Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki omanikud noolisid Leedu lennufirmat

    Ain Hanschmidt ja Enn Pant soovivad osta kahte lennufirmatFoto: Raul Mee, Äripäev

    Tallinki suuromanik Infortar uuris võimalusi omandada lisaks Estonian Airile ka Leedu lennufirma Air Lituanica, kuid tehing jäi katki.

    Air Lituanica juhtkonnale 7. mail saadetud kirjas tegi Enn Pandile, Ain Hanshmidtile ja Kalev Järvelillele kuuluv ettevõte ettepaneku alustada koostööd ühise firma loomiseks, millel oleks kaks baasi – nii Tallinnas kui ka Vilniuses, selgub Äripäeva käsutuses olevast kirjast.
    Infortar palus vastust 20. maiks. Leedu majanduslehe Verslo žinios ajakirjanik Dalius Simenas ütles Ärpäevale, et tehing jäi siiski katki. 22. mail teatas Leedu lennufirma Air Lituanica ootamatult, et lõpetab tegevuse.
    Suured plaanid
    Selle asemel, et püüda päästa Air Lituanicat, tehakse aga kõnealuses kirjas, mis kannab Infortati tegevjuhi Jaan Tamme allkirja, ettepanek alustada uus ettevõte, mis tagaks madalamad ülalpidamiskulud läbi sünergia Estonian Airiga. „Meie eesmärk on sulgeda Air Lituanica õiguslik keha, kuid säilitada praeguse firma parimat turuväärtused nii palju kui võimalik, sealhulgas välja valitud töötajaid, tugevat kohalikku brändi ja kliendisuhteid,“ seisab ettepanekus.
    Uue ettevõtte loomise esimene faas leiaks aset ajavahemikul oktoober 2015 kuni detsember 2016. Selle käigus luuakse Vilniusesse lennubaas ning pannakse paika esialgsed liinid Brüsselisse, Amsterdami, Stockholmi, Berlini, Hamburgi, Münchenisse ja Tallinna ning mõned hooajalised lennud, näiteks Spliti ja Barcelonasse. Samuti plaanitakse teha koostööd skandinaavia lennufirmaga SAS.
    Eriliselt tihe side luuakse Tallinnaga, kust edasi saaksid leedukad sõita Helsingisse (Tallinkiga), samuti Skandinaaviasse Kopenhaagenisse ja Oslosse. Seejuures on eesmärk esimese 15 tegevuskuu jooksul teenindada 200 000 reisijat.
    Pikemas plaanis on kavas laiendada nii lennukiparki kahelt lennukult 5-8 masinani. Samuti lisada sihtkohti nagu London, Moskva, Peterburi, Varssavi, Viin, Milano, Pariis ja Praha ning kasvatada reisijate arvu 500 000ni.
    Kokkuvõttes looks Infortar kahe kodubaasiga, Tallinnas ja Vilniuses, lennufirma, mis aga vajaks kuni aastani 2020 toetusi. Seejuures on Infortar valmis investeerima kokku kuni 50 miljonit eurot.
    Selleks, et plaani ellu viia, vajaks Infortar nii majanduslikku kui ka poliitilist tuge ja põhjendumust kohalikelt võimudelt, seisab kirjas.
    Teatavasti on Infortar huvitatud ka Estonian Airi ostmisest juhul, kui Euroopa Komisjon lõpetab võimaliku keelatud riigiabi uurimise ning kiidab selle heaks. Kuigi esialgu pidi Euroopa Komisjon andma oma hinnangu kevadel, siis praeguseks on see lükkunud sügisesse.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.