Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Altkäemaksuskandaali osalised lahkuvad ettevõtete juhtimisest

    Äsja Esteve Terminal ASi juhatuse liikme kohalt lahkunud Üllar Raad.Foto: Raul Mee

    Tallinna Sadamaga seotud korruptsiooniskandaalis kahtlustatavad Üllar Raad ning Tõnis Pohla lahkusid ettevõtete juhtorganitest.

    Ants Ratas, BMLG nõukogu esimees:

    Saan kinnitada, et Tõnis Pohla ja Üllar Raad on esitanud avalduse ESTEVE Terminal AS ja CF&S Estonia AS juhtorganitest tagasiastumiseks.

    Pohla ja Raadi tagasiastumine on ajendatud soovist distantseerida ennast kriminaalmenetluse ajaks ESTEVE Terminal ASist ja teistest BMLG kontserni ettevõtetest kuni asjaolude lõpliku selgumiseni.

    Kriminaalmenetlus ei ole ESTEVE Terminal AS igapäevast majandustegevust mõjutanud (v.a. Üllar Raadi tagasiastumine juhatuse liikme kohalt), kuna need äriühingud ei ole selle kriminaalmenetluse osalisteks. Kriminaalasjas on kahtlus esitatud üksnes erinevatele füüsilistele isikutele, mitte äriühingutele, mistõttu kriminaalmenetlusel ei ole vahetut mõju ESTEVE Terminal ASi tegevusele.

    Eelmisel nädalal kaitsepolitseiametnike poolt kinni peetud, kuid vahi alla mitte võetud Esteve Terminal ASi juhatuse liige Raad ning nõukogu esimees Pohla on neil päevil asendatud uute inimestega. Nii on ettevõtte juhatuse liikmeks saanud Ants Ratas ning nõukogu juhib Tarmo Nurmetalo.
    Esteve Terminal tegutseb Tallinna Sadamale kuuluvas Paldiski Lõunasadamas ning tema emafirma on Baltic Maritime Logistics Group AS (BMLG).
    Vangerdus toimus ka BMLGs ning kontserni kuuluva CF&S Estonia nõukogus. Pohla on mõlema ettevõtte nõukogust lahkunud ning tema asemel on nõukogu esimeheks saanud Ratas.
    BMLG on holdingfirma, mis on firmade asutamise ja ülevõtmise kaudu investeerinud kuue Euroopa Liidu liikmesriigi ning Vene Föderatsiooni, Kasahstani ja Valgevene logistikaettevõtetesse.
    Kontserni tütar- ja sidusettevõtted on tegevad kaupade ekspedeerimises, laeva- ja liiniagendi teenuste osutamises, ookeani konteinerlaevaliinide esindamises, prahtimises, mere-, raudtee- ja maanteevedude korraldamises ning sadama- ja stividoriteenuste osutamises.
    BMLG mullune müügitulu oli üle 125 miljoni euro, millest pool tuli ekspedeerimisteenuse osutamisest ning kolmandik merevedudest. Puhaskasumit teenis kontsern 6,7 miljonit eurot.
    Ettevõtte omanikud on Tõnis Pohla, Ants Ratas, Andres Vahi, Karin Nurmetalo ja Tarmo Nurmetalo.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.