Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Helm soovitab langetada autode erisoodustusmaksu

    Maksu- ja tolliameti peadirektor Marek Helm.Foto: Eiko Kink

    Maksu- ja tolliameti peadirektori Marek Helmi sõnul tuleks langetada autode erisoodustusmaksu, kuna praegune maksumäär pole ettevõtjatele vastuvõetav ja sunnib neid sõidupäevikuid pidama.

    Helm märkis, et kaks kolmandikku ettevõtete sõiduautodest on deklareeritud nii-öelda kahese kasutusega. Ülejäänud on ühese kasutusega, mida on väga keeruline kontrollida. Pealegi kulub Helmi hinnangul sellele ebamõistlikult palju maksuameti ressurssi. Ettevõtjad on ka viidanud, et ei näe sõidupäeviku pidamisel mõtet.
    “See (sõidupäeviku täitmine – toim) on aastal 2015 ebamugav ja suunab ettevõtjaid teele, kuhu nad minna ei tahaks. Ettevõtjad tulevad mu juurde ja ütlevad, et Marek, saad ju aru, et kirjutame sinna midagi, et oleks tehtud, ning meie omakorda saame aru, et kui sinu inimesed tulevad kontrollima, on väga raske tagantjärele tuvastada, kuhu täpselt mingil kellaajal sõideti,” kirjeldas Helm viimastel kuudel olnud kohtumisi ettevõtjatega.
    Nii sõidupäevikute pidamine kui ka kontrollimine kulutavad mõlema osapoole aega, kuid ei anna soovitud tulemust. “Oleme otsinud ettevõtetega kontakti ja võimalusi, kuidas edasi minna,” rääkis Helm ja lisas, et rahandusministeerium saab anda hinnangu, kui palju paindlikkust on regulatsiooni muutmiseks. “Praegu ei peaks jooksma amokki, et prognoositud laekumist täis saada.”
    Seega tuleks paika panna erisoodustusmaksu määr, mis oleks ettevõtjatele talutav. Samal ajal, usub Helm, riik maksutuludes ei kaotaks. Ka ei oleks maksuametil siis vaja inimesi “mööda ilma laiali saata midagi kontrollima” – töötajatel oleks mahti tegeleda suurte käibemaksupettustega. “Ühe auto kontroll toob näpuotsaga raha. Kontrolliks kulub maksumaksja raha ja mitmeid tunde. Kogu revidendi koosseis peaks olema 1000euroste arvete kallal, kus näeme suuremaid pettusi,” lausus Helm.
    Helm on poliitikutele vihjanud, et erisoodustusmaksuga peaks midagi ette võtma. “Riik võiks anda konkreetse signaali – kas autode teema vaadatakse ümber ja ajakava, mida millal teha. Mida kauem kestab olukord, kus justkui täidetakse seadust, aga ei täideta ka, sest järelevalve ei ole piisav, seda kehvem. Teema ei ole nii keeruline, et peaks aasta otsa sellega punnitama. Küsimus on mõistlikus erisoodustusmaksu määras ja ettevõtjatega kokkuleppes,” rääkis Helm veel.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.