Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autotootjad kihutavad Iraani

    Ka Bentley tahab Iraani turul kanda kinnitada. Pildil Bentley GT V8Foto: epa

    Sel nädalal lõppenud Iraani tuumakõnelused märkisid ühtlasi stardipauku maailma autotootjatele, kes nüüd üksteise võidu Iraani poole vurama hakkavad. Selgub aga, et lisaks teineteisele tuleb neil rinda pistma hakata ka Hiina autotootjaiga.

    Financial Times kirjutab, et pärast ajaloolise leppe saavutamist hakkasid autotootjad Bentley ning PSA Peugeot Citroen Iraani väga tulutõotavale turule kihutama. Nendega ühineb arvatavasti ka Briti sportautode tootja Lotus, kes juba kuulab maad vahendusfirmade osas. Bentley teeb praegu turu-uuringuid, et järgmisel aastal esimene pood avada.
    Analüütikud leiavad, et Prantsuse ja Saksa autotootjad on need, kes Iraani avanenud turust enim kasu saavad. Neil ettevõtetel olid Iraanis esindused ka enne sanktsioonide kehtestamist.
    Iraan on Lähis-Ida suurim autoturg, müües aastas 900 000 ning ehitades 1,1 miljonit sõidukit.  
    Investeerimispanga Rothschild analüütik Vikas Sehgal lausus, et Iraanil on potentsiaali saada piirkonna suurimaks tööstuslikuks jõuks, suutes areneda nii kaugele, et aastas toodetakse kolm-neli miljonit autot.
    Hea ajastus
    Paljude autotootjate jaoks ei saaks Iraani turu avanemine paremini ajastatud olla, kuna tootjad otsivad pidevalt uusi turge, et tasa teha rahaline kaotus, mis tuleb aeglustuva majanduskasvuga turgudelt nagu Hiina, Brasiilia ja Venemaa.
    Konsultatsioonifirma Gao Feng Advisory direktor Bill Russo nentis, et Iraani turul on väga suur potentsiaal. „Kui sa otsid nii-öelda tühja kohta ehk paika, kus sa varem pole müünud, siis see (Iraan – toim) on praegu maailma üks paremaid võimalusi,“ lisas ta.
    Iraani autoturgu domineerisid varasemalt Prantsuse autotootjad Renault ja Peugeot, kes tarnisid Iraani autosid osadena, mis seejärel kohalike tootjate Iran Khodro ja Saipa poolt kokku pandi.
    Peugeot müüs 2011. aastal Iraanis 450 000 autot, mis on umbes kolmandik sealsest automüügist. Seejärel aga tulid sanktsioonid, mistõttu pidi Peugeot’ turult eemalduma.
    Hiina konkurendid
    Tagasitee endisele turule ei saa olema lihtne. Kui Iraanile sanktsioonid kehtestati ning Lääne autotootjad lahkuma pidid, täitsid selle tühimiku üsna kiiresti Hiina autotootjad. Viimastele oli Iraan suurepärane võimalus, arvestades, et Hiina autod arenenud majandusega riikides eriti sooja vastukaja ei saanud.
    „Lääne autotootjad leiavad eest autoturu, mida on Hiina autotootjad märkimisväärselt muutnud,“ kommenteeris LMC analüütik Zakia Subhan.
    Hiina autotootjaile oli Iraan möödunud aastal suurim ekspordipartner. Bernstein Researchi andmeil tarnisid Hiina autotootjad Iraani 114 000 sõidukit.
    „Nad (hiinlased – toim) on sellel piirkonnal kaua silma peal hoidnud,“ lausus Russo ja lisas, et nüüd, kui ka ülejäänud maailm Iraani vastu huvi tunneb, võib Hiina selles näha oma võimalust. „On aeg tegutseda,“ ütles ta.
    Konkurentsi ei karda
    Hoolimata sellest, et Iraani turu on üle võtnud nii Aasia kui ka kohalikud ettevõtted, ei heiduta see Peugeot’d. Prantsuse autotootja sõlmis aprillis taas lepingu Iran Khodroga, et taastada varasem tootmine. Lisaks on PSA Peugeot Citroen sõlminud juba turustuskokkuleppeid, et tuua turule ka luksuslik DS bränd.
    Analüütikud usuvad, et enim saab kasu avanenud turust Saksa autotootja Volkswagen. Analüütikute hinnangul võiks Lääne autotootjate jaoks olla suurim õnnestumine see, kui õnnestuks toota uus Skoda või Dacia laadne bränd: odava hinnaklassiga autod, mida võib tarnida kõikjale üle maailma.
    Iraani autotööstus, mis moodustab umbes kümnendiku riigi SKTst, oli üks esimesi, mis lõikas kasu Läänega suhete normaliseerumisest. Pärast sanktsioonide kehtestamist kuni 2013. aastal sõlmitud vahelepinguni oli aastane tootmine langenud 1,6 miljonilt ühikult 700 000ni.
    Subhani hinnangul on riigi autotööstust räsinud nii imporditavate osade väike arv, ekspordikeelud, autode müügi hinnakontrollid, kõrged laenude intressimäärad kui ka rahva vähene ostujõud.
    Samas oli väikesõidukite tootmine selle aasta esimeses kvartalis võrreldes aasta varasema ajaga kasvanud 31 protsendi võrra. Sanktsioonide majavõtmise jätkumisel on oodata selle numbri tublit kasvu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.