Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestis üle 2000 Volkswageni seotud petuskandaaliga

    Volkswageni sõiduauto.Foto: Raul Mee

    Praegustel andmetel sõidab Eestis veidi üle 2000 Volkswageni, mis on seotud USAs puhkenud heitgaasinäitajate petuskandaaliga, teatas Volkswagen AG.

    VOLKSWAGEN AG

    Saksa suurkontsern, Toyota järel maailmas number 2 autotootja.

    Kontserni kuuluvad Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley, Porsche, Bugatti.

    Endine tegevjuht Martin Winterkorn. Uus tegevjuht Porsche endine juht Matthias Müller. 

    Töötajaid 600 000.

    Käive 2014: 202,5 mld eurot.

    Kasum 2014: 10,85 mld eurot.

    Eestis edasimüüja Moller Auto Tallinn AS. 

    Volkswageni siseaudit näitas, et Eesti liikluses on selliseid Volkswageni sõiduautosid 1511 ning tarbesõidukeid 530. Kõnealused mudelid on kõik varustatud EA 189-tüüpi diiselmootoriga. Mainitud sõidukid on jätkuvalt tehniliselt turvalised ja sõidukorras.
    Endiselt ei puutu asjasse uued sõidukid, mis vastavad Euroopas kehtivale EU6-heitgaasinormile, samuti sõidukid, mille diiselmootor ei põhine EA 189-tüüpi mootoril.
    Neid autoomanikke, kelle sõiduki heitgaasinäitajad vajavad parandamist, teavitab Volkswagen asjast individuaalselt. Samuti kavatseb VW oktoobris tutvustada riigiti uusi tehnilisi lahendusi, et viia klientide autod vastavusse õigete tehniliste lahendustega ning et kliendid saaksid leppida hooldusfirmaga kokku nende tööde tegemise aja.
    Moller Auto Tallinn juhatuse liige Keijo Kaasik märkis, et niipea, kui on teada järgmised sammud, viiakse ka meedia ja kliendid infoga kurssi. „Tegu on mastaapse juhtumiga ning faktide tuvastamine ja järgnevate sammude planeerimine võtab aega,“ lausus ta.
    "Juhtum puudutab lisaks Volkswagenile ka Audit ja Skodat ning Seati - nii on rahvusvaheliselt välja öelnud Volkswagen AG. Kui palju neid autosid Eestis on, ei oska kommenteerida. Tänaseks on selge vaid Volkswageni osa. Vea tehnilise iseloomu kirjeldamiseks on täna veel infot vähe," märkis Kaasik. 
    Keijo kinnitas, et kõik klientide omanduses olevad sõidukid on turvalised ja sõiduvõimelised. "Niipea, kui sõidukite hoolduse tehnilised lahendused on erinevatel turgudel tuvastatud ja kättesaadavad, teavitatakse vastavate tootemarkide järgi kõiki kliente. Selles saab olema oma roll nii autode maaletoojatel kui ka edasimüüjatel," lisas ta. 
    Ametid põrgatavad vastutust edasi-tagasi
    Äripäev uuris keskkonnametilt, kas on plaan hakata järelevalvet tegema. Ameti esialgsel hinnangul on tegu pigem tarbijakaitse küsimusega. „Keskkonnajärelevalvega tegeleb keskkonnaministeeriumi haldusalas keskkonnainspektsioon, kes menetleb keskkonnarikkumisi, ent praegusel juhul on tegu pigem tarbijat ja konkurentsi puudutava teemaga,“ vastas keskkonnaameti pressiesindaja Sille Ader. 
    Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski märkis, et autode vastavust ei ole amet kontrollinud, kuna neil puudub pädevus vaidlustada tehase antud numbreid. „Vajadusel kontrollime, et uutel autodel oleks saastenäitude märgis,“ sõnas ta.
    Kahe nädala eest süüdistas USA keskkonnaamet Saksa autotootjat Volkswagenit selles, et firma paigaldas 2008.-2015. aastal välja lastud pea 500 000 sõidukile tarkvara, mis tegi testimise ajal nende kütusesaaste tegelikust väiksemaks. Firma teatel võib sellest olla mõjutatud 11 miljonit sõidukit kogu maailmas.
    Juba on ilmnenud rikkumised peale USA ka Aasias, mitmel pool Euroopas, sh Eestis. Viimase uudisena selgus, et ka Volkswageni luksusbrändi Audi 2,1 miljonit sõidukit on emisiooniskandaalist mõjutatud. Volkswagenit võib oodata ainuüksi USAs 18 miljardi dollari suurune trahv. Volkswageni tegevjuht Martin Winterkorn astus tagasi ja uueks ettevõtte tegevjuhiks sai Porsche senine juht Matthias Müller, kes asus kohe tegema suuri ümberkorraldusi.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.