Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik süstib kahte uude firmasse suure summa

    Majandusminister Kristen MichalFoto: Eiko Kink, Äripäev

    Valitsus otsustas kolmapäeval, et loob kaks uut riigifirmat ning eraldab sissemakseks üle 72 miljoni euro.

    OÜ Transpordi Varahaldus tegevuse eesmärk on toimida investeerimisettevõttena, kes finantseerib ja haldab investeeringuid põhivaradesse transpordisektoris, sealhulgas rendib ja omandab varasid. Valitsus teeb osaühingusse 32 miljoni eurose sissemakse, millest miljon eurot on osa nimiväärtus ja 31 miljonit eurot ülekurss. Ettevõtet hakkab haldama Kristen Michali juhitav majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
    Lisaks asutatakse aktsiaselts Nordic Aviation Group, mille põhieesmärk on lennunduskontserni moodustamine ja kontserni sees ettevõtjate juhtimisstruktuuri nüüdisaegsetele lennunduspõhimõtetele vastavaks kujundamine. Riigi sissemakseks ettevõtte väljalastava aktsia eest kujuneb 40,7 miljonit eurot, millest miljon eurot on aktsia nimiväärtus ja 39,7 miljonit eurot ülekurss. Ka seda firmat hakkab kureerima Kristen Michali juhitav majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
    Septembri keskel selgus, et valitsus plaanib luua Estonian Airi asemele kaks uut firmat puhuks, kui Euroopa Komisjon tunnistab lennufirmale antud riigiabi keelatuks. Nimelt pole Estonian Airi saatus pikka aega selle omanike kätes. Euroopa Komisjon vaeb juba teist aastat, kas Eesti rahvuslik lennukompanii on saanud keelatud riigiabi. Kui komisjon otsustab, et Estonian Air on keelatud abi saanud, peab ta saadud summa tagasi maksma. See tähendaks automaatselt ettevõtte pankrotti ja tegevuse lõppu. Millal otsus tuleb, pole teada.
    Seepärast on majandusminister Kristen Michali juhitud MKM teinud varuplaani. Sel juhul koondatakse ühte firmasse praeguse Estonian Airi tegevus ja teise varad, eelkõige lennukilepingud. „Euroopa Komisjon ei ole teinud otsust Estonian Airi riigiabi loa kohta,“ märkis minister Michal toona ja andis mõista, et pole ka teada, millal see tuleb. „Valmisolek Euroopa Komisjoni mõlema otsuse võimaluseks annab kindluse nii Estonian Airi personalile, klientidele kui ka Eesti majandusele tervikuna. Kui tuleb positiivne otsus, saab lendamine jätkuda, negatiivse otsuse korral on olemas uus lennuettevõte, mis baseerub Tallinnas. Saab kasutada Eesti piloote ja lennundusmeeskondi ja arvestada Eesti inimeste ning majanduse huvidega,“ selgitas minister.
    Küsimusele, kas uue loodava lennuettevõttega püütakse puhtalt lehelt alustada ja osad võlad korstnasse kirjutada, vastas Michal: “Uus ettevõte tehakse, et olla valmis mõlemaks võimaluseks, ta ei ole Estonian Airi õigusjärglane ega võta tema äri üle. Negatiivse otsuse korral peaks Estonian Air tagastama riigiabi Eesti riigile, seega oleme omanikena tegelikult ise peamised võlausaldajad. Palju sõltub Euroopa Komisjoni otsusest, kuid eesmärk peaks ka negatiivse otsuse korral olema oma kohustuste täitmine nii palju kui vähegi võimalik.“
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.