Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    KredEx: peame jätkuvalt vaikima

    Autorollo haagis.Foto: Raul Mee

    KredEx ei saa konfidentsiaalsusnõude tõttu avaldada finantskomitee liikmete nimesid, kes otsustasid Autorollole laenukäenduse väljastada, teatas riiklik finantsasutus vastuseks Äripäeva juhtkirjale.

    KredEx soovib täpsustada infot kolmapäeval ilmunud Äripäeva juhtkirjas "Vaatame üle ka EASi ja KredExi mõttekuse".
    Äripäev kirjutas, et KredEx ei ole siiamaani avaldanud, kui suure kahjumiga ta loobus ligi 330 000-eurosest nõudest Autorollo vastu. KredExi tollane juht Andrus Treier keeldus ka nimetamast isikuid, kes sellise otsuse tegid.
    KredExi teatel ei saa nad endale lubada lepinguliste kohustuste rikkumist ning avaldada ise infot, mille suhtes on kehtiv konfidentsiaalsuskohustus, kuigi kogu info Autorollo laenu käendamisega saadud kahju kohta on ajakirjandusse jõudnud. Riikliku sihtasutuse teatel kahjustaks see nende usaldusväärsust koostööpartnerite ees.
    "Otsuse Autorollole laenukäenduse väljastamiseks tegi KredExi laiendatud finantskomitee. Komitee liikmete nimesid KredEx üldise põhimõttena ei avalikusta, et vältida otsustajate mõjutamise võimalust. Komiteesse kuulusid kolm KredExi töötajat ja kaks välist eksperti. Antud projekti puhul olid otsuse poolt kõik komitee liikmed ühehäälselt," selgitas KredEx.
    KredEx teatas, et finantskomitee liige peab vastama järgmistele nõudmistele:• omama kõrgharidust, soovitavalt majanduslikku, rahanduslikku või juriidilist;• omama vähemalt 3aastast töökogemust panganduse, kindlustuse, rahanduse, ettevõtluspoliitika (sh ettevõtluse, ekspordi arengu ja rahastamise), ettevõtte tegev- või finantsjuhtimise vallas;• olema laitmatu ärialase reputatsiooniga;• omama soovi ja ajaressurssi finantskomitee töös osalemiseks ning valmisolekut täita konfidentsiaalsus- ja erapooletusnõuet.
    "Mõistame ajakirjanduse suurt huvi teema vastu, kuid jääme jätkuvalt seisukohale, et me ei saa avaldada andmeid, millele laieneb lepingust või seadusest tulenev konfidentsiaalsuskohustus või mis loovad võimaluse mõjutada meie otsustusprotsesse," lisas KredEx. "Laenude tagamine tähendab riskide võtmist, ning ei saa eeldada, et ükski risk ei realiseeru. Seaduse kohaselt on KredExile antud ülesanne hoida laenude tagamisega seotud tulud ja kulud tasakaalus pikema perioodi vältel ja oleme huvi korral valmis ka kommenteerima tagamistegevuse tulemusi laiemalt, laskumata siiski üksikjuhtumitesse."
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.