Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EKRE: kuluhüvitised on liiga helded

    Martin Helme hinnangul on kütuse hüvitamine saadikutele isegi helde.Foto: Liis Treimann/Postimees/Scanpix

    Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni esimees Martin Helme peab riigikogu saadikute kuluhüvitisi liiga heldeks, erakond pooldab hüvitiste maksmise lõpetamist.

    Täna riigikogu vanematekogu kuluhüvitiste teemalisel arutelul EKRE ideed toetust ei leidnud. „Tänasel vanematekogu istumisel jäime üsna üksi. Vabaerakond mõningates küsimustes oli meiega sama meelt. Reformierakonna seisukoht oli sõna-sõnalt, et mitte midagi ei ole vaja muuta,“ meenutas Martin Helme
    Ta märkis, et erakond on teinud ettepaneku üldse kaotada kuluhüvitised sellisel kujul. Ta nõustus Äripäeva juhtkirjaga ning nentis, et parteid saavad riigikassast väga korralikku tasu ja suurt osa tegevusi saab erakonna kassa kaudu rahastada.
    Lisaks on erakond Helme sõnul tulnud välja erakondade rahastamise vähendamise eelnõuga, mis jõuab sel nädalal esimesele lugemisele. „Me leiame, et need summad on lihtsalt liiga suured. Need ei soodusta ka erakondade mõistlikku majandamist,“ ütles ta.
    Helme rääkis, et vanematekogu istungil oli juttu, et kui anda rahastamine erakondade kätte, võib see aina rohkem soodustada saadikute kummitemplina käitumist ning parteide tagatubade võim saadikute üle muutub veelgi suuremaks.
    „Kuluhüvitis peaks aitama saadikut muuta parteist vähem sõltuvaks. Aga ta tegelikult ei toimi niimoodi. Minu ettepanek oli see, et lõpetame vähemalt autode liisimise võimaluse,“ rääkis Helme. Ta lisas, et kõik need saadikud, kes autot ei liisi, ei kuluta ka oma kuluhüvitist lõpuni ära. „Tegelikult on see 30% väga helde, võiks rahulikult olla 15-20% ja kui me sealt autod välja võtame, siis ikkagi jätkuks,“ ütles Helme.
    Üks vanematekogu istungil kõlama jäänud mõte oli piirata autoliisinguid 400-450 euroni kuus, rääkis Helme, kes seda lähenemist ei poolda, kuna kütuse kompenseerimine on tema hinnangul isegi helde. „Teistel töökohtadel saavad inimesed ise oma töölesõitmisega hakkama,“ ütles ta. Ta möönis, et riigikogu liige ei ole päris tavaline töölkäija, ent kolmetuhandene palk võimaldaks 300eurose autoliisingu saadikul kindlasti ära maksta. Kui kütust kompenseeritakse, siis ei näe ta põhjust, miks ka auto peaks veel lisaks olema.
    Riigikogu vanematekogu kuulas täna fraktsioonide esindajate seisukohti kuluhüvitiste teemal ja teeb selle kohta ettepaneku riigikogu juhatusele.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Võidujooks RMK väheväärtuslikule puidule sai ajapikendust Huvi tunnevad nii VKG kui ka Fibenol
RMK teatas, et otsustas täpsustada puidukeemia tootmise väljaarendamisele suunatud müügiteadet ja pikendada sooviavalduste esitamise tähtaega.
RMK teatas, et otsustas täpsustada puidukeemia tootmise väljaarendamisele suunatud müügiteadet ja pikendada sooviavalduste esitamise tähtaega.