Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uue lennufirma juht: töö ei lähe raisku

    Estonian Airi lennukid Tallinna lennujaamas.Foto: Arno Mikkor

    Uues riiklikus lennufirmas tehtav töö ei lähe raisku isegi siis, kui Estonian Air peaks alles jääma, kinnitas Nordic Avation Groupi värske juhatuse esimees Jaan Tamm.

    "See töö, mida me Nordic Avation Groupi egiidi all tegema hakkame, ega see kuidagi raisku lähe. Juhul, kui Estonian Air saab positiivse otsuse (Euroopa Komisjonilt - toim), ja ma loodan, et saab, siis saab selle töö ära kasutada Estonian Airis. Juhul kui ei saa positiivset otsust, siis saame selle ära kasutada uues struktuuris. Nii lihtne see ongi," ütles Tamm. 
    Tamm möönis, et ega midagi väga uut värske lennufirma välja mõelda ei saa, sest inimesed tahavad ikka samadesse sihtkohtadesse lennata. "Alused on samad, küsimus on, kuidas neid rakendada," märkis ta.
    "Masinapark ei pruugi uues ettevõttes olla sama, aga võib. Kui Estonian Airiga peaks minema halvasti, siis tema vara ettevõttesse üle ei tule. Kõik peab uuesti üles ehitama. Otsesest järjepidevusest rääkida ei saa, eks mentaalsest järjepidevusest saab. Ega turu ja klientide tundmine kuhugi kao," arutles Tamm.
    Tamm on enda sõnul töö Infortaris lõpetanud ja asub uues lennufirmas ametisse homsest. Ta eitas, et teda oleks juhatusse soovitanud Infortari juht Ain Hanschmidt ja samuti välistas võimaluse, et Hanschmidt hakkab talle edaspidi suuniseid andma.
    „Riigi esindajad kutsusid mind sinna,“ märkis ta, lisades, et mõtles korralikult, enne kui otsustas töökohta vahetada. Otsuse tegi talle lihtsamaks see, et ta oli paar viimast aastat lennunduse planeerimisega tegelenud, olles ka Estonian Airi nõukogus ja osalenud Infortari koostööprojektis riigiga, mis on praegu ooteseisus. "Ma ei astu tundmatusse vette,“ toonitas ta.
    Soovitas Ahto Pärli
    Tamme sõnul on nad Nordic Avationi Groupi juhatuse liikmeks saanud Ahto Pärliga Infortaris töötanud nagu paarisrakend. Ta kinnitas, et soovitas Pärli juhatusse kui tugevat finantsjuhti.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist öeldi, et teise riikliku lennufirma, Transpordi Varahalduse eesmärk on refinantseerida lennukitega seotud laen ning kui vajadus tekib, sõlmida uued rendilepingud. Selleks ei ole vaja palgata igapäevaselt aktiivset juhatust ja seepärast ostetakse juhtimisteenust sisse advokaadibüroost Triniti.
    Triniti advokaadibüroo advokaat ja Transpordi Varahalduse OÜ juhatuse liige Ergo Blumfeldt ütles, et Triniti on äriõigusele spetsialiseerunud advokaadibüroo, millel on ka ligi 20 aastat lennunduse nõustamise kogemust, sh lennukite omandamise ja finantseerimisega seonduvalt. Juhtimisteenus, mida nende advokaadid hakkavad ettevõttele osutama, on ühingu juhtimine omaniku huvides ning tema instruktsioonide järgi. Kuna tegemist on varahaldusettevõttega, ei ole tema sõnul vaja aktiivset juhatust.
    "Osaühingu tegevuse eesmärk on toimida investeerimisettevõttena, mis finantseerib ja haldab investeeringuid põhivaradesse transpordisektoris, sh varade omandamine ja rentimine. Ühingu esmane tegevus on 3 Bombardier CRJ900 NextGen lennuki laenude üle võtmine EDC-lt," märkis Blumfeldt. 
    Juhatuse liikmed on Ergo Blumfeldt ja Tõnis Tamme, nõukogus on Jaan Männik, Märt Murd, Ulla Saar ning Taivo Linnamägi. 
     
     
     
     
     
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.