamatu, et riik otsustas riigistada rongiliikluse ja nüüd ka laevaliikluse. Tema hinnangul oleks ainuõige samm viga parandada ja korraldada rongide ja laevade opereerimiseks hankekonkurss. "Kokkuhoiu saavutaks riik kindlasti," nentis ta.
    Vichmanni sõnul võiks ka eraettevõte majandada Elroni riigisiseseid liine oluliselt odavamalt, kui on praegused riigi makstavad tasud. "Aga vohava riigikapitalismi tingimustes on see võimatu," märkis ta.
    Vichmann märkis, et riigi tellimust täitva riigiettevõtte majandustulemused ei näita suurt midagi. "Riik maksab Elronile täpselt nii palju, kui Elron kulutada suudab. Mõistlik majandamine ei ole siinjuures oluline. Riigiettevõttel on kulusid, milliseid eraettevõtja ei ole uneski näinud," tõdes ta.
    Värskelt avaldatud ASi Eesti Liinirongid (Elron) majandusaruandest selgub, et ettevõte teenis mullu küll 7,8 miljonit eurot puhaskasumit, kuid samal ajal sai riigifirma koguni 30,6 miljonit eurot toetusi. Äripäev kirjutas, et bussifirmade hinnangul sõidab Elron neist üle.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.