Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konkurendid tegid Anttilale ära
Kui 2014. aastal moodustas müük posti või interneti teel statistikaameti andmetel hinnanguliselt 93 miljonit eurot, oli Anttila turuosa ligi 5%.Foto: Julia-Maria Linna
Kuigi postimüük kasvab aina jõudsamalt, sulgeb Eesti kaugmüügi teerajaja Anttila uksed. E-kaubanduse liidu juhatuse esimehe Signe Kõivu sõnul võisid nad konkurentidele lihtsalt alla jääda.
E-kaubanduse liidu juhatuse esimees Signe Kõiv märkis, et uudis Anttila otsade kokkutõmbamisest Soomes ulatub juba möödunud aastasse. „Kuigi Anttila AS ei olnud kahjumis ja müügitulu vähenes 2013. aastaga võrreldes vaid 7,4%, on tegemist omanike strateegilise otsusega,“ nentis ta.
Kõivu sõnul ei saa anda ühest vastust, miks Eesti kaugmüügi teerajaja Anttila omanikel tuli e-kaubanduse tõusulainel vastu võtta otsus ettevõte sulgeda. Ta lisas, et Anttila lahkumisest võidavad eelkõige konkurendid, kes kliente oma tiiva alla hakkavad aktiivselt püüdma. Arvestades, et 2014. aastal moodustas müük posti või interneti teel statistikaameti andmetel hinnanguliselt 93 miljonit eurot, oli Anttila ASi turuosa ligi 5%.
E-kaubanduse liidu tänavuse tarbijauuringu järgi otsib klient e-poest soodsaid hindasid, aja kokkuhoidu, ööpäevaringselt avatud teenust ja mugavat ostuprotsessi. „Võimalik, et konkurendid suutsid oma tegevusega paremini tarbijate ootustele vastata, kuna müük posti või interneti teel kasvas 2015. aasta mais Eestis mullusega võrreldes jaekaubanduses kõige enam, tervelt 57%,“ rääkis Kõiv. Oluliselt on kasvanud ka piiriülene e-kaubandus, mis võimaldab tarbijatele laiemat kaubavalikut ja hinnasäästu headel tarnetingimustel.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.