Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sakslased eelistavad üha enam autot rentida

    Rendiautod on Saksamaal üha enam populaarsust kogumasFoto: epa

    Unistus uhket isiklikku sõiduautot omada on noorte sakslaste jaoks eilne päev, nemad eelistavad hoopis rendiautot, kirjutab Bloomberg.

    Saksamaa tööstuskaubanduse assotsiatsiooni andmeil on nende sakslaste arv, kes on liitunud autorentimise teenusega, kasvanud võrreldes 2010. aastaga seitse korda. Neist sakslastest, kellel on juhiluba, moodustab autorentimise teenusega liitunute arv üksnes kaks protsenti, mistõttu rendiäril on ruumi kasvada küll ja veel.
    Kui Hamburgis elav arhitekt Oliver Kienzler peaks ostma endale ja oma perele auto, soetaks ta ilmselt universaalkerega Škoda. Selle asemel on tema käsituses aga terve armee BMWsid.
    Kuigi Kienzler võiks majanduslikus mõttes endale isiklikku autot lubada, on ta ometi üks paljudest Saksamaa linlastest, kes on otsustanud auto rentimise kasuks. Nii jäävad tal kandmata näiteks kindlustuse ja hoolduse kulud.
    „Autot omada on täiesti mõttetu,“ leiab 46aastane Kienzler, kes nendib, et kui sul on kesklinnas kodu, siis on isiklik auto pigem koormaks kui kasuks.
    Isikliku auto omamise unistusest loobumine ning rendiauto kasutamine on Saksamaal üha enam levima hakanud ning mõjutab paljudes suuremates linnades juba linnapiltigi. Näiteks Münchenis oli eelmisel aastal 1000 elaniku kohta 491 autot, kui aasta enne seda oli näitaja olnud 493. Hamburgis on see arv langenud võrreldes varasemaga veelgi enam.
    Arvatakse, et üks põhjuseid, miks Saksamaal uue auto ostmine vähenenud on, peitub ka erinevate programmide nagu BMW DriveNow ja Daimleri Car2Go populaarsuse kasvus. 
    Massituru mõjud
    Konsultatsioonifirma Frost & Sullivan esindaja Martyn Briggs lausus, et üks rendiauto suudab lõppkokkuvõttes asendada umbes 15 isiklikku sõiduautot. Kuna noored inimesed autot osta ei soovi, mõjutab see esmalt autotootjaid.
    Mõistagi on viimased inimeste meelsuse muutumisest teadlikud ning püüavad uuest olukorrast võimalikult palju kasu lõigata.
    BMW ning Daimler on muutustest kinni haaranud ning pakuvad rendiautodena just kalleid sõidukeid, neid, mida klient endale endale suure tõenäosusega lubada ei saa. BMW teatas, et Saksamaal on keskmine DriveNow süsteemi kasutaja 30aastane, samas keskmine Mini ostja on 40aastane ning BMW ostja 50aastane.
    Hiljaaegu maailma suurima autotootja tiitli saanud Volkswagen pole veel renditurule kippunud ning alles analüüsib, kuidas seda kõige targem teha oleks. Audi on rendiäri suhtes aga üsnagi kahtleval seisukohal ning võimalikku äriideed selles ei näe.
    Väikesed kulud
    Kui Kienzler oleks valinud endale eelpool mainitud Škoda ostmise, pidanuks ta maksma veidi enam kui 30 000 eurot maksva auto eest kuus 232 eurot, kuhu lisanduks veel kindlustuse makse. Rentimine aitab tal raha oluliselt suuremal määral kokku hoida, samuti käib renditehingu tegemine väga lihtsalt ja kiiresti.
    Näiteks maksab 15minutine sõit linnamaasturiga BMW X1 veidi üle viie euro, samas kui auto ise maksab üle 37 000 euro. Ja kui ta soovib, võib ta teha kiire 10minutilise sõidu Smart autoga, mis maksaks talle veidi üle nelja euro.
    Daimleri juht Dieter Zetsche lausus, et ettevõte näeb autorentijate seas valdavalt kahte reaktsiooni. „Neid inimesi, kes leiavad, et auto rentimine on väärt mõte ja tark oleks oma isiklikust autost lahti saada, on sama palju kui neid, kes leiavad, et Smart auto on suurepärane ning et nad tahaksid ka endale sellist,“ selgitas ta.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.