Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify: Tallink ja Tulika ei saa Taxify kasutamist keelata

    Taxify juht Markus Villig näitab Taxify rakendust.Foto: Andres Haabu

    Uue konkurendi teke Taxify juhti Markus Villigit ei üllatanud, kuid tema sõnul ei ole see võimalik, et oma mobiilirakendust pakkuva Tallinki ja Tulika taksosid ei saa enam Taxifyst tellida.

    Täna teatasid Tallink Takso ja Tulika, et lõid uue taksode tellimisrakenduse Taxofon, mille abil on võimalik alates tänasest tellida üksnes Tulika ja Tallinki taksosid. Pressiteates märgiti, et Taxify kaudu nende firmade taksosid enam ei saa. Hiljem teatas Taxify omakorda, et nende rakenduses siiski saab endiselt tellida Tallinki ja Tulika taksosid.
    Villig ütles Äripäevale, et Tallink ja Tulika ei tohi keelata oma juhtidel Taxify kasutamist, ühtlasi tooks see vastuolu konkurentsiametiga. „Seda on suhteliselt võimatu teha. Iga juht võib omale rakenduse alla tõmmata ja seda kasutada,“ ütles Villig. Samas tunnistas ta, et huvitav oleks näha, kuidas firmadel on kavas Taxifyd blokeerida.
    Tallink Takso juhatuse liige Tõnu Uusmaa märkis, et nemad saavad pakkuda oma juhtidele oluliselt paremaid tingimusi kui Taxify. „Eeskätt puudutab see tellimuste vahendamise eest võetavat tasu, mis meil on juhtide jaoks oluliselt soodsam. Kuna vahendustasu on Taxify peamine sissetulekuallikas, siis toimub n-ö juhtide taluvuspiiri pidev kompamine,“ rääkis Uusmaa. Seetõttu usub ta, et turg paneb asjad paika ja mingit sundi pole vaja rakendada.
    Samas teatas ta, et Tallink Takso kaubamärgi all sõitvatele juhtidele kehtivad teatud reeglid, et tagada klientidele ühtlaselt hea teenus. „Ühine tellimissüsteem on selle üks osa ja vajadusel saame seda reeglistikku täpsustada,“ selgitas Uusmaa.
    Taksojuhid võivad Tallinkist ja Tulikast lahkuda
    Villig leidis aga, et juhtide sundolukorda panemine võib nad hoopis nende taksofirmade alt ära viia. Ta selgitas, et Taxify keelustamine võib tekitada suuri probleeme neile 20 000-30 000 inimesele, kes pidevalt Taxify kaudu taksosid tellivad. „Nad saevad sellega oma jalga, kui üritavad hakata neid juhte välja viskama. Enamik juhte pigem otsustab nende firmast lahkuda ja liitub ainult Taxifyga,“ ennustas Villig ja lisas, et firma peaks keskenduma teenuse parandamisele, mitte üritama juhte konkurentide alt välja tuua.
    Taxify juht vaidles vastu ka Uusmaa väitele, nagu Tallinkis oleks vahendamise tasu juhtidele soodsam. Tema sõnul oli Tallinki dispetšeri tellimuse tasu viimastel aastatel 90 senti, kuid selle aasta alguses muutis ettevõte hinnasüsteemi nii, et juht peab maksma 90 senti iga kord, kui taksomeetri käima paneb. See tähendab, et lisaks autorendile ja logomaksule peab juht maksma ka 90 senti igalt kliendilt, kelle tänavalt või Taxifyst leiab. Villigi hinnangul tehti see muutus just Taxify väljatõrjumiseks.
    „Paljud juhid on selle hinnatõusu tõttu Tallinkist lahkunud või pakuvad kliendile Taxify rakenduse sisese kalkulaatori kasutamist, et ebanormaalsest hinnastamisest pääseda. Taxify tellimuse tasu on 40-90 senti, mis ei ole kindlasti kallim kui Tallinki hinnakiri," ütles Villig. Tema hinnangul ei taha taksojuhid Taxify kasutamisest loobuda, sest saavad sealtkaudu 40-50 protsenti sissetulekust, samuti on Taxify tellimused Villigi sõnul juhtidele odavamad ja neil on vähem kohustusi.
    „Ma ei näe, et juht sellest võidaks, kui ta saaks vähem sissetulekut. Teisalt, mida klient võidab, kui ta peab kasutama äppi, mis on ainult ühe-kahe firma kohta, võrreldes sellega, et tal on ligipääs kogu Tallinna taksodele?“ arutles Villig. Ta tõdes, et eks aeg näitab, kuid praegu ta pigem arvab, et klientide-juhtide jaoks pole selline korraldus mõistlik.
    Kõigile võrdsed reeglid
    Uusmaa märkis, et Taxify rakendus töötab praegu kenasti ja neile ei ole kindlasti midagi ette heita. Samas rõhutas ta, et tellimisrakenduse loomise üks põhjusi oli soov pakkuda konkurentsi märkimisväärse turuosa saavutanud Taxifyle, et tellimiskeskkond ei dikteeriks taksojuhtidele tingimusi, mis tihedas konkurentsis taksoturul on majanduslikult liiga kulukad.
    „Iseenesest taksotellimuste vahendamise idee on väga hea, kuna klient võidab. Ta saab ise valida, milline sõiduk temale sobib, kui kaugelt sõiduk saabub ja milline on teenuse osutamise hind,“ rääkis Uusmaa. Samal ajal peaks kõigis sarnastes rakendustes tema hinnangul kehtima sõidukitele võrdsed reeglid – väljastatud peavad olema taksoveoluba ja sõidukikaart, mis annavad kliendile kindluse ja turvatunde, et valitud sõiduk ja juht on litsentsiga. “Hallil alal tegutsevate sõidukite kasutamine rakendustes ei ole meie hinnangul õige ja see ei mõju hästi ausale konkurentsile,“ viitas ta taksoteenust vahendavale Uberile, kus saab takso olla igaüks, kes sobib Uberi tingimustega.
    Taksoturgu tevikuna Taxofoni tulek Uusmaa hinnangul ei mõjuta. Pigem sunnib see üksnes Taxifyd oma senist strateegiat üle vaatama.
    Villig jäi eriarvamusele, märkides, et Tallinnas kasutab Taxifyd umbes 2000 autot, millest 25-30 protsenti on Tallinki ja Tulika taksod. Isegi kui need kõik peaks Taxifyst lahkuma, siis see taksorakenduse teenust väga ei muudaks. Villig pidas lisaks võimalusele tellida ühest kohast kõiki Tallinna taksosid Taxify eeliseks ka seda, et rakenduse abil saab sõitude eest maksta.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.